mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Baby Caddy w Europie

Baby Caddy w Europie

Już podczas rozpoczynającego się za dwa tygodnie salonu genewskiego zostanie oficjalnie zaprezentowany Cadillac BLS. Prototyp auta, które do salonów trafi na wiosnę 2006 roku, ma ostatecznie pokazać zainteresowanie nowym autem.

Baby Caddy w Europie

Niedawno informowaliśmy Państwa o coraz bardziej realnych planach marki amerykańskiego koncernu GM (czytaj: Pierwszy Cadillac dla Europy). Zgodnie z tymi informacjami, podczas 75-go Salonu Samochodowego w Genewie zostanie zaprezentowany bliski autu produkcyjnemu prototyp, a w drugiej połowie roku, we Frankfurcie zadebiutuje wersja drogowa. Samochód ten będzie bezpośrednim konkurentem BMW 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C.

W tej właśnie klasie nowego Amerykanina sytuują jego wymiary. Bazując na płycie podwoziowej Saaba 9-3, BLS będzie miał 4,68 metra długości, 1,76 szerokości i 1,45 wysokości (konkurenci odpowiednio: BMW-4,52/1,82/1,42; Audi-4,54/1,76/1,43; Merc-4,52/1,73/1,48). Jak widać Caddy jest większy niemal w każdym wymiarze, co nie powinno dziwić - został przecież zaprojektowany w stanach. Natomiast zwłaszcza po wnętrzu widać, że w europejskim stylu.

Czterodrzwiowy sedan prezentuje tu swój szyk i jakość materiałów. Wszystko skomponowane, by zapewnić maksymalną przejrzystość i poręczność używania kokpitu. Dwukolorowa tapicerka to już minimum w tej klasie i wszyscy potencjalni konkurenci oferują kilka jej wariantów. W Cadillacu mamy do tego modne, aluminiowe wstawki w kanciastym stylu, który harmonizuje z zewnętrzną linią auta.

Pod maską BLS-a oprócz 1,9-litrowego diesla pochodzącego ze spółki GM-Fiat Powertrain znajdziemy trzy silniki turbo - dwie jednostki czterocylindrowe 2,0 oraz sześciocylindrowy 2,8-litra, pochodzący z produkowanego na antypodach Holdena. Tym samym, po raz pierwszy w historii marki z Detroit, pod maskę jej auta trafi turbo diesel, który jednak będzie się lokował na szczycie listy cenowej. Czterocylindrowiec z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail wyposażony będzie w bezobsługowy filtr cząstek stałych i spełniać będzie normy emisji spalin Euro 4.

W standardzie natomiast, wszyscy nabywcy otrzymają wyjątkową stylistykę. Cadillac konsekwentnie w kolejnych modelach wdraża swoją linię, którą można zdefiniować jako gładkie powierzchnie zarysowane ostrymi łukami. Najbardziej charakterystyczny na drodze będzie zapewne tył auta, który jednoznacznie odwołuje się do większego STS-a (który notabene trafi również do Europy). Nie udało się jednak ukryć rozpoznawalnej linii okien, dachu i zarysu drzwi z Saaba 9-3.

Już za miesiąc zobaczymy, jak samochód zostanie przyjęty przez odwiedzających targi w Genewie i jak za rok poradzi sobie na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach europejskich.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport