mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Całkowicie (?) nowy model w gamie BMW

Całkowicie (?) nowy model w gamie BMW

BMW serii 4 - tego jeszcze nie grali. Choć jak przyjrzymy się, co dokładnie skrywa się pod tą nazwą, to już o całkowitej nowości w gamie bawarskiej marki mówić nie będziemy. "Czwórka" to nic innego jak następca dość popularnej serii 3 w wariancie coupe.

Całkowicie (?) nowy model w gamie BMW
Taki ruch nie powinien specjalnie dziwić, bowiem BMW poszło w ślady jednego ze swoich odwiecznych rywali - Audi, które na taki krok zdecydowało się, wyodrębniając w swojej ofercie swego czasu z modelu A4 model A5. Podobnie będzie z BMW. Seria 3 zarezerwowana zostanie dla limuzyny oraz kombi, a bardziej sportowe - coupe oraz cabrio - będą teraz nosić w nazwie cyfrę "4". Niedługo potem dołączy do nich jeszcze czterodrzwiowe coupe - dla rozróżnienia w nazwie pojawi się wówczas przedrostek "Gran".

Choć BMW dopiero co zaprezentowało pierwsze zdjęcia swojej nowości, to jednak auto to znamy już dość dobrze. W styczniu, podczas wystawy samochodowej w Detroit mieliśmy okazję podziwiać koncepcyjną zapowiedź tego modelu. Jak można się było spodziewać, wersja produkcyjna, może poza paroma drobiazgami, nie różni się już specjalnie od konceptu.

Jak przystało na coupe od BMW, mamy tu do czynienia z dynamiczną, ale jednocześnie elegancką linią. W stosunku do swojego poprzednika "czwórka" jest dłuższa o 26 mm (4.638 mm), przy większym aż o 50 mm rozstawie osi (2,81 m). Jednocześnie auto zostało poszerzone o 43 mm, a linia dachu biegnie obecnie o 16 mm niżej. Dzięki temu środek ciężkości obniżył się poniżej poziomu 500 mm, co sprawia, że jest on najniżej spośród wszystkich produkcyjnych modeli BMW.

Wiele elementów stylistycznych jest identycznych jak w "trójce", jednak nie brak także i takich, dzięki którym BMW seria 4 Coupe będzie się nieco wyróżniać na drodze. Mowa tu m.in. o dodatkowych wlotach powietrza zlokalizowanych za przednimi kołami, bardziej muskularnych nadkolach czy większych rozstawach kół. Inaczej biegnącą linię boczną auta akcentują dłuższe drzwi, okna bez ramek czy nieco szybciej opadająca linia dachu.

We wnętrzu trudniej już znaleźć jakieś wyróżniające elementy. Kokpit, deska rozdzielcza, elementy dekoracyjne czy też użyte materiały wykończeniowe są takie same jak w rodzinie BMW serii 3. Możliwość pewnej personalizacji dają dostępne warianty wyposażeniowe - Sport Line, Modern Line oraz Luxury Line, a także pakiet M Sport.

W momencie debiutu rynkowego BMW seria 4 Coupe będzie oferowana w trzech wariantach silnikowych. Topowa wersja (435i) napędzana będzie sześciocylindrowym, 3-litrowym silnikiem benzynowym, który rozwija moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, dostępny w zakresie obrotów od 1.200 do 5.000 obr/min. W tej odmianie BMW serii 4 rozpędzi się do prędkości 100 km/h w 5,4 s, a w wersji z napędem xDrive w 5,1 s. Słabsza z jednostek benzynowych (428i), dwulitrowa o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm rozpędza coupe BMW do setki w 5,9 s. (5,8 w wersji xDrive). Tak jak mocniejszy wariant, maksymalna prędkość tej wersji jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Do wyboru będzie także dwulitrowa jednostka wysokoprężna. W odmianie BMW 420d Coupe pod maską pracuje 184 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Choć będzie to najwolniejsze BMW z rodziny "4" - 7,5/7,3 s. do setki, 240 km/h maksymalnej prędkości - to może zyskać wielu klientów niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo (4,7/4,6 l/100 km).


Napęd na tylne koła standardowo jest przekazywany za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej bądź za dopłatą poprzez ośmiostopniowy automat. Standardowo dostępny będzie system start&stop, a do wersji benzynowych można dokupić napęd na wszystkie koła (xDrive).

Jak zdradzają przedstawiciele BMW, w późniejszym czasie seria 4 zostanie uzupełniona o kolejne warianty silnikowe. Pojawi się np. wersja 420i ze 184-konnym, dwulitrowym silnikiem benzynowym, także z napędem 4x4. Gama diesli zostanie poszerzona o odmiany 430d i 435d, o mocy odpowiednio 258 i 313 KM, a wersja 420d (tak jak i 435d) będzie oferowana także z napędem xDrive.

Na oficjalną premierę BMW serii 4 Coupe musimy poczekać do jesiennej wystawy we Frankfurcie. Po niej też auto trafi do sprzedaży na pierwszych rynkach. Jak na razie nie znamy jeszcze cen, po jakich model ten będzie oferowany.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 4
BMW Seria 4
Cena podstawowa już od: 161 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~mordehajn 2013-06-18

ja tam wolę C-klasę coupe

~bzyku 2013-06-18

superrrr auto, ale i tak w polsce większość bedzie się zachwycać golfem albo skodzinami

~waciak 2013-06-17

chciałoby się mieć tyle, by sobie kupić takie auto, aczkolwiek sens posiadania coupe średniej klasy jest bliski zero, pomijam kwestie gdy mam w rodzinie 3-4 różne modele

~ckv 2013-06-17

super maszyna, ciekawe czy zrobią M4, ale nie widzę powodów dla których nie miałoby być takiej wersji

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport