Choć BMW dopiero co zaprezentowało pierwsze zdjęcia swojej nowości, to jednak auto to znamy już dość dobrze. W styczniu, podczas wystawy samochodowej w Detroit mieliśmy okazję podziwiać koncepcyjną zapowiedź tego modelu. Jak można się było spodziewać, wersja produkcyjna, może poza paroma drobiazgami, nie różni się już specjalnie od konceptu.
Jak przystało na coupe od BMW, mamy tu do czynienia z dynamiczną, ale jednocześnie elegancką linią. W stosunku do swojego poprzednika "czwórka" jest dłuższa o 26 mm (4.638 mm), przy większym aż o 50 mm rozstawie osi (2,81 m). Jednocześnie auto zostało poszerzone o 43 mm, a linia dachu biegnie obecnie o 16 mm niżej. Dzięki temu środek ciężkości obniżył się poniżej poziomu 500 mm, co sprawia, że jest on najniżej spośród wszystkich produkcyjnych modeli BMW.
We wnętrzu trudniej już znaleźć jakieś wyróżniające elementy. Kokpit, deska rozdzielcza, elementy dekoracyjne czy też użyte materiały wykończeniowe są takie same jak w rodzinie BMW serii 3. Możliwość pewnej personalizacji dają dostępne warianty wyposażeniowe - Sport Line, Modern Line oraz Luxury Line, a także pakiet M Sport.
W momencie debiutu rynkowego BMW seria 4 Coupe będzie oferowana w trzech wariantach silnikowych. Topowa wersja (435i) napędzana będzie sześciocylindrowym, 3-litrowym silnikiem benzynowym, który rozwija moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, dostępny w zakresie obrotów od 1.200 do 5.000 obr/min. W tej odmianie BMW serii 4 rozpędzi się do prędkości 100 km/h w 5,4 s, a w wersji z napędem xDrive w 5,1 s. Słabsza z jednostek benzynowych (428i), dwulitrowa o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm rozpędza coupe BMW do setki w 5,9 s. (5,8 w wersji xDrive). Tak jak mocniejszy wariant, maksymalna prędkość tej wersji jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Do wyboru będzie także dwulitrowa jednostka wysokoprężna. W odmianie BMW 420d Coupe pod maską pracuje 184 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Choć będzie to najwolniejsze BMW z rodziny "4" - 7,5/7,3 s. do setki, 240 km/h maksymalnej prędkości - to może zyskać wielu klientów niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo (4,7/4,6 l/100 km).
Napęd na tylne koła standardowo jest przekazywany za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej bądź za dopłatą poprzez ośmiostopniowy automat. Standardowo dostępny będzie system start&stop, a do wersji benzynowych można dokupić napęd na wszystkie koła (xDrive).
Jak zdradzają przedstawiciele BMW, w późniejszym czasie seria 4 zostanie uzupełniona o kolejne warianty silnikowe. Pojawi się np. wersja 420i ze 184-konnym, dwulitrowym silnikiem benzynowym, także z napędem 4x4. Gama diesli zostanie poszerzona o odmiany 430d i 435d, o mocy odpowiednio 258 i 313 KM, a wersja 420d (tak jak i 435d) będzie oferowana także z napędem xDrive.
Na oficjalną premierę BMW serii 4 Coupe musimy poczekać do jesiennej wystawy we Frankfurcie. Po niej też auto trafi do sprzedaży na pierwszych rynkach. Jak na razie nie znamy jeszcze cen, po jakich model ten będzie oferowany.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +