mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi odsłania Allroad Shooting Brake

Audi odsłania Allroad Shooting Brake

Dziś startują targi motoryzacyjne w Detroit, mieście, w którym narodziła się amerykańska motoryzacja. To tam producent z Ingolstadt postanowił pokazać model Allroad Shooting Brake.

Audi odsłania Allroad Shooting Brake
Audi studyjny model zbudowało na płycie podłogowej z rozstawem osi o długości 2.51 metra. Cały samochód charakteryzuje szerokość 1.85 metra, wysokość 1.41 m oraz długość 4.2 m. Nadwozie otrzymało kolor Niebieski Ice.

Skoro jesteśmy już przy nadwozi to Audi postanowiło przedstawić swoją własną wizję tak popularnych ostatnio modeli shooting brake. Ten typ karoserii Niemcy połączyli z cechami SUVa i dodatkowo wyposażyli samochód tylko w jedną parę drzwi. Patrząc na Allroad Shooting Brake można odnieść wrażenie, że projektanci nie do końca wiedzieli co chcą osiągnąć. Tył auta przypomina bardziej nową  wersję A2 lub kolejną generację Beetla niż nadwozie shooting brake.  Naszym zdaniem wygląda jak napuchnięte kolano.



Z przodu charakterystyczny kształt grilla single frame został wyposażony w poziome żebrowanie oraz szerokie wloty powietrza umieszczone w zderzaku. Cechą najważniejszą jednak mają być reflektory przednie wyposażone w technologię LED, a konkretnie najnowsze rozwiązanie techniczne - światła matrix LED. Tak naprawdę w wyglądzie nowego koncepcyjnego Audi najlepszym elementem stylistycznym jest brak słupka B.

Prostota wykończenia wnętrza została wzbogacona o ciekawe nawiewy klimatyzacji. Przypominają one turbiny silników odrzutowych, a w ich środku znajdują się wyświetlacze pokazujące temperaturę. Konsola centralna została pozbawiona wyświetlacza, a całość wyświetlanych na nim funkcji przeniesiono na panel znajdujący się tuż za kierownicą. To rozwiązanie zadebiutuje już w nowej Audi TT. Kierownica została wyposażona w przycisk start silnika oraz e boost.

Pod maską Allroad Shooting Brake Audi zainstalowało technologię plug-in hybrid. Główny silnik to jednostka benzynowa 2.0 TFSI generująca moc 292 KM oraz 320 Nm. Wspomaga ją elektryczny motor o mocy 40 kW i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Sumaryczna moc 408 KM (650 Nm) trafia na wszystkie koła dzięki przekładni e-S tronic.  Audi deklaruje spalanie na poziomie 1.9 l/100 km oraz zasięg 820 km. W trybie elektrycznym auto może poruszać się na dystansie 50 km. Niemcy nic nie mówią o produkcyjnej wersji i raczej samochód nie pojawi się na rynku, a jest jedynie wizją rozwiązań, które zadebiutują w najbliższych modelach Audi.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport