mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Brilliance - pierwsza chińska marka w Europie

Brilliance - pierwsza chińska marka w Europie

Brilliance Jinbei Automobile jest pierwszą chińską marką samochodową, która zaprezentowała swoje modele podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Brilliance - pierwsza chińska marka w Europie

Firma HSO Motors Europe, która jest oficjalnym importerem chińskiej marki na Europę, będzie miała docelowo w ciągu najbliższych pięciu lat do dyspozycji gamę składającą się z pięciu modeli. Reprezentantem klasy średniej wyższej będzie znany chyba najbardziej model BS6, w klasie średniej niższej rywalizować będzie BS4. Ponadto pojawi się już wkrótce mały BS2, coupe BC3 oraz nieznanej jeszcze nazwy przedstawiciel segmentu SUV.
 
Odpowiedzialnym za wprowadzenie marki na Stary Kontynent będzie Hans-Ulrich Sachs, który w przeszłości brał m.in. czynny udział w wejściu do Europy koreańskiego Hyundaia. Cele stawiane przez chińską firmę są bardzo ambitne. Podczas gdy japońskie marki potrzebowały około 20 lat, by być dobrze przyjmowane przez Europejczyków, a koreańskim zajęło to około 10 lat, Brilliance liczy, że już za trzy lata będzie liczącą się marką w Europie. Do końca tego roku firma liczy, że sprzeda ok. 15 tys. swoich aut. A już w 2010 liczba ta ma osiągnąć poziom 75 tys. sztuk.
 
W tym roku w Genewie Brilliance na swoim stoisku zaprezentował trzy modele - BS6, BS4 oraz koncepcyjnego BC3. Brilliance BS6, który powstał przy współpracy słynnego studio Italdesign Giugiaro oraz inżynierów z Porsche, ma być komfortowym sedanem, który dzięki niezłej jakości wykonania, ciekawej stylistyce oraz dobrym właściwościom jezdnym oraz cenie, która zaczynać się będzie od ok. 19 tys. euro, ma skutecznie rywalizować z takimi modelami jak Hyundai Sonata, Kia Magentis czy Mitsubishi Galant.
 
Na początku sprzedaży, auto można zamawiać już od grudnia w wybranych krajach Europy (wkrótce także i w Polsce), BS6 dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi (2,0 oraz 2,4) pochodzącymi od Mitsubishi oraz w dwóch wariantach wyposażenia - Comfort (tylko z silnikiem 2,0) oraz Deluxe. Dwulitrowa jednostka osiąga moc 122 KM i maksymalny moment 170 Nm. Przyspiesza do 100 km/h w 13,8 sek. i osiąga maksymalną prędkość 190 km/h. Średnie spalanie to ok. 6,5 l/100 km. Mocniejsza jednostka ma zaledwie 8 KM więcej, a maksymalny moment wynosi 195 Nm. Setkę osiąga po 12,5 sek., zaś maksymalnie może rozpędzić się do 195 km/h. Pod koniec roku do gamy silników dołączy także jednostka wysokoprężna.
 
Krótszy o 23 cm BS4 (4,65 m), ale o takiej samej wysokości (1,45 m), szerokości (1,80 m) i z takim samym rozstawem osi (2,79 m), po raz pierwszy został zaprezentowany europejskiej publiczności. Co ciekawe, pod maską znajdują się mocniejsze silniki niż w większym bracie BS6. 1,8-litrowy silnik dostępny jest w dwóch wariantach - 136 KM z 5-biegową skrzynią manualną oraz turbo 170 KM z 4-stopniową automatyczną przekładnią. Maksymalna prędkość słabszej wersji wynosi 185 km/h, zaś mocniejszej 210 km/h.
 
Koncepcyjny BC3 powstał z kolei przy współudziale Pininfariny, wersja produkcyjna pojawi się w Europie być może już pod koniec tego roku. Światowa premiera tego modelu, wówczas o nazwie M3, miała miejsca w listopadzie ubiegłego roku na wystawie w Pekinie. Aby jednak nie drażnić BMW, na europejski rynek zmieniono nazwę na BC3. Auto o sportowym charakterze będzie napędzane turbodoładowanym silnikiem 1,8 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie 235 Nm. Do setki rozpędzia się w 9,7 sek. i osiąga maksymalnie 220 km/h. Do wyboru jest 5-biegowa manualna lub 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.
 
Czytaj także:

Piękniej jest zginąć w skórze (2006-12-04)

Genewa 2007 - zobacz serwis specjalny w mojeauto.pl


Podobne wiadomości:

Brilliance tworzy europejską centralę

Brilliance tworzy europejską centralę

Aktualności 2010-05-13

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Premiery 2009-04-22

Okazuje się, że nie trzeba być wielkim koncernem z długą historią, aby wdrażać do swoich produktów najnowsze technologie. Przykładem tego jest chiński producent samochodów marki Brilliance, który na tegorocznych targach w Szanghaju zaprezentował samochód elektryczny.

Komentuj:

~simon007 2007-10-08

@gaskco, pele, china no to powiedzcie mi czy rzeczywiscie padaka to hyundai grandeur, kia opirus czy chociazby honda legend jezeli porownojecie chinczykow do koreanczykow czy japonczykow wedlug mnie auto niczego sobie, pewnie po kilku latach sie wyrobia i wejda na rynek europejski masowo

~Piter 2007-07-04

Zgoda - Chinole nadal produkują chłam samochodowy ale za parę dosłownie lat wywalą z biznesu wszystkich dużych globalnych cwaniaków typu VW, Toyota albo Renault. Ono niesamowicie szybko się uczą na własnych (i nie tylko) błędach i mają ogromną motywację do podbicia reszty motoryzacyjnego świata. Japońcom droga do właściwych standardów technicznych zajęła 30 lat, Korea zrobiła to w 20 lat a Chińcy załatwią sprawę w ciągu najbliższych 5-10 lat czy to się komuś podoba czy nie - takie są realia, nawet jeśli bolesne dla fanów niemieckiej czy japońskiej motoryzacji. Świat nie stoi w miejscu, teraz parcie jest z Chin, za dekadę wepchną się na rynek Hindusi, itd. Merc czy VW nie robią już takich bryk jak 20 lat temu, dziś wszystko jest uzależnione od kosztów i presji czasu, reszta się nie liczy (mniej powłok lakierniczych, cieńsza blacha poszyciowa, ocynk z jednej strony, itp.). Dziś nie można już zarobić kasy na niezawodnych autach, musza się psuć aby serwisy i salon

~Chinski polonus 2007-03-15

Od jakiegos czasu mieszkam w Chinach i mam stycznosc z tymi samochodami na codzien. BS6 jest zdecydowanie zbyt toporny i za bardzo przypomina Daewoo Nubire II. Natomiast BS4 to juz calkiem nowoczesne i atrakcyjnie wykonane auto. Jakosc jest nie najgorsza i na Chinskim rynku auto cieszy sie spora popularnoscia. Informacja dla wszystkich krytykow tej chinskiej marki: jezeli jestescie dumnymi uzytkownikami BMW to prawdopodobnie pewna czesc podzespolow w waszych autach pochodzi wlasnie z fabryk Brilliance, jako ze obie firmy ze soba blisko wspolpracuja.

~MOTO 2007-03-09

Pamiętajcie że oni bardzo szybko się uczą. Większość urządzeń to kopie europejskich wyrobów, ale co by o nich nie mówić to uczą się błyskawicznie. Pamiętajcie że w tym kraju jest ponad 50% światowej produkcji .Te wszystkie urządzenia Audio znanych firm są produkowane lub części do nich produkowane są w kraju MAO :) Myślę że faktycznie za kilka lat bedziemy jeździć Chińskimi samochodami

~robson 2007-03-09

Pele - jesli kia i hyundai od kilku lat zwiekszaja swoja sprzedaz w europie i maja juz chyba po ok. 2-proc udzial w rynku to nie powiesz ze nie jest to juz jakas znaczaca siła, pewno i nie na tą skale co niemieckie i francuskie auta, ale porownywalnie do wielu japonskich marek np. Nissan, czy Mitsubishi i lepsze od np. Alfy Romeo,

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport