mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi S na targach we Frankfurcie

Audi S na targach we Frankfurcie

Producent z Inglostadt do Frankfurtu przywiezie nowe modele S6, S7 Sportback oraz S8. Nad Menem zadebiutuje także nowy silnik V8 o pojemności 4.0 litrów i mocy do 520KM.

Audi S na targach we Frankfurcie
Audi S6 i S6 Avant

W nowych "es szóstkach" wykorzystany zostanie nowy silnik TFSI o mocy 420 KM. Ośmiocylindrowa jednostka jest podwójnie doładowana i rozwija moment obrotowy o wartości 550 Nm dostępny od 1.400 do 5.300 obr./min. Przyspieszenie od zera do 100 km/h  wynosi w przypadku S6 4,8 sekundy, natomiast w przypadku S6 Avant wartość ta rośnie tylko o 0,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250km/h. Silnik jest sprzężony z siedmiobiegową przekładnią S tronic przekazującą stały napęd na wszystkie koła (quattro).

Silnik 4.0 TFSI w porównaniu do poprzedniego V10 bez sprężarki pozwala na osiągnięcie spalania nawet o 25% niższego w porównaniu do jednostki 5.2 litra.  Audi zawdzięcza to m.in. systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów „cylinder on demand”. Gdy V8 przy częściowym obciążeniu odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC). Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go. Niezależnie od tego aktywne, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez odpowiednie impulsy tłumią drgania o niskiej częstotliwości. Aktuator dźwięku – klapy w układzie wydechowym, osłonie silnika oraz nowe dwumasowe koło zamachowe z wahadłem odśrodkowym w siedmiobiegowej przekładni S tronic również mają swój wkład w pełną głębokiego brzmienia i spokojną pracę silnika. Seryjnie dostępny jest system dynamiki jazdy Audi Drive Select. Zmienia on między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany przełożenia przekładni S tronic, charakterystykę wspomagania elektromechanicznego układu kierowniczego oraz  adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy i przekładnia kierownicza zmieniająca przełożenie dynamicznie w zależności od prędkości, mogą być również włączone do tego systemu.



Seryjnie oba modele są wyposażone w zawieszenie adaptive air suspension sport. Zawieszenie pneumatyczne sztywno dostrojone ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o 10mm. Hamulce tarczowe wentylowane mają matowe, czarne zaciski z logo S6. Audi daje możliwość zamontowania tarcz ceramicznych wzmacnianych włóknem węglowym. Seryjnie S6 i S6 Avant wyposażone są w 19-calowe pięciorammiene felgi ze stopów lekkich, na których osadzone są opony o rozmiarze 255/40. Dostępne są także warianty 19- i 20-calowe, z których cztery są oferowane przez quattro GmbH oraz ekskluzywne 20-calowe obręcze z pięcioma ramionami w kształcie łopatek wirnika w kolorze tytanowym.



Nadwozie Audi S6 i S6 Avant w 20% wykonane jest z aluminium. Dzięki temu sedan waży 1895 kilogramów natomiast kombi 1950 kg. To co m.in. wyróżnia modele "es" od zwykłych to obudowy lusterek zewnętrznych wykonane z aluminium. S6 Limusine na pokrywie bagażnika posiada spojler, który w wersji Avant znajduje się na krawędzi dachu. Uwagę przykuwa w obu przypadkach dyfuzor tylni oraz cztery chromowane rury wydechowe. Modele „S” są dostępne w ośmiu kolorach lakieru, w tym dwa z nich są oferowane tylko dla tego modelu: krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozia zdobią emblematy S6 i V8T. We wnętrzu charakterystyczny i najważniejszy przyrząd pracy kierowcy, czyli kierownica pokryta jest skórą z kolorowymi szwami i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów oraz loga S6. Logo „S” jest wytłoczone na oparciach sportowych siedzeń.

Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami. Lista opcjonalnych dodatków jest długa i możemy wybrać np. panoramiczny szklany dach w modelu Avant, asystent parkowania „plus” z kamerami obserwującymi otoczenie samochodu, MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, ośmiocalowym monitorem i nowoczesnym systemem wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch.

Nowe modele Audi S6 i S6 Avant trafią do salonów wiosną 2012 roku.

Audi S7 Sportback

Pod maską znajdziemy ten sam silnik co w S6 i S6 Avant. Za przeniesienie napędów również odpowiada skrzynia siedmiobiegowa S tronic i stały napęd quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym i z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający elastycznie siły napędowe między tylne koła.

To co wyróżnia S7 Sportback to dynamiczna linia nadwozia. Długa maska silnika, długi rozstaw osi i krótkie zwisy tworzą perfekcyjne proporcje. Płaska, rozciągnięta linia dachu nadaje nadwoziu charakter coupé. Przy dużej prędkości z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia stabilność jazdy. Do wyboru jest dziewięć kolorów lakieru, w tym krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozie zdobią emblematy „S” i „V8 T”.

 

 
Sportowe akcenty znajdziemy także w środku. Napisy S7 na oświetlonych listwach progowych. Podpórka pod lewą nogę kierowcy i pedały mają nakładki ze stali nierdzewnej. Aluminiowa listwa na dźwigni zmiany biegów oraz czerwonym pierścieniu wokół przycisku Start-Stop. Aplikacje dekoracyjne seryjnie wykonano z aluminium. Na życzenie dostępne są Carbon, drewno jesionowe oraz warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica rozdzielcza i siedzenia mogą mieć kolor czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa (kolor ten jest dostępny tylko dla tapicerki siedzeń). Jako pokrycie siedzeń oferowana jest seryjnie kombinacja skóry Perlnappa i Alcantary, opcjonalnie – skóra Milano i Valcona. Lista opcji podobnie jak w S6 i S6 Avant jest zadowalająca

Pierwsze S7 Sportback będzie można odbierać wiosną 2012 roku.

Audi S8

W największej usportowionej limuzynie marki Audi także pracować będzie nowy silnik 4.0 TFSI. Limuzyna będzie przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 4.2 sekundy a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na maksymalnych 250km/h. Przy takich osiągach spalanie kształtować ma się na poziomie 10,2 litra na 100 km. W porównaniu do poprzednika spadło o 23%. Audi osiągnęło taki wynik dzięki technologii Modułowego Zespołu Efektywności Audi, w tym system rekuperacji i system Start-Stop. Dużą rolę odgrywa nowa technologia „cylinder on demand”. Silnik współpracuje z ośmiostopniową skrzynią tiptronic i oczywiście z napędem quattro. Zawieszenie adaptive air suspension pozwala ustawić trzy wysokości nadwozia. System dynamiki jazdy Audi Drive Select pozwala wybrać pięć trybów pracy comfort, auto, dynamic, individual i efficiency. Seryjnie S8 wyposażona jest w felgi 20-calowe z  oponami 265/40. Oczywiście na życzenie możemy zwiększyć rozmiar felg do 21-cali. Tuż za obręczami schowane są wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z przodu i 365 mm z tyłu. Alternatywnie Audi montuje ceramiczne tarcze. w tym przypadku zaciski mają kolor antracytowy.

Nadwozie luksusowej limuzyny wykonane jest w technologii Audi Space Frame prawie całkowicie z aluminium. Waga nadwozia to zaledwie 231 kg. Osłona chłodnicy Singleframe ma kolor platynowo-szary z ośmioma podwójnymi listwami pokrytymi chromem. Dla S8 Audi oferuje 13 kolorów lakierów, w tym lakiery szary Daytona i srebrny Prisma zarezerwowane wyłącznie dla tego modelu.

Wnętrze to materiały i wystrój na najwyższym poziomie. Specjalnie zaprojektowane sportowe siedzenia posiadają wielostopniową regulację elektryczną i mogą być pokryte srebrną tapicerką Mond stebnowaniem w formie rombów. Szwy i obszycia mają kontrastowy, stalowo-szary kolor. Audi S8 wyposażona jest w innowacyjne reflektory w technologii LED i podwójne szyby.   

 



Wyposażenie dodatkowe poza seryjnym wyposażeniem to m.in. adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, do tego dochodzi Audi side assist, Audi lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości oraz asystent widoczności nocą zaznaczający na monitorze pieszych poruszających się drogą. Nowoczesne technologie uzupełnia system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wariantach. Nowy system rozpoznawania zmęczenia na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów określa stopień zmęczenia kierowcy, ostrzega go i zaleca przerwanie jazdy. Nowością w rodzinie A8 jest asystent parkowania z czterema małymi kamerami obserwującymi otoczenie. Obrazy z kamer łączone są przez komputer, a kierowca może wywołać na monitorze MMI różne widoki, w tym także wirtualny widok z lotu ptaka.

MMI Navigation plus wraz z również seryjnym telefonem samochodowym online z Bluetooth pozwalają na korzystanie w samochodzie z wielu usług internetowych i podłączenie przez WLAN przenośnych urządzeń końcowych. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound ze swoimi 1400-watowymi wzmacniaczami i 19 głośnikami zachwyca pięknym brzmieniem.

Audi S8 pojawi się na rynku wiosną 2012 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Audi A7
Audi A7
Cena podstawowa już od: 227 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport