mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi TT przechodzi kurację

Audi TT przechodzi kurację

Na rozpoczynających się właśnie targach motoryzacyjnych AMI w Lipsku Audi zaprezentowało odświeżoną wersję modelu Audi TT. Poza zmianami stylistycznymi ważną nowością jest dwulitrowy silnik TFSI.

Audi TT przechodzi kurację
Stylistyczne zmiany obu wersji "tetetki" - Coupe i Roadster - widoczne są najbardziej w przedniej części nadwozia. W oczy rzuca się przede wszystkim większy zderzak z większymi wlotami powietrza, czarne obramówki atrapy chłodnicy oraz chromowane świateł przeciwmgielnych. No i oczywiście światła do jazdy dziennej, w postaci 12 diod LED poniżej każdego reflektora. Całość zgodnie ze stylistyką znaną już z innych modeli rodem z Ingolstadt. Pozostałe zmiany obejmują jeszcze nieco innych kształt tylnych świateł oraz powiększony nieznacznie dyfuzor. Zmiany te spowodowały, że obie wersje Audi TT urosły na długość o całe 2 cm (4.187 mm). Nabywca będzie miał ponadto możliwość wyboru jednego z czterech nowych kolorów nadwozia (Scubablau, Oolonggrau, Vulkanrot und Dakotagrau).

Praktycznie bez zmian pozostała kabina TT. Pojawiło się jedynie kilka elementów z aluminium na kierownicy, konsoli centralnej oraz wewnętrznej stronie drzwi, a tapicerka dostępna jest w nowej kolorystyce

Najważniejszą nowością w odmienionym Audi TT będzie dwulitrowa jednostka benzynowa TFSI, która zastąpi dotychczasowy silnik dwulitrowy o mocy 200 KM oraz jednostkę 3,2. Nowy silnik dysponuje mocą 211 KM, maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm (dostępnych w zakresie od 1.600 do 4.200 obr/min) i rozpędza wersję Coupe do 100 km/h w 6,1 sekundy a maksymalnie do 245 km/h. Na życzenie można zamówić sześciostopniową, dwusprzęgłową przekładnię s tronic i napęd na obie osie. Wówczas sprint do setki potrwa zaledwie 5,6 s. Średnie spalanie wersji z manualną skrzynią wynosić ma 6,6 l/100 km.

Obok nowego silnika w ofercie będą jeszcze dwie znane jednostki czterocylindrowe. Silnik 1.8 TFSI rozwija moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (1.500-4.500 obr/min). Wersję Coupe rozpędza do 100 km/h w 7,2 s., zaś maksymalnie jest w stanie pojechać  226 km/h, spalając przy tym średnio 6,4 l/100 km.

Wersja wysokoprężna ma z kolei pod maską dwulitrową jednostkę TDI o mocy 170 KM i momencie 350 Nm (1.750-2.500 obr/min). TT Coupe z tym silnikiem konsumuje średnio 5,3 l/100 km, osiąga prędkość 100 km/h po 7,5 sekundy, a maksymalnie jest w stanie rozpędzić się do 226 km/h.

Żadnych zmian pod maską nie znajdziemy w obu najmocniejszych wersjach - TTS i TTRS. Audi TTS ma pod maską dwulitrowy silnik TFSI o mocy 272 KM i maksymalnym momencie 350 Nm. Wersja TT RS dysponuje 2,5-litrową jednostką, która generuje moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm.

Odmienione Audi TT w sprzedaży pojawi się już latem br. Ceny mają pozostać na podobnym poziomie i zaczynać się od 30.200 euro (1.8 TFSI).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi TT
Audi TT
Cena podstawowa już od: 145 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

~dzikun 2010-04-15

co ty tu piszesz w serisie samochodowym o prezydencie i jeszcze takie bzdury !!!!

~Saj 2010-04-10

WIELKA TRAGEDIA, WIELKI SMUTEK ! ODSZEDL NAJLEPSZY PREZYDENT POLSKI, WSPANIALY CZLOWIEK :( :( :(

~zen 2010-04-09

skąd oni biorą te średnie spalania ? (!)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW Serii 4 - cała gama po liftingu
BMW Serii 4 - cała gama po liftingu
Bawarski producent odświeża Serię 4. Zmiany nie są duże, ale wyraźnie odświeżają wygląd popularnego modelu. Do poprawki załapały się od razu wszystkie wersje: Coupe, Grand Coupe, Cabrio oraz M4.