mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > C2 w Wielkim Mieście

C2 w Wielkim Mieście

29 września w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego modelu Citroena C2 w Polsce.

C2 w Wielkim Mieście

 Show rozpoczęły pokazy taneczne przy niesamowitej grze świateł oraz dymów, z których wyłonił się pierwszy C2. Po chwili z różnych stron nadjechały jeszcze cztery pojazdy. Prezentację rozpoczął Dyrektor Generalny Citroen Polska Marc Gueudin, którą później kontynuowali dyrektor marketingu oraz sprzedaży.
Model C2 z segmentu aut małych jest mniejszy od swojego starszego brata Citroena C3 (długość 3,66 m, szerokość 1,66 m, wysokość 1,46 m), jednak kształtem, linią nadwozia nawiązuje do tego modelu. Ten 3-drzwiowy pojazd doskonale prowadzi się w trasie, a w szczególności w miejskim środowisku. Jego niewielkie rozmiary sprawiają, iż jest on bardzo zwrotny, wyposażenie w radar cofania czy w elektrycznie składane lusterka pozwala zaparkować tam, gdzie wydaje się to niemożliwością.
Auto przeznaczone jest dla czterech osób jednak tylko kierowca i pasażer na przednim siedzeniu dysponują znaczną przestrzenią w obrębie foteli. C2 zapewnia wszystkim kierowcom prawdziwą przyjemność prowadzenia poprzez możliwość regulacji kierownicy w zakresie 40 mm, regulacji siedzeń na wysokość w zakresie 50 mm oraz w tył i przód do 230 mm. Dwa tylne siedzenia są niezależne, nie zapewniają jednak zbyt dużo przestrzeni, co przy dłuższej podróży może okazać się trochę męczące dla dorosłych osób.
Bardzo łatwe jest złożenie tylnich siedzeń i co ważne nie wymaga dużo siły. Zwiększa to pojemność bagażnika ze 166 litrów, poprzez 629 (przy jednym złożonym fotelu), do 879 (przy dwóch złożonych). Całkowicie nowatorska jest tylna klapa, składająca się z dwóch niezależnie otwieranych części. Umożliwia to dostęp do bagażnika przy ograniczonej przestrzeni poprzez otwarcie tylko górnej części klapy. Otwarcie dolnej części pozwala na załadunek cięższych przedmiotów wykorzystując klapę jako półkę, o dopuszczalnym obciążeniu do 100 kg.
Wyposażenie C2 zapewniające komfort i bezpieczeństwo jazdy jest typowe raczej dla aut z wyższego segmentu. Dostępne są 3 wersje wyposażenia X, SX oraz najbogatsza VTR zawierająca m.in. automatyczne włączanie świateł mijania, automatyczne uruchamianie wycieraczek, boczne poduszki powietrzne, regulator prędkości, komputer pokładowy, klimatyzacja, ABS, układ wspomagania nagłego hamowania, układ ESP, automatyczne uruchamianie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania.
Gama silników dostępnych przy zakupie C2 zawiera trzy silniki benzynowe oraz jeden silnik diesel. Silniki benzynowe to 1,1i (61 KM), 1,4i (75 KM) oraz 1,6i (110 KM), jedyny dostępny na razie silnik wysokoprężny to 1,4 HDi o mocy 70 KM.
Citroen C2 dostępny będzie w sprzedaży już wkrótce. Zapłacić trzeba jednak będzie stosunkowo dużo, w zależności od wariantu wybranego silnika i wyposażenia od 35 900 PLN (silnik 1,1i, wyposażenie X) do 49 390 PLN za najwyższą "VTR".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport