mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Biopaliwowy Ford wjeżdża do Polski

Biopaliwowy Ford wjeżdża do Polski

Na naszym rynku debiutuje właśnie odnowiony Ford C-MAX, a wraz z nim wersja Flexifuel. Będzie to zatem pierwszy samochód, jaki znalazł się w oficjalnej sprzedaży na polskim rynku, przystosowany do zasilania bioetanolem.

Biopaliwowy Ford wjeżdża do Polski

Ford C-MAX będący pięciomiejscowym minivanem otrzymał w 2007 roku nieco zmienione wcielenie wraz z szeregiem innych zmian (bardziej dynamiczne oblicze, szereg udoskonaleń, nowe wyposażenie). Na pierwszy plan wysuwa się jednak zmiana nazwy - już nie Focus C-MAX, ale po prostu C-MAX. W ten sposób auto to ma być bardziej kojarzone z rodziną modeli Forda noszącej nazwę "MAX" (S-MAX), czyli uniwersalnych minivanów, w których jednak można znaleźć szereg sportowych cech.

Chętni na nowego C-MAXa będą mieć do wyboru te same wersje silnikowe. W tym trzy wysokoprężne - 1,6 90KM, 1,8 115KM oraz 2,0 136KM i cztery benzynowe - 1,6 100KM, 1,8 125KM, 2,0 145KM oraz 1,8 125KM FF. I to właśnie ta ostatnia z wymienionych jednostek może być napędzana paliwem E85. Modele Ford zasilane paliwem z dodatkiem etanolu przystosowane są do spalania benzyny ze znaczną domieszką bioetanolu (do 85%, oznaczone jako E85), ale również do spalania tylko benzyny lub obydwu rodzajów paliwa w dowolnej kombinacji, co czyni je wyjątkowo elastycznymi.

Aby umożliwić pracę normalnego silnika benzynowego na mieszance E85 w konstrukcji silników dokonano trzech zasadniczych modyfikacji: wykonanie specjalnie utwardzonych gniazd zaworów (bioetanol ma silne właściwości korodujące); zastosowanie płynnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki której  charakterystyka pracy silnika jest automatycznie dostosowywana do rodzaju mieszanki bioetanolu i benzyny znajdującej się w danej chwili w zbiorniku; zastosowanie wstępnego podgrzewania kadłuba silnika przy temperaturach niższych niż –15° C (ponieważ bioetanol ma inną niż benzyna charakterystykę podczas rozruchu zimnego silnika).

Wprawdzie ze względu na niższą wartość energetyczną bioetanolu (około 30% niższą w porównaniu z benzyną), zużycie paliwa samochodu FFV spalającego mieszankę E85 jest o około 30% wyższe, to jednak szereg ulg dla właścicieli tych pojazdów oraz niższe ceny tego paliwa sprawiają, że zakup takiego modelu staje się opłacalny. Przykładowe ceny biopaliwa E85 (styczeń 2007 r.): Niemcy: 0,89–0,99 euro (dla porównania benzyna RON 95 kosztowała 1,22-1,26 euro); Francja: 0,78-0,80 euro (benzyna RON 95 kosztowała 1,13-1,20 euro).

Do tej pory modele Forda (także Focus) w wersji Flexifuel oferowane były w 11 krajach europejskich: Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Szwajcaria, Szwecja i Wielka Brytania. Teraz pojawią się także w Polsce i we Włoszech.

Ceny nowego Forda C-MAX w Polsce zaczynają się od 62.290 zł za wersję 1,6 Duratec 100 KM. Najtańszego diesla (1,6 TDCI 90 KM) dostaniemy za 7 tys. zł więcej, zaś wersja Flexifuel kosztować będzie 67.290 zł.

Zobacz galerię zdjęć Forda C-MAX

Zobacz więcej o modelu Ford C-MAX

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford C-Max
Ford C-Max
Cena podstawowa już od: 68 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford C-Max Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford C-Max

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł delikatny lifting

Ford Mustang przeszedł delikatny lifting

Premiery 2017-01-18

Ford Bronco powraca

Ford Bronco powraca

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

~juzuś 2007-06-15

u stasia rolnika za oborą... :-))

~~qor 2007-06-13

tylko gdzie jest stacja z bioetanolem w polsce?? no gdzie???

~nieanalny 2007-06-12

u nas to zara przerobiom na BIOMASE albo z pierwszego tłoczenia z Biedrony, hehe

~Witek 2007-06-12

I u nas nie ta tych korzyści... Jak zwykle polska jest spóźniona... Nie zdziwię się, że obłożą ten samochód podatkiem od luksusu ;-), atk aby przypadkiem jazda takim autem nie stała się opłacalna.

~qwer 2007-06-12

W tej dziedzinie to Ford i Saab są niedowyprzedzenia

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Po dwóch latach od debiutu globalnej wersji Mustanga przyszedł czas na delikatne odświeżenie. Zmiany nie są rewolucje, ale sprawiają, że amerykańska legenda wygląda świeżo. Zobaczcie, co zmieniło się w nowym modelu?