mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi RS6 Avant powraca

Audi RS6 Avant powraca

Potrzebujesz luksusowego kombi, ale do tego jednocześnie cholernie szybkiego? Ta propozycja wydaje się być idealna. 560 koni mechanicznych, 700 niutonometrów i zaledwie 3,9 sekundy do setki. Po prawie trzech latach nieobecności na rynek powraca najmocniejsza odmiana "A-szóstki", czyli Audi RS6 Avant.

Audi RS6 Avant powraca
Kiedy w 2010 roku, tuż przed premierą najnowszej generacji Audi A6, zakończona została produkcja RS6, nikt chyba nie przypuszczał, że na jego następcę przyjdzie nam czekać aż do 2013 roku. Dla fanów naprawdę szybkich aut ten czas z pewnością się mocno dłużył, jednak na całe szczęście dla nich, Audi nie zrezygnowało ze swojej sportowej limuzyny.

Nowe Audi RS6 będzie oferowane tylko w odmianie Avant, czyli kombi, i w porównaniu do poprzednika będzie się różnić kilkoma istotnymi detalami. Przede wszystkim pod maskę trafiła podwójnie doładowana (dwie turbosprężarki typu Twinscroll) jednostka V8 o pojemności czterech litrów, która zastąpiła pięciolitrowy silnik V10. Nowe RS6 Avant będzie nieznacznie tylko słabsze (o 20 KM), ale wcale stado liczące 560 koni mechanicznych nie jest bardziej ospałe niż u poprzednika. Spora w tym zasługa maksymalnego momentu obrotowego o wartości 700 Nm (wyższego o 50 Nm), który osiągany jest w zakresie od 1.750 do 5.500 obr/min.

Tak "napakowane" Audi RS6 Avant rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,9 sekundy, a elektroniczna smycz zatrzymuje go przy prędkości 250 km/h. Jeśli nie lubimy żadnych ograniczeń, wówczas możemy zdecydować się na jeden z dwóch pakietów dynamicznych, przy których maksymalna prędkość zwiększa się do 280 bądź nawet 305 km/h.

Oczywiście zgodnie z duchem czasu, Audi RS6 Avant będzie mniej zużywać paliwa. Średnio o jakieś 40 proc., co wg danych producenta będzie oznaczać rezultat na poziomie 9,8 l/100 km w cyklu mieszanym. Takie oszczędności to zasługa m.in. mniejszej wagi całego auta, systemu start&stop oraz systemu odłączania cylindrów. Gdy będziemy spokojnie obchodzić się z pedałem przyspieszenia, to w jednostce zostaną odłączone cztery cylindry. Mocniejszy tylko ruch prawej stopy i w ułamki sekundy ponownie do naszej dyspozycji będą już wszystkie cylindry 4-litrowej jednostki napędowej.

Silnik 4.0 TFSI współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczną o krótkich przełożeniach, która posiada tryb manualnej zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy bądź drążka na środkowym tunelu. Oczywiście nie mogło zabraknąć także układu napędu na wszystkie koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym o podwyższonej wartości blokowania. Na życzenie, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu.


RS6 Avant jest pierwszym modelem z Ingolstadt, w którym seryjnie oferowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne, które dopasowuje charakterystykę zawieszenia do rodzaju drogi, po której jedziemy, wybranego trybu jazdy Audi drive select, a nawet stylu prowadzenia auta. Z tym typem zawieszenia nadwozie RS6 Avant jest zawieszone o 20 mm niżej. Alternatywą dla pneumatycznego zawieszenia jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy. Do wyboru jest także dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją wspomagania i przełożenia.

Nadwozie RS6 Avant w 20 proc. zbudowane zostało z aluminium, nie brak także wielu komponentów z wysokowytrzymałych stopów stali. Użycie takich elementów sprawiło, że auto jest teraz lżejsze o ok. 100 kg od swojego poprzednika. Wiele, specyficznych dla modeli z rodziny RS detali sprawiło, że stylistycznie RS6 Avant można dość łatwo odróżnić od A6 kombi. Na pierwszy rzut oka zauważymy czarną osłonę chłodnicy, elementy poszerzające błotniki i progi oraz duży spoiler na dachu pojazdu, a w tylnej części dyfuzor oraz dwie eliptyczne końcówki układu wydechowego. W zaleśności od naszych upodobań możemy wybrać aluminiowy bądź karbonowy pakiet stylistyczny, które różnią się drobnymi szczegółami. A jeśli wciąż będzie nam mało, w ofercie znajdziemy wiele możliwości pozwalających na większą indywidualizację naszego RS6 Avant.

Nowe Audi RS6 Avant seryjnie oferowane jest z tyłu z dwoma fotelami, opcjonalnie dostępne jest tylne siedzenie z trzema siedziskami. Pojemność bagażnika można zwiększyć nawet do 1680 litrów.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~siema 2012-12-06

w końcu, ileż można było czekać

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport