mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW X1 - SUVik

BMW X1 - SUVik

Na polski rynek w śnieżnej aurze wjeżdża właśnie najnowsze dziecko koncernu z Bawarii, czwarty, a zarazem najmniejszy członek z rodziny X. Bazujący na najmniejszej w gamie serii 1, kompaktowe BMW X1 dostępne jest już od 131.800 zł.

BMW X1 - SUVik
Choć BMW X1 ma mniejsze rozmiary zewnętrzne w porównaniu do X3, X5 czy X6 (4,45 m długości) to nie brak mu typowych cech, dzięki którym jest rozpoznawalny z każdej strony jako członek rodziny BMW X. Kwadratowe nadkola, wyższy prześwit, wąska osłona w dolnej części karoserii i ustawione pionowo "nerki" atrapy chłodnicy zdradzają na pierwszy rzut oka przynależność do marki. X1 może pochwalić się także dość dynamiczną sylwetką, którą tworzą długa maska silnika, krótki zwis przedni, duży rozstaw osi wynoszący 2,76 m i płasko pochylona tylna szyba. Z tyłu uwagę przyciągają typowe dla SUVów BMW lampy w kształcie litery L.

Wewnątrz BMW X1 nie ma co się nastawiać na ogromną przestronność, jest typowo jak na modele z segmentu kompaktów. Kierowca doceni jednak dość wysoką pozycję za kierownicą, co ułatwia wsiadanie i daje lepszą widoczność. Konsola centralna jest ukierunkowana na kierowcę i jest typowa jak dla innych SUVów BMW. Wnętrze zostało "uzbrojone" w wiele przydatnych schowków i półek.

Tylna kanapa pomieści wygodnie trzy osoby, o ile z przodu nie zasiądą osoby o ponadprzeciętnym wzroście. Nachylenie oparcia kanapy tylnej reguluje się wielostopniowo w zakresie do 31 stopni. Oprócz tego wnętrze X1 można łatwo i szybko dostosować do różnych potrzeb przewozowych. Wygodny załadunek nawet sporego bagażu umożliwia duża pokrywa bagażnika, szeroki otwór bagażnika i jego niska krawędź. Gdy oparcie znajduje się w pozycji pionowej, pojemność bagażnika rośnie z 420 do 490 l. Oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40/20/40 umożliwia kolejne kombinacje. Po całkowitym złożeniu oparcia kanapy tylnej powierzchnia bagażowa ma pojemność 1350 l. Pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowo oddzielny schowek.

Nie będzie wyboru, jeśli chodzi o dostępne w sprzedaży wersje benzynowe. Wersja BMW X1 xDrive28i to sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności trzech litrów i mocy 258 koni mechanicznych oraz o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm (przy 2.600-3.000 obr/min). Najmocniejsza wersja BMW X1 pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 6,8 s, a maksymalnie do 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji), spalając przy tym średnio 9,4 l/100 km.

Na polskim rynku na początku oferowane będą dwie wersje z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi. Mocniejsza z nich (BMW X1 xDrive23d), wyposażona w technologię TwinPower Turbo, z jednostki o pojemności dwóch litrów generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (przy 2.000-2.500 obr/min). Sprint do setki trwa w tym przypadku 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h (opcjonalnie może zostać zwiększona do 223 km/h). Średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km.

Wersja ze słabszym dieslem o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm będzie jako jedyna dostępna w wariancie z napędem na wszystkie koła (BMW X1 xDrive20d) oraz tylko na tył (BMW X1 sDrive20d). W tym pierwszym przypadku prędkość 100 km/h osiągana jest po 8,4 s, w drugim po 8,1 s. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 205 km/h, a średnie spalanie odpowiednio 5,8 i 5,3 l/100 km.

Zgodnie z najnowszymi trendami w BMW X1 znajdziemy wiele elementów zmniejszających ujemny wpływ na środowisko naturalne. Są to m.in. odzysk energii hamowania, zoptymalizowana aerodynamika, opony o niższych oporach toczenia, lekka konstrukcja, przekładnia główna o zoptymalizowanych właściwościach nagrzewania, czy elektryczna pompa paliwa i odsprzęgana sprężarka klimatyzacji. Modele ze skrzynią manualną wyposażone są w funkcję Auto Start Stop i wskaźnik zmiany biegu. Dla systemu napędu na cztery koła xDrive opracowano nową przekładnię rozdzielczą o wyższej sprawności. Silnik BMW X1 xDrive28i dysponuje ponadto pompą olejową sterowaną mapą charakterystyk. Wszystkie wersje BMW X1 spełniają wymogi normy Euro 5.

Standardowe wyposażenie wnętrza BMW X1 obejmuje obok poduszek przednich i bocznych również boczne kurtyny chroniące głowę osób siedzących z przodu i z tyłu pojazdu. BMW X1 wyposażone jest w automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach. W standardzie znajdziemy również standardowe podwójne reflektory okrągłe BMW X1 mają również funkcję świateł dziennych, a w opcji reflektory biksenonowe.

Ceny BMW X1 zaczynają się od 131.800 zł za wersję X1 sDrive 20d. 10 tys. bez 200 zł trzeba dopłacić za ten sam silnik, ale z napędem na obie osie. Najmocniejszy diesel (xDrive23d) to już wydatek minimum 149.600 zł, zaś jedyna oferowana wersja benzynowa kosztować będzie 188.200 zł. Oficjalna sprzedaż BMW X1 na polskim rynku rusza już w przyszłym tygodniu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW X1
BMW X1
Cena podstawowa już od: 129 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW X1 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW X1 nowosci rynkowe xDrive

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

kosplast 2014-01-10

witam odnosnie x1 w salonie smorawinski bmw poznan 134 tys zl rok 2011 54 tys km gwarancja serwisowa kupiony w salonie wyposazenie skura sportowe fotele bmw professional navigacja skrzynia automat 8 biegowa silnik 20 177km dach panorama felgi alu 17 225/45/17 nowy kosztuje ponad 200 tys wiec za uzywke z serwisu w takim wyposazeniu chce dac . Obecnie mam e 90 20 d 163 km i jestm mega zadowolony nic sie nie zepsulo w niej a mam ja dwa lata i auto ma zrobione 200 tys orginal licznik .

~Snikers 2014-01-03

ojciec oferował mi kiedyś przejażdżkę taką beemką po placu a ja odpowiedziałem mu że nie i odpowiedziałem mu że jestem bardzo zainteresowany siódemką beemką ojciec odpowiedział że w tej sprawie nie było by problemu no bo wtedy siódemkę miał pan Jacek

marko1 2011-08-05

Ja tu widzę dużo wizjonerów od mieć, ażeby mieć wizjoner musi mieć miedź.

~iw 2011-08-04

JA ,kobieta wybrałam i kupiłam BMW X1.Mąż dał mi "wolną rękę"i zakup okazał się strzałem w 10.Autko SUPER.Trzeba na nie wydać ok.190 tys.

~XMen 2009-11-11

No niestety, wersja podstawowa to tzw golas. Dodaj klime automatyczną, skórę, ksenony, nawigację i cena przekracza 200 tyś, nie od dzisiaj firma BMW znana jest z mistrzostwa w goleniu klientów. Coś za coś, w zamian dostajemy ładnego nieprzerośniętego SUVa, dobry w mieście i jak trzeba to w lekkim terenie. Mi osobiście X1 podbił serce, w grudniu odbieram brązowego :-)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport