mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi TT offroad?

Audi TT offroad?

W Ingolstadt ktoś chyba najadł się grzybków halucynogennych i to prawdopodobnie cały zarząd, skoro zgodził się na pokazania takiego modelu. Poznajcie Audi TT przygotowane do offroadu. Ciekawe, czy w planach mają starty w Dakarze?

Audi TT offroad?
Koncepcyjny model z Pekinu charakteryzują wymiary zbliżone do kompaktowego Q3: długość 4,39 m, szerokość 1,85 m i rozstaw osi 2,63 m. TT offroad jest o 8 cm niższy od Q3. Jeśli ktoś kiedyś z Was zastanawiał się (tak, na pewno takie osoby są na świecie) jak będzie wyglądać TT w skórze SUVa. To właśnie tak. Projektanci wyposażyli samochód w 21-calowe felgi.

Przód i tylny pas z reflektorami to nie jedyne cechy w wyglądzie zapożyczone z TT coupe. Kolejny element to np. dobrze znany wszystkim wlew paliwa. Wersja offroad dostała nakładki progowe i zderzaki, które samochód zaliczają do tych uterenowionych.


W środku wizytówka nowej TT, czyli deska rozdzielcza pozbawiona charakterystycznej konsoli centralnej z dużym wyświetlaczem zamiast konwencjonalnych zegarów. Wnętrze dostosowano dla 4 osób montując sportowe fotele.



Nowość na pokładzie to system wspomagający kierowcę, który zadebiutuje niedługo w modelach Audi. Asystent skrzyżowań pozwala poprzez czujniki radarowe i szerokokątną kamerę monitorować to co dzieje się przed i po bokach auta. Gdy system wykryje zbliżający się pojazd jadący prostopadle to zareaguje, a w skrajnym przypadku zmniejszy skutki kolizji. Dodatkowo w Audi pojawia się również system dostępu online do sygnalizacji świetlnej. Dzięki Internetowi nasz samochód pobiera informacje od centralnego komputera sterującego sygnalizacją w mieście i zasugeruje nam z jaką prędkością powinniśmy dojeżdżać do następnego skrzyżowania, tak by nie czekać na zielone.

Pod karoserią napę e-tron, czyli hybryda plug in. Całość dostarcza 408 KM mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszą setkę samochód ma osiągać w czasie 5.2 sekundy, a maks. prędkość ograniczono do 250 km/h. Audi deklaruje spalanie na poziomie 1.9 l na 100 km. Zasięg terenowego TT wynosi 880 KM.

Sercem układu hybrydowego jest jednostka 2.0 TFSI o mocy 292 KM (380 Nm). Silnik spalinowy dostaje wsparcie od elektrycznej jednostki, która gwarantuje 40 kW i 220 Nm. Zestaw ożeniono z przekładnią dwusprzęgłową e-S tronic. Drugi silnik elektryczny jest zamontowany przy tylnej osi i maksymalnie dostarcza 85 kW i 270 Nm. Do samochodu dedykowane są 3 tryby jazdy, które wybieramy za pomocą Audi drive select - EV, Hybrid oraz Sport.

W bagażniku umieszczono specjalny schowek a w nim zdalnie sterowany model w skali 1:8, który jest wiernym odwzorowaniem koncepcyjnego TT. Jak na razie Audi nic nie mówi o seryjnej produkcji modeli TT offroad. I oby na rozmowach temat się zakończył.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.