mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi Roadjet Concept

Audi Roadjet Concept

Podczas trawających targów North American International Automobile Show w Detroit Audi zaprezentowało studyjny model Roadjet Concept. Podobne szanse na skierowanie go do seryjnej produkcji są bardzo duże.

Audi Roadjet Concept

Ponadto w Audi Roadjet Concept zastosowano duże przeszklone powierzchnie podkreślające przestronność i jasność wnętrza.

Zobacz galerię zdjęć Audi Roadjet Concept

Wymiarami – długość 4,70 m i szerokość 1,85 m – Audi Roadjet Concept mieści się w standardach segmentu B. Wysokość 1,55 m oraz rozstaw osi 2,85 m oznaczają jednak większy komfort przestrzenny dla pasażerów: zarówno podwyższone fotele z dużą ilością miejsca na nogi, jak i zwiększona szerokość na wysokości ramion oraz odległość do dachu dla czterech pojedynczych foteli są nowością w tej klasie samochodów.

Sporo nowości, które wkrótce mogą pojawić się także w innych modelach, można zaobserwować jeśli idzie o rozwiązania technologiczne.

Za odpowiednią siłę napędową odpowiedzialna jest kolejna generacja sześciocylindrowego silnika 3,2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. Dzięki kolektorowi ssącemu o stałej długości i nowatorskiemu układowi sterowania zaworami silnik uzyskuje moc 300 KM oraz moment obrotowy 330 Nm przy 4.500 obr/min.

Zobacz inne modele na targach NAIAS Detroit 2006

W Audi Roadjet Concept zaprezentowano po raz pierwszy sportową, 7-biegową skrzynię biegów w połączeniu z wzdłużnie wbudowanym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Przekładnia ta, blisko spokrewniona z DSG z A3 i TT, łączy zalety manualnej skrzyni biegów z zaletami nowoczesnej przekładni automatycznej.

Dynamiczne zawieszenie z czterowahaczową osią przednią oraz osią tylną z wahaczami trapezowymi wpływa korzystnie na dynamikę i komfort jazdy. Po raz pierwszy zastosowano regulowane amortyzatory oraz nową zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennymi przełożeniem.

Interesującą innowacją zwiększającą przyjemność jazdy jest Audi drive select. System ten, po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, pozwala na wybór jednej z kilku charakterystyk pojazdu. Trzy tryby: "comfort", "dynamic" i "sport" zmieniają ustawienie układu kierowniczego, amortyzatorów, przekładni i charakterystyki silnika. Dzięki temu można zasmakować różnych stylów jazdy w jednym samochodzie, w zależności od nastroju i potrzeb kierowcy.

Nowy system komunikacji Car-to-Car, zaprezentowany po raz pierwszy przez Audi, ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo, lecz również na ekonomię i komfort. Ten układ informacyjny opiera się na wymianie danych między uczestniczącymi w ruchu samochodami oraz dostępną w otoczeniu infrastrukturą informatyczną poprzez sieć WLAN. Pozwala to na unikanie korków, wypadków, a nawet w niedalekiej przyszłości pozwoli na znalezienie wolnego miejsca parkingowego i zarezerwowanie go.

Czytaj także:
NAIAS Detroit 2006 - Dzikość zmysłów (2006-01-09)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Roadjet

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~tholiver 2006-09-10

EXCELLENT!!! AUTO JEST PIęKNE!!! KUPUJE!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport