mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW Serii 3 i M3 po zmianach - dyskretne poprawki

BMW Serii 3 i M3 po zmianach - dyskretne poprawki

"Trójka" to najważniejszy produkt w gamie producenta z Monachium. Co czwarte sprzedane na świecie BMW to 3 Series lub M3, dlatego face lifting aktualnej generacji nie mógł przynieść rewolucji. Zmian jest jednak więcej, niż się wydaje na pierwszy rzut oka.

BMW Serii 3 i M3 po zmianach - dyskretne poprawki
Subtelnie przeprojektowany zderzak przedni z wbudowanym czujnikiem aktywnego tempomatu, nowe reflektory (w pełni LED-owe za dopłatą) czy poprawione wykończenie kokpitu przy użyciu lepszych gatunkowo materiałów to zmiany, których nie zauważymy przy pierwszym spojrzeniu na nową "trójkę". BMW obiecuje jednak, że całe spektrum zmian sprawi, że  bawarski średniak będzie teraz znacznie lepszym towarzyszem w codziennych podróżach.

Poza wizualnymi poprawkami znajdziemy w nim bowiem nowocześniejsze silniki, skrzynie biegów i bogatsze wyposażenie. Według BMW wszystkie silniki są teraz bardziej wydajne, a zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla spadły nawet o 11%. Do tego pojawiły się zupełnie nowe źródła napędu: 3-cylindrowy motor 1,5-litrowy, 2-litrowa "czwórka" w wersjach 320i i 330i oraz nowa 3-litrowa, rzędowa "szóstka" w wersji 340i. Najmocniejszy z gamy model M3 pozostał bez zmian mechanicznych, otrzymał tylko analogiczne do podstawowej wersji poprawki wyglądu. Diesle też są wydajniejsze - BMW Serii 3 z 2-litrowym silnikiem o mocy 163KM emituje do atmosfery jednie 99g dwutlenku węgla na każdy kilometr w wersji z unowocześnioną automatyczną skrzynią biegów Steptronic. Również zawieszenie i układ kierowniczy zostały poddane poprawkom - BMW Serii 3 ma prowadzić się lepiej niż dotąd, zapewniając jednocześnie wyższy komfort resorowania.
Ponadto BMW postanowiło wspiąć się na szczyt klasy średniej w kwestii systemów multimedialnych. Dlatego zaaplikowało do zmodernizowanej Serii 3 nowy, kolorowy wyświetlacz Head-Up Display, który wszystkie najważniejsze informacje prezentuje kierowcy na przedniej szybie. Główny ekran także został poprawiony, a obsługiwana za jego pomocą nawigacja jest szybsza i bardziej dopieszczona pod kątem graficznym. "Trójka" po face liftingu ma mieć także najszybszy internet LTE z całego segmentu D premium. Tak dozbrojone auto musi stawić czoła nowym graczom na rynku: Jaguarowi XE oraz debiutującemu jesienią Audi A4 9. generacji.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 130 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Aktualności 2017-08-31

40 lat BMW Serii 3: Wszystkie generacje

auto motor i sport 2015-05-09

Historia BMW Serii 3 zaczęła się 40 lat w 1975 roku. Przez ten czas "trójka zdobywała sukcesy na arenach sportowych, biła rekordy sprzedaży i podbiła serca milionów kierowców. To też najważniejszy model w gamie BMW, jego udział do aż 30% wszystkich sprzedanych BMW.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.