mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

Było kwestią czasu kiedy technologia hybrydowa zawita do samochodów z szeroko pojętego zestawu sportowo-rekreacyjnego. Oto nowe BMW X6 ActiveHybrid wyposażone w tradycyjną jednostkę spalinową oraz dwie elektryczne.

BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

Na pierwszy rzut oka auto nie rzuca się w oczy swoim "ekologicznym" charakterem. Jest jednak kilka detali, które odróżniają BMW ActiveHybrid X6 od seryjnej wersji tego modelu. Jest to z pewnością wydatne przetłoczenie pokrywy silnika prosto z X6M, a także oznaczenia modelu “ActiveHybrid” na tylnej klapie, przednich drzwiach oraz obustronne oznaczenie “BMW ActiveHybrid”na progach. W opcji dostępne są także 20-calowe felgi Streamline o specjalnym kształcie oraz specjalny kolor Bluewater.

Dużo więcej zmian zaszło pod karoserią pojazdu. Układ napędowy BMW ActiveHybrid X6 to podwójnie doładowany silnik benzynowy 4,4 V8 (TwinPower Turbo) o mocy 407 KM oraz dwie jednostki elektryczne o mocy odpowiednio 91 KM oraz 86 KM. Łączna moc maksymalna układu napędowego wynosi 485 KM, a maksymalny moment obrotowy 780 niutonometrów. Jest to zatem najmocniejszy samochód hybrydowy na świecie. Sprint do setki zajmuje mu tylko 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250km/h (z pakietem Sports).



ActiveHybrid umożliwia trzy konfiguracje napędu: samodzielną pracę motoru elektrycznego, wykorzystanie samego silnika benzynowego oraz połączenie pracy obu jednostek. Całkowicie bezemisyjna jazda z wykorzystaniem jedynie motoru elektrycznego możliwa jest do prędkości 60 km/h. Po jej osiągnięciu silnik benzynowy załącza się. Gdy prędkość spadnie poniżej 65km/h silnik spalinowy wyłączy się. Ładowanie akumulatora odpowiedzialnego za napędzanie jednostek elektrycznych odbywa się podczas hamowania. Energia kinetyczna zostaje zamieniona w elektryczną, która jest gromadzona w akumulatorach niklowo-metalowo-wodorkowych (NiMH) o pojemności 2,4 kWh. Proces ten może być wspomagany przez silniczki elektryczne działające w roli generatorów.

Aktualny tryb jazdy oraz ustawienia układu napędowego wyświetlane są na desce rozdzielczej i wyświetlaczu centralnym. Odpowiednie wskaźniki poniżej obrotomierza informują kierowcę o stopniu naładowania akumulatorów oraz wybranym trybie pracy. Obserwując wskazania kierowca może bardzo łatwo kontrolować napęd tak, by odbywał się on tylko za pomocą silników elektrycznych. Podczas takiej jazdy (np. w korkach) samochód jest całkowicie bezemisyjny. Maksymalna odległość jaką można pokonać na akumulatorach to 2,5 kilometra. Średnie spalanie podawane przez producenta jest o nieco ponad 2 litry mniejsze niż w przypadku wersji benzynowej, jednak trzeba się liczyć że katalogowe 9,9l/100km będzie trudne do osiągnięcia.

Hybrydowe X6 kosztuje według cennika 470 tysięcy złotych. W porównaniu z podstawową wersją wyposażoną jedynie w silnik benzynowy 4,4 V8 (xDrive50i) jest to cena wyższa o 110 tysięcy złotych. Jednak w wersji hybrydowej na sam start na pokładzie zamontowane jest dużo bogatsze wyposażenie niż w wersji konwencjonalnej. Także po dokładniejszym wgłębieniu się w detale różnica nie jest już taka duża.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW X6
BMW X6
Cena podstawowa już od: 328 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport