mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona

Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona

Audi R-Zero to model studyjny trzech francuskich studentów/projektantów Audi. Opracowali oni samochód o napędzie elektrycznym, który wyglądem przypomina najnowszy model TT ale osiągami może konkurować z najszybszym cywilnym autem świata - Bugatti Veyron.

Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona
R-Zero to dizajnerski majstersztyk. Nadwozie ultra-szybkiego Audi ma kształt kropli co powoduje lepsze osiągi w tunelu aerodynamicznym, zwiększenie prędkości i siły docisku. Za to ostatnie ma być odpowiedzialny również nisko położony środek ciężkości.

Nowy Concept-Car niemieckiej marki ma mieć 1092 KM. Za napęd odpowiedzialne są cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół. Maksymalny moment obrotowy R-Zero będzie kształtował się w granicach 2940 Nm! Energia, która posłuży do napędu będzie gromadzona przez sporych rozmiarów baterię litowo-jonową umieszczoną w centralnej części auta – tam gdzie powinien znajdować się tradycyjny silnik. Auto będzie stosunkowo ciężkie – 2,2 tony. Ponad połowę (1120 kg) tego ciężaru przypadnie na wspomnianą baterię. Mimo to, masa nie powinna przeszkodzić Audi R-Zero osiągąć znakomitych wyników przyspieszenia. Według zapowiedzi francuskich projektantów od zera do setki samochód będzie rozpędzał się w mniej niż trzy sekundy, a prędkość maksymalna będzie wynosić aż 460 KM.

Przy konstrukcji R-Zero trzej Francuzi – Pierre Olivier Wagner, Franck Levivier, Remi Marchand skorzystali z kilku rozwiązań już stosowanych w niemieckich modelach. Auto posiada charakterystyczny jednoczęściowy grill, który ma zapewnić doskonałe chłodzenie hamulców. Muskularna linia boczna z wysoką linią szyb i smukły tył zaakcentowany reflektorami LED czynią z auta prawdziwy wyścigowy pocisk.

Jak na razie ani Audi ani sami projektanci nie zdradzają więcej informacji o przyszłości modelu R-Zero. Grzechem jednak byłoby nie rozwijać dalej tego projektu, który może odnieść niemały sukces w czasach kiedy ceny benzyny biją kolejne rekordy, a ochrona środowiska odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę w konstruowaniu aut przyszłości.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi R-zero

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~Ania 2008-06-05

do jaRRRR: Glabie zastanow sie co piszesz!!!!! Naladowanie baterii bedzie o wiele tansze niz paliwo potrzebne do wyprodukowania 1092 KM!!!! po drugie ten samochod powstanie ABY CHRONIC SRODOWISKO I TAKI JEST SENS JEGO PRODUKCJI!!!!!!!!!!! a po trzecie sprawdz jak oddaje moc silnik elektryczny!!!

~Yro 2006-12-03

jaRRRR weź pod uwage moment obrotowy (2940 Nm), moc to nie wszystko

~Gruby 2006-11-25

"ma mieć 1092 KM", "Ponad połowę (1120 kg) tego ciężaru przypadnie na wspomnianą baterię" to ile on by palił jak by miał silnik spalinowy???? a prędkość maksymalna będzie wynosić aż 460 Km/h.

~:) 2006-07-07

to jest bat mobile

~pop3k 2006-07-02

ale komoreczka ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport