mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cadillac na bazie Volta

Cadillac na bazie Volta

Chevrolet Volt to pierwszy produkcyjny model spod skrzydeł koncernu General Motors z napędem elektrycznym. Jednak z całą pewnością nie jedyny w najbliższej przyszłości, o czym może świadczyć pokazany właśnie prototypowy Cadillac Converj.

Cadillac na bazie Volta

Stylistycznie koncepcyjny Converj to typowy Cadillac, z agresywnym profilem, reflektorami w układzie pionowym oraz kanciastymi liniami. Jednym z głównych zadań przy projektowaniu tego czteromiejscowego coupe było uzyskanie jak najmniejszych oporów powietrza, dzięki czemu wydłużony byłby zasięg auta. Z tego to względu zastosowano m.in. płytę ochronną na całej długości podwozia, bardzo małe otwory osłony chłodnicy, niskoprofilowe kamery zastępujące boczne lusterka oraz koła, których kształt wypycha powietrze na zewnątrz. Ciekawy design uzupełniają duże 21-calowe z przodu i 22-calowe z tyłu koła oraz całkowicie szklany dach z kolektorami słonecznymi, które gromadzą energię służącą do zasilania urządzeń we wnętrzu samochodu.

Elektryczny napęd o nazwie Voltec, pochodzący z Chevroleta Volt, zbudowany jest z akumulatora o strukturze litery T i pojemności 16 kWh, elektrycznej jednostki napędowej i czterocylindrowego silnika-generatora. Zastosowana technologia pozwala przejechać 64 km z wykorzystaniem napędu elektrycznego, który nie wydziela żadnych gazów i spalin, a dodatkowy silnik-generator zwiększa zasięg o kolejne kilkaset kilometrów. Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez podłączenie go do gniazda elektrycznego. W przypadku gniazda 240V ładowanie akumulatora trwa poniżej 3 godzin, a po podłączeniu go do gniazda 120V czas ładowania wydłuża się do ośmiu godzin.

>>Zobacz prototypowego Cadillaka na filmie<<

W momencie, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, Converj płynnie przełącza się na napęd o zwiększonym zasięgu. Na drugim poziomie zasilania energia elektryczna niezbędna do zasilania samochodu generowana jest podczas jazdy, przez silnik zasilany w technologii flex-fuel, który działa podobnie do domowych generatorów prądu.

Niezależnie jednak od tego, czy samochód jest napędzany w trybie elektrycznym, czy w trybie o rozszerzonym zasięgu, za napęd odpowiada elektryczny układ przeniesienia napędu. Układ przekształca energię elektryczną z akumulatora lub silnika-generatora na energię mechaniczną wykorzystywaną do napędzania przednich kół. Układ zapewnia również 370 Nm momentu obrotowego w trybie wspomagania przyspieszania oraz 120 kW mocy. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.

>>Zobacz więcej nowości na targach NAIAS w Detroit<<

Zobacz koniecznie: Wszystko o Cadillac
Tematy w artykule: Cadillac Cadillac Concept

Podobne wiadomości:

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport