mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Auris: Nowe wcielenie Toyoty

Auris: Nowe wcielenie Toyoty

Właśnie dzisiaj japoński producent znanych i cenionych na całym świecie samochodów wprowadził do swojego zestawienia nowy model, którego zadaniem będzie odgrywać kluczową rolę w ekspansjonistycznych zapędach marki Toyota na rynku europejskim. Nowy Auris ma poważnie zwiększyć udziały swojego producenta w ciasnym już segmencie C.

Auris: Nowe wcielenie Toyoty

Konstruktorzy pracujący nad tym samochodem mieli za zadanie zaprojektować bryłę, wewnątrz której dostępna będzie duża ilość miejsca, oferująca możliwość komfortowego podróżowania przy zachowaniu wysokiej ergonomii. Całkowita  długość auta wynosić będzie 4,20 metra, natomiast rozstaw osi wynoszący 2,6 metra zapewniać będzie dobrą stabilność podczas jazdy.

Wewnątrz samochodu dołożono wszelkich starań, aby zapewnić pełną harmonię między kierowcą, a jego pojazdem. Tak przynajmniej zapewnia producent. W centralnym punkcie kokpitu zamontowano praktyczny mostek, wykonany z dobrej jakości materiałów, na którym znajduje się wiele przełączników odpowiadających za pracę poszczególnych urządzeń w samochodzie, a także lewarek skrzyni biegów, zamontowany na wygodnej wysokości.

Podczas debiutu w salonach auto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowej. Pod maską pojazdu znajdzie się do wyboru kilka wersji silnikowych, które mają spełniać wymagania, jakie panują w segmencie C. Do dyspozycji klientów zostaną oddane dwie jednostki benzynowe (1,4 VVT-i; 1,6 Dual VVT-i) oraz trzy silniki wysokoprężne (1,4; 2,0 oraz 2,2 D-4D), pracujące zgodnie z wymogami Euro IV.

Nowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra została wyposażona w technologię zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i, która zapewnić ma jeszcze wydajniejsze spalanie połączone z przyrostem mocy i zwiększeniem ekonomiczności samochodu. Dwulitrowa jednostka wysokoprężna D-4D oferować będzie moc 124 koni mechanicznych. Po raz pierwszy zastosowano ją na szerszą skalę w modelu Avensis przeznaczonym na rok modelowy 2007. Mocniejszą wersję o pojemności 2,2 litra wyposażono w autorską technologię D-CAT, zapewniającą czystą pracę, a konkretnie zmniejszenie w wydalanych spalinach tlenków azotu oraz cząsteczek stałych. Do współpracy z silnikami przeznaczono w standardzie sześciostopniową, manualną skrzynię biegów. Dla mocniejszych silników przewidziano w wyposażeniu opcjonalnym automatyczną przekładnię MultiMode, która pozwala na zmianę biegów przy pomocy 'łopatek' umiejscowionych za kierownicą.

Wicedyrektor ds. sprzedaży Toyoty w Europie, Andrea Formica zapowiedział, że segment C jest jednym z najważniejszych na europejskim rynku motoryzacyjnym i wiele znanych marek opiera swój sukces na samochodach wchodzących właśnie w ten przedział. Dodał także, że wraz z wejściem modelu Auris na rynek Toyota ma osiągnąć sukces nie tylko w kwestii poziomu sprzedaży, lecz także sposobie postrzegania marki przez klientów.

Auris zostanie oficjalnie zaprezentowany w Europie podczas bolońskich targów motoryzacyjnych, które odbędą się w grudniu tego roku. Sprzedaż samochodu rozpoczęła się już na japońskim rynku, lecz europejscy konsumenci będą musieli jeszcze poczekać. Jak na razie, przynajmniej do wiosny przyszłego roku, bo właśnie na ten okres planowana jest premiera w salonach.

Czytaj także:

Nowa Corolla to Auris? (2006-09-29)

Programowy problem Camry (2006-10-19)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Cena podstawowa już od: 68 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~mag 2006-12-09

heh, najgłupsze komentarze to takie "blondynkowe", w których ludzie piszą, że najważniejszy jest wygląd zewnętrzny, hłe hłe hłe To tak jak, obojętnie jaka by miała być, ale musi to być blądynka i do tego zgrabna, nie liczy się co ma w głowie. A tak ode mnie, samochodzik super i ma w "głowie" i jest ładny :D

~rdr 2006-12-06

dla mnie ważny jest wygląd zewnętrzny a a toyota mnie sie nie podoba dlatego wolał bym Civica albo Fokusa

~znafca 2006-10-26

ja tam nie wiem,kiedyś corolka to było coś, ale od dwóch wcieleń jest coraz gorzej. wiadomo, już nie produkowana w J, i pewnie chca zatrzeć złe wrazenie, dlatego zmieniają nazwę modelu

~radzio 2006-10-25

toyota auris yeeaa, bedzie sie dzialo, myslalem juz o kupnie civica, ale wstrzmam sie jeszcze i zobacze jak ta toyota sie prezentuje

~alek 2006-10-25

nie przesadzasz z ta ceną? 75 tys.? skąd ty sie urwales? pewno podstawowa wersja kosztowac bedzie niecale 60 tys., a moze i jeszcze mniej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport