mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

Było kwestią czasu kiedy technologia hybrydowa zawita do samochodów z szeroko pojętego zestawu sportowo-rekreacyjnego. Oto nowe BMW X6 ActiveHybrid wyposażone w tradycyjną jednostkę spalinową oraz dwie elektryczne.

BMW X6 ActiveHybrid - pierwsza jazda

Na pierwszy rzut oka auto nie rzuca się w oczy swoim "ekologicznym" charakterem. Jest jednak kilka detali, które odróżniają BMW ActiveHybrid X6 od seryjnej wersji tego modelu. Jest to z pewnością wydatne przetłoczenie pokrywy silnika prosto z X6M, a także oznaczenia modelu “ActiveHybrid” na tylnej klapie, przednich drzwiach oraz obustronne oznaczenie “BMW ActiveHybrid”na progach. W opcji dostępne są także 20-calowe felgi Streamline o specjalnym kształcie oraz specjalny kolor Bluewater.

Dużo więcej zmian zaszło pod karoserią pojazdu. Układ napędowy BMW ActiveHybrid X6 to podwójnie doładowany silnik benzynowy 4,4 V8 (TwinPower Turbo) o mocy 407 KM oraz dwie jednostki elektryczne o mocy odpowiednio 91 KM oraz 86 KM. Łączna moc maksymalna układu napędowego wynosi 485 KM, a maksymalny moment obrotowy 780 niutonometrów. Jest to zatem najmocniejszy samochód hybrydowy na świecie. Sprint do setki zajmuje mu tylko 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250km/h (z pakietem Sports).



ActiveHybrid umożliwia trzy konfiguracje napędu: samodzielną pracę motoru elektrycznego, wykorzystanie samego silnika benzynowego oraz połączenie pracy obu jednostek. Całkowicie bezemisyjna jazda z wykorzystaniem jedynie motoru elektrycznego możliwa jest do prędkości 60 km/h. Po jej osiągnięciu silnik benzynowy załącza się. Gdy prędkość spadnie poniżej 65km/h silnik spalinowy wyłączy się. Ładowanie akumulatora odpowiedzialnego za napędzanie jednostek elektrycznych odbywa się podczas hamowania. Energia kinetyczna zostaje zamieniona w elektryczną, która jest gromadzona w akumulatorach niklowo-metalowo-wodorkowych (NiMH) o pojemności 2,4 kWh. Proces ten może być wspomagany przez silniczki elektryczne działające w roli generatorów.

Aktualny tryb jazdy oraz ustawienia układu napędowego wyświetlane są na desce rozdzielczej i wyświetlaczu centralnym. Odpowiednie wskaźniki poniżej obrotomierza informują kierowcę o stopniu naładowania akumulatorów oraz wybranym trybie pracy. Obserwując wskazania kierowca może bardzo łatwo kontrolować napęd tak, by odbywał się on tylko za pomocą silników elektrycznych. Podczas takiej jazdy (np. w korkach) samochód jest całkowicie bezemisyjny. Maksymalna odległość jaką można pokonać na akumulatorach to 2,5 kilometra. Średnie spalanie podawane przez producenta jest o nieco ponad 2 litry mniejsze niż w przypadku wersji benzynowej, jednak trzeba się liczyć że katalogowe 9,9l/100km będzie trudne do osiągnięcia.

Hybrydowe X6 kosztuje według cennika 470 tysięcy złotych. W porównaniu z podstawową wersją wyposażoną jedynie w silnik benzynowy 4,4 V8 (xDrive50i) jest to cena wyższa o 110 tysięcy złotych. Jednak w wersji hybrydowej na sam start na pokładzie zamontowane jest dużo bogatsze wyposażenie niż w wersji konwencjonalnej. Także po dokładniejszym wgłębieniu się w detale różnica nie jest już taka duża.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW X6
BMW X6
Cena podstawowa już od: 346 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.