mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cadillac CT6 - początek nowej ery

Cadillac CT6 - początek nowej ery

Na rozpoczynających się dzisiaj targach samochodowych w Nowym Jorku, Cadillac stawia pierwszy krok na ścieżce do całkowitej odmiany swojej gamy modelowej. CT6 to jedno z ośmiu zupełnie nowych aut, które zobaczymy jeszcze w tej dekadzie.

Cadillac CT6 - początek nowej ery
Limuzyna o długości 5184mm jest ewidentnie wymierzona w auta segmentu F, takie jak Mercedes Klasy S czy BMW 7. Cadillac obiecuje, że oferując przestronność porównywalną do bawarskiej "siódemki", CT6 jest jednocześnie lżejszy od mniejszej Serii 5. Było to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej struktury nadwozia, wykonanej z mieszanki 11 materiałów. Całość obudowano aluminiowymi panelami karoserii i efekt jest widoczny: niecałe 1680kg to tyle co dobrze wyposażony Volkswagen Passat!

Rozstaw osi również imponuje - 3106mm to baza dla bardzo przestronnej kabiny, w której pasażerów przywita wszystko, co najlepszego mógł stworzyć Cadillac. O 34-głośnikowym systemie audio Bose Panaray już wspominaliśmy, ale dołączmy do tego tylną lożę z w pełni regulowanymi, ogrzewanymi i chłodzonymi fotelami z funkcją masażu i tapicerką ze skóry Opus. Mało? Klimatyzacja jest oczywiście automatyczna i czterostrefowa, a 10-calowe ekrany systemu infotainment wysuwane z oparć przednich foteli oraz pokładowy hotspot WiFi uprzyjemnią nawet najdłuższe podróże drogą międzystanową.

Technologia najwyższego sortu drzemie też w układzie jezdnym Cadillaca CT6. Po pierwsze - wszystkie cztery koła są skrętne. Nie jest to może rewolucja, bo takie systemy były stosowane dekady temu, ale to nadal rzadkie rozwiązanie. Sprawia, że CT6 jest bardziej zwrotne na ciasnych uliczkach, ale jednocześnie stabilniejsze przy dużych prędkościach. W podstawowej wersji napędzana jest tylko tylna oś, ale mocniejsze wersje mają napęd czterech kół. Mocniejsze, czyli 6-cylindrowe, widlaste benzyniaki. To m.in. 3,0 Twin Turbo o mocy maksymalnej przekraczającej 400KM i z momentem obrotowym 543Nm. Silnik wyposażony jest w system częściowej dezaktywacji cylindrów w celu ograniczania zużycia paliwa. Drugim V6 jest wolnossący motor 3,6 o mocy 335KM, a cennik otwiera turbodoładowane 2,0, produkujące 265KM.

Za odpowiednie trzymanie się auta na drodze odpowiada system Magnetic Ride Control, który pozwala indywidualnie ustawiać sztywność zawieszenia w zależności od preferencji kierowcy i warunków drogowych. Bezpiecznie będzie także nocą - unowocześniony system Night Vision rozpoznaje sylwetki ludzi oraz zwierząt nawet w gęstym mroku, a wszystko dzięki kamerze termowizyjnej. Pozostańmy przy kamerach - Cadillac CT6 nie tylko ułatwia parkowanie przy pomocy kamery o 360-stopniowym polu widzenia, ale także pozwala nagrywać obraz z niej nawet podczas jazdy - do tego auta nie musisz dokupować wideorejestratora. Kamera przesyła także obraz na wewnętrzne lusterko wsteczne, dzięki czemu przestrzeń zaraz za autem widzimy znacznie wyraźniej i w większym zakresie.

Cała ta technologia opakowana jest eleganckim nadwoziem klasycznego i nowoczesnego zarazem sedana - mimo zapowiadanej rewolucji ewidentnie widać, że to Cadillac. Proste linie, ostre kanty i charakterystyczne reflektory to elementy typowe dla marki od lat. Po 50 milionach godzin komputerowych analiz i latach wytężonej pracy projektantów i inżynierów CT6 jest gotowe - czy sprosta konkurencji w stylu Mercedesa Klasy S? O tym, jak zwykle, zdecydują klienci. I to nie tylko amerykańscy - fabryka w Detroit od przyszłego roku będzie wytwarzać auta także na inne rynki całego świata, m.in. dla Europy, więc zakup CT6 nie będzie tak trudny jak się mogło wydawać. Czy warto czekać?
Zobacz koniecznie: Wszystko o Cadillac
Tematy w artykule: Cadillac targi Nowy Jork Nowy Jork Cadillac CT6

Podobne wiadomości:

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport