mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cadillac CTS z 720-litrowym bagażnikiem

Cadillac CTS z 720-litrowym bagażnikiem

58. edycja Konkursu Elegancji w Pebble Beach była miejscem pierwszej prezentacji Cadillaca CTS w wersji kombi. W salonach CTS Sport Wagon pojawi się wiosną przyszłego roku.

Cadillac CTS z 720-litrowym bagażnikiem
Dynamicznie ukształtowana sylwetka nadwozia sugeruje szybkość i doskonałe walory aerodynamiczne Cadillaca. W porównaniu do wersji Sport Sedan, Sport Wagon ma identyczny rozstaw osi (2.880 mm), ale jest o 7 mm krótszy. Jedną z jego głównych zalet będzie z pewnością ogromnych rozmiarów bagażnik o pojemności 720 litrów za tylną kanapą, którą można powiększyść do 3.452 litrów.

Poza tym znajdziemy tu wiele elementów i rozwiązań znanych już z CTS Sport Sedan oraz CTS Coupe Concept, a także innych modeli amerykańskiej marki. Nie zabraknie m.in. charakterystycznego motywu V na przedniej i tylnej klapie, dużych pionowych świateł tylnych w technologii light-pipe oraz zintegrowanego ze spojlerem dachowym światła stopu.

Sama pojemność bagażnika nie będzie jego jedyną zaletą. Tylna klapa otwierana jest bowiem elektrycznie (za pomocą kluczyka bądź przycisku w kabinie), zaś przedział bagażowy posiada regulowaną podłogę. Ponadto, gdyby jednak 720 litrów okazało się zbyt mało, do dyspozycji pozostaje bagażnik dachowy z belkami poprzecznymi zapewniający niezakłócony wygląd.

Pod maskę CTS Sport Wagon trafi 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 304 KM. Przy prędkościach autostradowych spalanie wynosić będzie 9,2 l/100 km. Podobnie jak w CTS Sport Sedan, silnik V6 współpracuje z sześciobiegowymi skrzyniami biegów - manualną sześciobiegową przekładnią Asin oraz sterowaną elektronicznie sześciobiegową przekładnię automatyczną Hydra-Matic 6L50. Opcjonalnie dostępny będzie także napęd na 4 koła.

Na rynki europejskie oraz azjatyckie przygotowana została również wersja z jednostką wysokoprężną. Sześciocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,9 l z górnym podwójnym wałkiem osiąga moc 250 koni mechanicznych.

Podwozie nowego kombi to niezależne zawieszenie z dwoma wahaczami z przodu oraz wielokrążkowy system zawieszenia tylnego posiadający całkowicie wyodrębnioną ramę pomocniczą, która pomaga uzyskać doskonałą kinematykę zawieszenia oraz zapewnia wyjątkowe prowadzenie samochodu. Do dyspozycji kierowcy oddany został elektroniczny system sterowania StabiliTrak, który integruje system ABS z systemem kontroli trakcji, hydraulicznym wspomaganiem hamulców oraz systemem przeniesienia napędu.

Szerszej publiczności Cadillac CTS Sport Wagon zaprezentowany zostanie podczas jesiennych targów motoryzacyjnych w różnych częściach świata, w tym i na wystawie samochodowej w Paryżu.

Podobne wiadomości:

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Pagani Huayra - niedługo debiut wersji roadster

Pagani Huayra - niedługo debiut wersji...

Aktualności 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport