mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Całoroczny kabriolet

Całoroczny kabriolet

Wchodzący właśnie do sprzedaży na polskim rynku Volkswagen Eos, wg przedstawicieli koncernu to "365-Days-a-Year Cabriolet", który ma doskonale sprawdzić się zarówno latem, jak i zimą.

Całoroczny kabriolet
Podobny jest przód (osłona chłodnicy, reflektory), muskularny tył oraz klapa bagażnika. Więcej Golfa znajdziemy po zajęciu miejsca w środku kabiny. Deska rozdzielcza, fotele, konsola centralna, kierownica - niby te same co w Golfie, a jednak widać pewną różnicę. A to za sprawą chromowanych, czy mających naśladować drewnianych elementów wykończenia. Aspiracje do klasy wyższej są tu wyraźnie zauważalne.
 
Zobacz więcej zdjęć z prezentacji VW Eosa
 
Na początku chętni na to auto będą mogli wybrać spośród czterech wersji silnikowych - trzech benzynowych i jednego diesla. Wszystkie z sześciobiegowymi, manualnymi skrzyniami biegów. Benzynowe jednostki FSI to 1,6/115 KM, 2,0/150 KM oraz turbodoładowany 2,0/200 KM. Gamę silników uzupełnia dwulitrowa jednostka wysokoprężna TDI o mocy 140 koni mechanicznych. Ceny za Eosa rozpoczynają się od 99.740 zł (1,6), jednak już za osiem tysięcy więcej dostaniemy słabszą wersję silnika dwulitrowego. Topowa jednostka kosztować nas będzie już 123.840 zł. Za diesla zapłacimy z kolei niecałe 115 tys. zł.
 
Chyba najważniejszym elementem tego modelu jest oczywiście składany dach. W Eosie zastosowano pięcioczęściowy, metalowy, elektrycznie składany dach, którego konstrukcja ma na celu zachowanie jak największej ilości miejsca w bagażniku oraz na tylnej kanapie. Podczas jazdy z otwartym dachem, bagażnik ma 205 litrów pojemności, po jego rozłożeniu zwiększa się do 380 litrów. Sama konstrukcja dachu została dokładnie przemyślana. Np. zastosowano pokrywę, która oddziela bagaż od dachu, dopóki nie zostanie ona zatrzaśnięta, to złożenie dachu nie będzie możliwe. Również zbyt bliska odległość tyłu auta od ściany czy innego samochodu uniemożliwia uruchomienie mechanizmu. Niestety, aby złożyć/rozłożyć dach, konieczne jest zatrzymanie samochodu.
 
Wrażenia z jazdy
Do jazdy po nadmorskich bulwarach Władysławowa oraz drogach Pomorza, gdzie odbyła się prezentacja Eosa, wybraliśmy dwustukonną jednostkę benzynową. Właściwości jezdne tego samochodu bardzo nam zaimponowały. Świetnie zestrojone zawieszenie powoduje, iż auto, nawet przy sporych prędkościach (powyżej 100 km/h), jest pod pełną kontrolą, zachowuje się bardzo stabilnie, bez żadnych przechyłów. Uzyskanie prędkości 100 km/h to kwestia niecałych 10 sek., kolejne sekundy i na liczniku mamy już 150 km/h. Gdyby nie brak lepszych dróg, pozwalających uzyskać wyższą prędkość, to granica 200 km/h niechybnie zostałaby przekroczona. Niestety jazda z otwartym dachem, przy dużych prędkościach, to duży szum wiatru, którego nie zapobiegło nawet zamontowanie specjalne osłony przeciwwiatrowej (1.300 zł).
 
Podsumowując, Volkswagen Eos powinien być dobrą alternatywą dla osób szukających wśród aut z otwieranym dachem. Jednak maksymalnie dla dwóch osób, bo jazda na tylnej kanapie nawet dla małych osób będzie już dość uciążliwa. Z obecnie dostępnych aut konkurencją dla Eosa są francuskie Megane oraz 307 w wersji CC. Choć ich ceny zaczynają się nieco niżej, od ok. 90 tys. zł, to jednak ich najmocniejsze jednostki są słabsze niż u Volkswagena.
 
Zobacz więcej o modelu VW Eos

 

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~krzysiek 2010-03-15

\witam, użytkuję eosa 2.0 TFSI z DSG od sierpnia i zrobiłem ok. 12.000 km. Auto świetne, wyprzedzanie to chwilka i prawdziwa przyjemność, szczególnie z DSG. spalanie całkiem przyzwoite - w trasie ok 7 lytrów, w mieście ok 13-14, średnio komp wskazuje 11. polecam każdemu kto lubi cabriolety.

~Ecia 2007-01-19

bardzo podoba mi sie ten samochód i sama chciala bym go miec

~Kat 2006-08-22

Francuskie CC są kiepskie. Chodzi o jakość ! Tak naprawde liczą się tylko astra tt i eos. Jednak ja również uważam iż najlepszy, a przynajmniej najbardziej sportowy będzie focus, na bazie prototypu vignale.

~Arni 2006-08-22

EOS jest super, ale chyba bym wolał Astre TT. Poza tym niedługo bedzie Focus coupe-cabrio - który zmiecie wszystkich z rynku !

~EOS 2006-08-22

Poczekajmy na Focus Vignale - to będzie rewelacja !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport