mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > BMW serii 1 na jesieni

BMW serii 1 na jesieni

Jesienią bieżącego roku w ofercie BMW pojawi się najnowszy model niemieckiego koncernu: pięciodrzwiowe BMW serii 1 o długości 4,23 m, krótsze od serii 3 o 24 cm.

BMW serii 1 na jesieni

Praktyczna klapa tylna otwiera dostęp do bagażnika o pojemności od 330 do 1150 litrów, który umożliwia przewóz nawet większych rozmiarów sprzętu sportowego, dla różnorodnych form spędzania wolnego czasu.

Od samego początku klienci będą mieli do wyboru cztery wersje silników czterocylindrowych. Silniki benzynowe w modelach 116i (1,6l, 115 KM, 150 Nm przy 4300 obr/min) oraz 120i (2,0l, 150 KM, 200 Nm przy 3600 obr/min) zapewniają przyspieszenie do setki w 10,8 i 8,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 200 i 217 km/h. Spalanie paliwa wynosi 7,4/7,5 l/100 km. Modele 118d (2,0l, 122 KM, 280 Nm przy 2000 obr/min) oraz 120d (2,0 l, 163 KM, 340 Nm przy 2000 obr/min) będą miały silniki wysokoprężne o dużym momencie obrotowym. Do setki przyspieszają w 10,0/7,9 sekundy i mogą osiągnąć 201/220 km/h. Zużycie paliwa wynosi 5,6/5,7 l/100 km. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 4. Sześciobiegowe skrzynie manualne (pięciobiegowa w modelu 116i) o precyzyjnych, krótkich skokach dźwigni lub komfortowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna przenoszą moc napędową na 16-calowe koła z funkcją jazdy awaryjnej.

Dwustopniowe światła stop informują kierowców jadących z tyłu o hamowaniu zwykłym i awaryjnym. Najwyższy poziom reprezentują również liczne zabezpieczenia, takie jak montowany standardowo układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), układ dynamicznej kontroli hamowania (DBC), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz bogaty zestaw poduszek powietrznych z poduszkami chroniącymi głowę dla wszystkich pasażerów.

Obok bogatego wyposażenia standardowego dostępny jest szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego, pozwalającego na indywidualny dobór konfiguracji. Wiele z tych elementów dostępnych było dotychczas tylko w autach klasy wyższej. Na przykład komfortowy dostęp do auta bez kluczyka, złącze Bluethooth do telefonu komórkowego, fotele sportowe z regulacją oparcia, czujniki parkowania (PDC) z przodu i z tyłu z sygnalizacją akustyczną, reflektory ksenonowe oraz systemy audio o różnej mocy i systemy nawigacyjne.

BMW seria 1 produkowane jest w supernowoczesnych zakładach w Regensburgu. Powstała tam linia produkcyjna, charakteryzująca się z jednej strony najwyższą elastycznością i możliwościami dywersyfikacji produkowanych modeli, a z drugiej strony – doskonałą ergonomią stanowisk pracy. BMW serii 1 to dla Grupy BMW również istotny fundament dalszego rozwoju firmy. Klasa wysokiej jakości aut kompaktowych oceniana jest przez ekspertów rynkowych jako segment rynku o dużym potencjale. Ze względu na specyfikę BMW serii 1 zajmie w tym segmencie czołową pozycję, przyczyniając się do dalszego umacniania marki BMW.

Ceny BMW serii 1 opublikowane będą niebawem. Wprowadzenie na rynek przewidziano na jesień 2004 r. Premiera auta będzie miała miejsce podczas tegorocznego Paryskiego Salonu Samochodowego.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport