Bio-Saab

Podczas londyńskich targów czystej energii szwedzka marka należąca do koncernu GM pokazała model 9-5 w wersji BioPower.

Bio-Saab

Wydzielając bardzo mało związków węgla z układu wydechowego, samochód porusza się na mieszance bioetanolu (85%) i 85-oktanowej tradycyjnej benzyny (15%). Jednocześnie udało się uzyskać lepszą efektywność jednostki niż w standardowym modelu z 2-litrowym silnikiem.

Saab chce wejść z nową odmianą swojej limuzyny i kombi na inne, poza macierzystym rynki. W Szwecji auta napędzane bioetanolem stanowią już 85-90% zamówień, co stanowi około 1.000 sztuk rocznie. Duża w tym zasługa ustawodawcy, który redukuje stawki podatkowe i opłaty poboczne dla pro-ekologicznych nabywców.

Największym pozytywnym wpływem takiego sposobu zasilania auta, jest fakt, że wydalane ilości CO2 (dwutlenku węgla) nie stanowią zagrożenia dla środowiska. Zredukowana do 20% emisja tego związku jest naturalnie rozkładana w atmosferze przez rośliny w procesie  wzrostu. Jednocześnie inżynierowie Saaba zadbali by nowy silnik był również mocniejszy (180KM) od standardowego (150KM).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Afera "Dieselgate" zatacza coraz szersze kręgi. Pod koniec zeszłego tygodnia amerykańska agencja ds. ochrony środowiska oskarżyła koncern FCA o wykorzystywanie podobnych rozwiązań jak Volkswagen. Sprawa może dotyczyć nawet 100 tys. samochodów sprzedawanych na terenie USA.