mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW M3 w pełnej krasie

BMW M3 w pełnej krasie

Jeszcze przed paroma tygodniami, na targach w Genewie, zaprezentowano studyjną wersję tego auta. Teraz BMW zdradza wszystkie szczegóły modelu M3, który w sprzedaży pojawi się jednak dopiero we wrześniu.

BMW M3 w pełnej krasie

Wyróżniająca jest również niezwykle lekka konstrukcja - BMW M3 jest np. pierwszym autem w tym segmencie, którego dach z tworzywa sztucznego został wzmocniony włóknami węglowymi. Oprócz struktury nośnej z BMW serii 3 Coupe przejęte zostały tylko drzwi, pokrywa bagażnika, szyby oraz lampy przednie i tylne. Wszystkie inne komponenty zostały skonstruowane specjalnie dla nowego BMW M3.

Zobacz galerię zdjęć BMW M3

Już pierwszy rzut oka na to auto zdradza jego pochodzenie. Charakterystyczne dla aut z rodziny M są maska silnika z wyraźnym sklepieniem tzw. powerdome i dwoma wlotami powietrza, a także kształt pasa przedniego i tylnego, skrzela w przednich ścianach bocznych, progi oraz lusterka zewnętrzne i 18-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego o wyglądzie typowym dla BMW M. Z tyłu uwagę zwraca niewielki spojler na klapie bagfażnika oraz umieszczone piętro niżej cztery końcówki układu wydechowego.

Wewnątrz nowego BMW M3 znajdziemy charakterystyczne podwójne zegary z białym oświetleniem i czerwonymi wskazówkami, kierownicę skórzaną i nowo zaprojektowaną konsolę środkową. Listwy progowe ozdobione logo M, oparcie stopy kierowcy z metalu, specjalny kształt i kolor wewnętrznego obicia drzwi oraz wysokogatunkowe materiały, takie jak aluminium czy skóra, są dalszymi rozpoznawczymi elementami nowego M3.

Jednak największa rewolucja zaszła pod przednią maską. Po 15 latach, odznaczany wielokrotnie tytułem Silnika Roku ("Engine of the Year"), sześciocylindrowy silnik rzędowy został zastąpiony przez lżejszą o 15 kg ośmiocylindrową jednostkę. Z pojemności 3999 cm3 silnik V8 (wyposażony w układ zmiennej regulacji faz rozrządu Double VANOS) generuje moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiągany przy 3900 obr/min. Maksymalna prędkość obrotowa osiągana jest dopiero przy 8400 obr/min.

Imponujący napęd, który przenoszony jest na tylne koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz nowo skonstruowanej przekładni głównej (wyposażonej w adaptacyjną blokadę mechanizmu różnicowego), pozwala na uzyskanie ze startu prędkości 100 km/h już po 4,8 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczana jest elektrycznie przy 250 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 12,4 l/100 km.

Skontruowany od nowa układ jezdny, niemal w całości wykonany z aluminium, jest bardziej sztywny, co ma zapewnić idealne warunki dla dynamicznej jazdy. Jednocześnie pozwolił on na dalszą redukcję masy pojazdu. Nowe M3 wyposażone jest w układ elektronicznej kontroli amortyzatorów (EDC), który poprzez regulację siły tłumienia optymalizuje zarówno wahania pionowe, jak i kołysanie na zakrętach oraz podczas przyspieszania i hamowania, pozwala wybierać przyciskiem trzy tryby amortyzacji – normalny, komfortowy i sportowy.

Czytaj także:
V8 i 420 KM w M3 (2007-03-22)

Zapowiedź nowego M3 (2007-03-07)

Zobacz więcej o samochodach marki BMW

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~tadek 2007-08-30

Nowe M3 jest świetne - czysta agresja i radość z jazdy . CUDO NA KOŁACH . Jest super jak nowa c 63 AMG

~e46_owner 2007-08-15

Nowe M3 jest piekne. Bmw to prawdziwa radosc z jazdy. Jedyna marka ktora ma to cos. Audi jest bardzo dobre ale bezplciowe...

~Dawid 2007-06-15

Bmw na te auta nima słow są poprostu naj lepsze w swej klasie ale ale nowa m3 2008 wyjdzie piekna jest:D:D

~!!!! 2007-05-07

Moze nie jest najpiekniejsza ale nie dla wygladu zewnetrznego kupuje sie bmw, ale prawdopodonie bedzie to kolejny samochod ktorego prawdziwe mozliwosci bedzie mozna wykorzystac jedynie na torze i osiagna to tylko niektorze poniewaz jest to jeden z niewielu dinozaurow przekazujacych naped w klasyczny sposob i w przeciwienstwie do samochodow typu audi tutaj potrzebne sa mozliwosci, poniewaz naped na tyl w porownaniou z 4x4 jest duuuzo bardziej wymagajacy kto jezdzil takim samochodem wie o czym mowi a naped na tyl na torze po prostu nie ma konkurencji

~Artur 2007-04-24

A co to za jednosta "Mps" ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport