mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Brilliance BS6 - pierwszy Chińczyk w Europie

Brilliance BS6 - pierwszy Chińczyk w Europie

Już w grudniu rozpocznie się oficjalna sprzedaż pierwszego modelu pierwszej chińskiej marki na Starym Kontynencie. Brilliance BS6 być może w tym roku trafi także i na nasz rynek.

Brilliance BS6 - pierwszy Chińczyk w Europie

Brilliance BS6 jest wytworem chińskiej firmy Brilliance JinBei Automotive, która przy produkcji aut blisko współpracuje m.in. z takimi producentami jak Toyota, BMW, Porsche oraz Mitsubishi. Zapewne pamiętamy próbę wejścia na europejski rynek innego chińskiego auta o nazwie Landwind, która jednak została wstrzymana po katastroficznych wynikach testów zderzeniowych. Tym razem ma być jednak inaczej. BS6 przeszło już różne próby w takich instytucjach jak TUV Nord czy Dekra, a także może się pochwalić znacznie lepszym wyposażeniem zwiększającym bezpieczeństwo podróżujących w nim osób.

Zobacz galerię zdjęć modelu Brilliance BS6

Pierwszym oficjalnym importerem została niemiecka firma HSO Motors Europe, która właśnie buduje sieć dealerską, a pierwszymi krajami, gdzie to auto będzie dostępne, będą Niemcy, Austria, Szwajcaria, Belgia, Holandia, Luksemburg oraz Polska (!). Do Europy jeszcze w tym roku trafi transport 3 tys. aut.
 
Brilliance BS6 to auto z klasy średniej wyższej. Ma 4,88 m długości, 1,80 m szerokości oraz 1,45 m wysokości. Rozstaw osi to 2,79 m, a jego waga wynosi 1.445 kg.
 
W ofercie pojawią się dwie jednostki napędowe. Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM i maksymalnym momencie 170 Nm przyspiesza do 100 km/h w 13,8 s., a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h. Nieco lepsze osiągi zapewni 2,4-litrowy silnik benzynowy, którego moc wynosi 130 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 195 Nm. Prędkość 100 km/h jest osiągana w 12,5 s., a auto może się rozpędzić maksymalnie do 195 km/h. Imponującą brzmią podane przez producenta średnie wartości spalania. W przypadku słabszej wersji silnikowej auto potrzebuje na przejechanie 100 km 6,5 litra, zaś mocniejsza wersja konsumuje tylko 0,4 litra więcej. Oba silniki spełniają normę Euro 4.
 
Pięciodrzwiowe BS6 może pochwalić się także sporym bagażnikiem wynoszącym 550 litrów. 74-litrowy bak paliwa pozwala na przejechanie bez tankowania ponad 1.100 kilometrów.
 
Auto dostępne będzie w dwóch poziomach wyposażenia - Comfort oraz Deluxe, przy czym ta druga tylko z mocniejszym silnikiem. W standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, EBD, czujnik parkowania, elektryczne szyby, klimatyzacją, centralny zamek, oraz radio CD. W Niemczech ceny BS6 zaczynać się będą od ok. 23 tys. euro. A u nas? Zobaczymy, być może już niedługo.
 
Czytaj także:

TEST Landwinda

Brilliance oficjalnie w Genewie (2006-11-02)

Spór importerów o chińskie auta (2006-10-13)

Jinjue: Globalny składak (2006-02-04)

 


Podobne wiadomości:

Brilliance tworzy europejską centralę

Brilliance tworzy europejską centralę

Aktualności 2010-05-13

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Premiery 2009-04-22

Okazuje się, że nie trzeba być wielkim koncernem z długą historią, aby wdrażać do swoich produktów najnowsze technologie. Przykładem tego jest chiński producent samochodów marki Brilliance, który na tegorocznych targach w Szanghaju zaprezentował samochód elektryczny.

Komentuj:

~radzio 2006-12-01

ale chińczyk, z tego co sie orientuje to ta firma w radomiu co handluje chinskimi autami to jakis nieoficjalny importer, a tu chodzi o oficjalne chyba przedstawicielstwo na naszym rynku

~radzio 2006-12-01

do 'do chinola': masz swoje zdanie - ok, ale widze ze uwazasz ze nikt inny swojego miec nie moze, o ile jest odmienne od twojego. Nie chcesz chinskich produktow to nie kupuj i sprawa zalatwiona, jeszcze kilka, kilkanascie lat temu tak samo sie mowilo o koreanskich autach, a teraz prosze, nic zlego o nich powiedziec juz nie mozna

~do chinola 2006-12-01

chinczyk, obnosny sprzedawczyku trampek, idz wciskaj te swoje super produkty zza wielkiej sciany rezimu na stadion dziesieciolecia. Moze ktos sie tam zlapie na te twoje fachowe teksty. Jestem za bojkotem chinskiej tandety na naszym rynku!!!

~chińczyk 2006-11-30

great wall jest od roku w radomiu (Hover, Deer), ale oczywiście polscy "pseudofachowcy" o tym nawet nie wspomnieli :)

~arabus 2006-11-30

a kiedy mozna sie spodziewac pozostałych marek, a przynajmnijej kolejnych kilku: chery, landwind, great wall..

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport