mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi Roadjet Concept

Audi Roadjet Concept

Podczas trawających targów North American International Automobile Show w Detroit Audi zaprezentowało studyjny model Roadjet Concept. Podobne szanse na skierowanie go do seryjnej produkcji są bardzo duże.

Audi Roadjet Concept

Ponadto w Audi Roadjet Concept zastosowano duże przeszklone powierzchnie podkreślające przestronność i jasność wnętrza.

Zobacz galerię zdjęć Audi Roadjet Concept

Wymiarami – długość 4,70 m i szerokość 1,85 m – Audi Roadjet Concept mieści się w standardach segmentu B. Wysokość 1,55 m oraz rozstaw osi 2,85 m oznaczają jednak większy komfort przestrzenny dla pasażerów: zarówno podwyższone fotele z dużą ilością miejsca na nogi, jak i zwiększona szerokość na wysokości ramion oraz odległość do dachu dla czterech pojedynczych foteli są nowością w tej klasie samochodów.

Sporo nowości, które wkrótce mogą pojawić się także w innych modelach, można zaobserwować jeśli idzie o rozwiązania technologiczne.

Za odpowiednią siłę napędową odpowiedzialna jest kolejna generacja sześciocylindrowego silnika 3,2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. Dzięki kolektorowi ssącemu o stałej długości i nowatorskiemu układowi sterowania zaworami silnik uzyskuje moc 300 KM oraz moment obrotowy 330 Nm przy 4.500 obr/min.

Zobacz inne modele na targach NAIAS Detroit 2006

W Audi Roadjet Concept zaprezentowano po raz pierwszy sportową, 7-biegową skrzynię biegów w połączeniu z wzdłużnie wbudowanym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Przekładnia ta, blisko spokrewniona z DSG z A3 i TT, łączy zalety manualnej skrzyni biegów z zaletami nowoczesnej przekładni automatycznej.

Dynamiczne zawieszenie z czterowahaczową osią przednią oraz osią tylną z wahaczami trapezowymi wpływa korzystnie na dynamikę i komfort jazdy. Po raz pierwszy zastosowano regulowane amortyzatory oraz nową zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennymi przełożeniem.

Interesującą innowacją zwiększającą przyjemność jazdy jest Audi drive select. System ten, po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, pozwala na wybór jednej z kilku charakterystyk pojazdu. Trzy tryby: "comfort", "dynamic" i "sport" zmieniają ustawienie układu kierowniczego, amortyzatorów, przekładni i charakterystyki silnika. Dzięki temu można zasmakować różnych stylów jazdy w jednym samochodzie, w zależności od nastroju i potrzeb kierowcy.

Nowy system komunikacji Car-to-Car, zaprezentowany po raz pierwszy przez Audi, ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo, lecz również na ekonomię i komfort. Ten układ informacyjny opiera się na wymianie danych między uczestniczącymi w ruchu samochodami oraz dostępną w otoczeniu infrastrukturą informatyczną poprzez sieć WLAN. Pozwala to na unikanie korków, wypadków, a nawet w niedalekiej przyszłości pozwoli na znalezienie wolnego miejsca parkingowego i zarezerwowanie go.

Czytaj także:
NAIAS Detroit 2006 - Dzikość zmysłów (2006-01-09)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Roadjet

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Komentuj:

~tholiver 2006-09-10

EXCELLENT!!! AUTO JEST PIęKNE!!! KUPUJE!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.
Mini Countryman Mini Countryman