mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi TT RS - Kozak z Niemiec

Audi TT RS - Kozak z Niemiec

Wystartowały targi motoryzacyjne w Pekinie. Wśród wielu premier nie sposób nie wymienić jednej z najważniejszych. Producent z Ingolstadt przedstawiło najmocniejszą, seryjną wersję modelu TT. Audi TT RS zachwyca przede wszystkim mocą.

Audi TT RS - Kozak z Niemiec
W poprzednim Audi TT RS pracował pięciocylindrowy motor turbo, który fundował kierowcy moc 350 KM. Teraz nowa generacja TT RS również napędzana jest przez 2,5 litrowy silnik turbo. Audi do nowego modelu zamontowało zmodyfikowaną, pięciocylindrową konstrukcję, czego efektem jest moc 400 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm i jest dostępny od 1 700 do 5 850 obr./min.

Audi TT RS w liczbach:

  • 0-100 km/h - 3,7 s (3,9 s w wersji Roadster)
  • v max - 250 km/h ograniczona elektronicznie (280 km/h opcjonalnie)
  • długość - 4,19 m
  • szerokość - 1,83 m
  • wysokość - 1,34 m

Zmodyfikowana jednostka o pojemności 2480 cm3 współpracuje z 7-biegową skrzynią S tronic. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła poprzez układ quattro. W aucie nie zabraknie systemu Audi drive select, który pozwala na wybór ustawień adaptacyjnego zawieszenia. Nowe Audi TT RS jest lżejsze od poprzednika. Inżynierom udało się odchudzić samochód o 10 kg.



W kabinie znajdziemy dobrze znany ze zwykłej "tetetki" Audi Virtual Cockpit z 12,3-calowym ekranem. Kierowca może wybrać jeden z trzech motywów na wyświetlaczu, wśród których znaleźć można specjalny, stworzony tylko do TT RS. Na liście wyposażenia można znaleźć takie elementy, jak wieniec kierownicy wykończony alcantarą, czy tunel środkowy z elementami z włókna węglowego. Oczywiście nikt z Audi nie zapomniał o sportowych, kubełkowych fotelach.

Audi TT RS poznamy po osłonie chłodnicy Single Frame z szarym obramowaniem i kratką w formie plastra miodu. W dolnej części nie zabrakło napisu "quattro", a zderzak z dużymi wlotami powietrza posiada szare wykończenie idealnie komponujące się z obudowami lusterek w tym samym kolorze. Samochód w standardzie posiada LED-owe reflektory, a opcjonalnie można zamówić topowe matrycowe światła Matrix LED-y. W tylnej części samochód wyróżniają dyfuzor z dużymi, owalnymi końcówkami układu wydechowego oraz na stałe zamontowany spojler. Nowością są lampy wykorzystujące technologię OLED, która pozwoliła na uformowanie świateł w formie 3D.



Audi TT RS na rynek trafi jesienią. W Niemczech wersja Coupe kosztuje od 66 400 euro, a za Roadstera trzeba będzie zapłacić minimum 69 200 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport