mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW ładowane z gniazdka

BMW ładowane z gniazdka

Wystawa we Frankfurcie będzie nie tylko miejscem premiery pierwszych seryjnych hybrydowych modeli BMW (X6 oraz seria 7 HybridActive), lecz również pierwszego pojazdu, który będzie mógł być doładowywany z gniazdka.

BMW ładowane z gniazdka

Koncepcyjny BMW Vision EfficientDynamics to model z układem siedzeń 2+2, zaprojektowany jako pojazd typu plug-in z wykorzystaniem całkowicie hybrydowej technologii i łączący w sobie dynamiczne właściwości jezdne samochodów serii BMW M ze zużyciem paliwa i emisją spalin na poziomie niższym od tego, jaki osiągają nowoczesne samochody segmentu kompaktowego.

Hybrydowy BMW Vision EfficientDynamics wyposażony został w trzycylindrową turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną oraz dwa silniki elektryczne. Całkowita moc układu napędowego to 356 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm. Pojazd posiada napęd na cztery koła z silnikiem elektrycznym przy każdej osi.

Sprint ze startu do prędkości 100 km/h trwa zaledwie 4,8 sekundy, prędkość maksymalna – 250 km/h (ograniczona elektronicznie), zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE to 3,76 l/100 km, zaś emisja CO2 – 99 gramów na kilometr.

Jako pojazd hybrydowy typu plug-in, BMW Vision EfficientDynamics może pokryć całkowite zapotrzebowanie na paliwo w danym cyklu jazdy za pomocą silników elektrycznych. Biorąc pod uwagę źródła potrzebne do wytworzenia wydatkowanej energii elektrycznej, pozwala to obniżyć współczynnik emisji CO2 do 50 g/km.

Energia elektryczna wytwarzana jest bez jakiegokolwiek wzrostu spalania przy pomocy niezwykle wydajnej technologii odzysku energii hamowania. Uzyskana w ten sposób energia gromadzona jest w 98 ogniwach litowo-polimerowych. Pojazd może pokonać dystans około 50 km poruszając się jedynie w trybie napędu elektrycznego.

Nadwozie BMW Vision EfficientDynamics wyposażono w drzwi typu gullwing, czyli otwierane do góry. Innowacyjna kinematyka drzwi w połączeniu z ich obniżoną masą sprawia, iż dostęp do przednich i tylnych foteli jest bardzo łatwy i wygodny. Opływowe nadwozie pozwoliło uzyskać również bardzo niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący zaledwie 0,22.

 

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW hybryda hybrydowy diesel EfficientDynamics

Podobne wiadomości:

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

Premiery 2017-01-17

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.