mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Auris kombi nadjeżdża

Auris kombi nadjeżdża

Po latach nieobecności w klasie kompaktowych kombi Toyota powraca do tego segmentu rynkowego. Auris Touring Sports zadebiutuje na wystawie w Genewie, zaś na polskie drogi wyjedzie w drugiej połowie roku.

Auris kombi nadjeżdża
Toyota liczy, że wraz z tą wersją Aurisa udział japońskiej marki w europejskim segmencie C wzrośnie w przyszłym roku do 5 proc. W całkowitej sprzedaży samochodów kompaktowych w Europie, aż 25% stanowią pojazdy z nadwoziem typu kombi. Patrząc na dobry początek sprzedaży drugiej generacji kompaktowej Toyoty, nie jest to zadanie niewykonalne, choć trzeba pamiętać, że konkurencja na Starym Kontynencie w tej klasie aut jest bardzo wymagająca.

Auris Touring Sports będzie miał jedną niezaprzeczalną przewagę nad rywalami. Będzie bowiem jedynym kombi na rynku europejskim, oferującym klientom możliwość wyboru pełnego napędu hybrydowego.

Wnętrze Aurisa kombi ma być wyjątkowo przestronne, ze sporymi możliwościami przewozowymi, a przy tym niezwykle funkcjonalne. W wersji hybrydowej akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, pozwalając na wykorzystanie pełnej przestrzeni ładunkowej, o identycznych rozmiarach jak w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i diesla.

Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2.600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w Aurise hatchback.


Wartość ta da Aurisowi pierwszeństwo w segmencie kompaktowych kombi pod względem możliwości przewozowych. Oprócz olbrzymich rozmiarów bagażnika, o jego funkcjonalności deycyduje podwójna podłoga, podwójna roleta, system Easy Flat, pozwalający jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli, siatka na bagaże, haczyki na torby, czy gniazdo 12V. Auris Touring Sports będzie także wyposażony w zintegrowane, aluminiowe relingi dachowe.

Nadwozie Toyoty Auris kombi ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiadać ma przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz  większe wyciszenie kabiny.

Toyota Auris Touring Sports będzie dostępna z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback - benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany będzie także napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. W wersji hybrydowej samochód będzie miał najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 86 g/km oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami diesla o porównywalnych osiągach.

W Polsce Auris Touring Sports będzie dostępny w drugiej połowie 2013 roku. Zamówienia będzie można składać od kwietnia br., pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom w Polsce w sierpniu.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~misiek 2013-02-15

no i w końcu całkiem ładna toyota im wyszła, a nie takie bezkształtne nic

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport