mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cadillac CTS trzeciej generacji

Cadillac CTS trzeciej generacji

Na wystawie w Nowym Jorku Cadillac zaprezentował nową generację modelu CTS. Auto wyraźnie urosło, dzięki czemu będzie mogło już bez żadnych kompleksów rywalizować z wielką niemiecką trójką segmentu premium klasy średniej - BMW serii 5, Mercedesem klasy E oraz Audi A6. Pytanie tylko, czy amerykańska marka podejmie kolejną próbę podboju rynku europejskiego.

Cadillac CTS trzeciej generacji
O ile poprzednie generacje Cadillaca CTS nie do końca były pełnoprawnymi przedstawicielami segmentu średnich aut, to trzecia generacja tego modelu już w pełni zasłużyła sobie na to miano. Nowy CTS przede wszystkim urósł na długość i to aż o 127 mm, zwiększył się także rozstaw osi, a wrażenie dłuższego nadwozia potęguje dodatkowo fakt obniżenia karoserii. Inżynierom udało się także dość znacznie obniżyć masę auta i obecnie CTS jest o ok. 90 kg lżejszy niż np. BMW 528i.

Pod względem designu nowy CTS powstał zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki (Art&Science). Całość jest elegancka, jednak w najnowszej odsłonie również mocno agresywna, o co zadbały liczne przetłoczenia, większe grill oraz kształt świateł (w tym pionowe LED-y do jazdy dziennej). Poprawiły się także proporcje auta, rozkład masy obecnie wynosi niemal równe 50/50 na przednią i tylną oś.

We wnętrzu jest teraz więcej miejsca, jeszcze większy nacisk położono na wykończenie oraz jakość użytych materiałów. Znajdziemy zatem w kabinie zarówno skórzane elementy, jak i drewniane oraz wykonane z włókien węglowych i aluminium.


Nabywcy tego Cadillaca będą mieć do wyboru trzy opcje silnikowe - wszystkie oferujące już na starcie całkiem ciekawe parametry. Podstawową jednostką jest turbodoładowany silnik 2,0L, który osiąga moc 272 koni mechanicznych i jest połączony z sześciostopniowym automatem. Mocniejsza, 3,6-litrowa jednostka V6 ma do dyspozycji 321 KM i również będzie oferowana z tą samą przekładnią (wersja z napędem na obie osie), bądź z ośmiobiegową przekładnią automatyczną (wersja z napędem na tył).


Topowa wersja Cadillaca CTS została wyposażona w całkowicie nowy, podwójnie doładowany silnik sześciocylindrowy również o pojemności 3,6 litra, ale mocniejszy o 100 koni mechanicznych (420 KM). Para małych turbosprężarek zapewnia szybszy dostęp niezbędnej mocy, a jednocześnie sprawia, że 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego (583 Nm) dostępna jest w przedziale od 2500 do 5500 obr/min. Najmocniejszy CTS rozpędza się do 100 km/h w ok. 4,6 sekundy i może pojechać z maksymalną prędkością ok. 270 km/h. Jednostka ta została połączona z ośmiostopniowym automatem i tylko w wersji tylnonapędowej.


CTS będzie oferowany z licznymi rozwiązaniami technicznymi, jakie wcześniej nie były oferowane z tym modelem. Jest między innymi pierwszym Cadillakiem z funkcją automatycznego parkowania (równoległego). W ofercie znajdziemy także aż dziesięć poduszek powietrznych.

Cadillac CTS najnowszej generacji do sprzedaży trafi jesienią. Jak na razie nie są jeszcze znane jego ceny, ani też, czy trafi na inne rynki niż amerykański. A jeśli tak, to kiedy może to nastąpić.


Podobne wiadomości:

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport