mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona

Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona

Audi R-Zero to model studyjny trzech francuskich studentów/projektantów Audi. Opracowali oni samochód o napędzie elektrycznym, który wyglądem przypomina najnowszy model TT ale osiągami może konkurować z najszybszym cywilnym autem świata - Bugatti Veyron.

Audi R-Zero: Design TT, moc Veyrona
R-Zero to dizajnerski majstersztyk. Nadwozie ultra-szybkiego Audi ma kształt kropli co powoduje lepsze osiągi w tunelu aerodynamicznym, zwiększenie prędkości i siły docisku. Za to ostatnie ma być odpowiedzialny również nisko położony środek ciężkości.

Nowy Concept-Car niemieckiej marki ma mieć 1092 KM. Za napęd odpowiedzialne są cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół. Maksymalny moment obrotowy R-Zero będzie kształtował się w granicach 2940 Nm! Energia, która posłuży do napędu będzie gromadzona przez sporych rozmiarów baterię litowo-jonową umieszczoną w centralnej części auta – tam gdzie powinien znajdować się tradycyjny silnik. Auto będzie stosunkowo ciężkie – 2,2 tony. Ponad połowę (1120 kg) tego ciężaru przypadnie na wspomnianą baterię. Mimo to, masa nie powinna przeszkodzić Audi R-Zero osiągąć znakomitych wyników przyspieszenia. Według zapowiedzi francuskich projektantów od zera do setki samochód będzie rozpędzał się w mniej niż trzy sekundy, a prędkość maksymalna będzie wynosić aż 460 KM.

Przy konstrukcji R-Zero trzej Francuzi – Pierre Olivier Wagner, Franck Levivier, Remi Marchand skorzystali z kilku rozwiązań już stosowanych w niemieckich modelach. Auto posiada charakterystyczny jednoczęściowy grill, który ma zapewnić doskonałe chłodzenie hamulców. Muskularna linia boczna z wysoką linią szyb i smukły tył zaakcentowany reflektorami LED czynią z auta prawdziwy wyścigowy pocisk.

Jak na razie ani Audi ani sami projektanci nie zdradzają więcej informacji o przyszłości modelu R-Zero. Grzechem jednak byłoby nie rozwijać dalej tego projektu, który może odnieść niemały sukces w czasach kiedy ceny benzyny biją kolejne rekordy, a ochrona środowiska odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę w konstruowaniu aut przyszłości.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi R-zero

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Aktualności 2017-10-26

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

~Ania 2008-06-05

do jaRRRR: Glabie zastanow sie co piszesz!!!!! Naladowanie baterii bedzie o wiele tansze niz paliwo potrzebne do wyprodukowania 1092 KM!!!! po drugie ten samochod powstanie ABY CHRONIC SRODOWISKO I TAKI JEST SENS JEGO PRODUKCJI!!!!!!!!!!! a po trzecie sprawdz jak oddaje moc silnik elektryczny!!!

~Yro 2006-12-03

jaRRRR weź pod uwage moment obrotowy (2940 Nm), moc to nie wszystko

~Gruby 2006-11-25

"ma mieć 1092 KM", "Ponad połowę (1120 kg) tego ciężaru przypadnie na wspomnianą baterię" to ile on by palił jak by miał silnik spalinowy???? a prędkość maksymalna będzie wynosić aż 460 Km/h.

~:) 2006-07-07

to jest bat mobile

~pop3k 2006-07-02

ale komoreczka ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.