mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Captiva: SUV Chevroleta na Europę

Captiva: SUV Chevroleta na Europę

Kompaktowy SUV marki Chevrolet, którego studyjna jeszcze wersja znana jest jako S3X, zadebiutuje na europejskim rynku podczas przyszłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie.

Captiva: SUV Chevroleta na Europę

Chevrolet Captiva, po światowej premierze w marcu na wystawie genewskiej, na drogi Europy wyjedzie latem przyszłego roku. Po raz pierwszy auto to, w nieco zmienionym jeszcze kształcie, zaprezentowane zostało w ubiegłym roku przy okazji targów Paris Motor Show. Bardzo duże zainteresowanie i to zarówno ze strony zwiedzających, jak i dziennikarzy upewniło władze firmy, iż wprowadzenie tego auta do sprzedaży może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Captiva, o długości 4.639 mm, szerokości 1.849 mm i wysokości 1.726 mm, będzie oferowana w wersji pięcio- oraz siedmioosobowej. Klienci będą mogli także wybrać wersję z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Układ płynnie współpracuje z systemami ESP i ABS. ESP pełni także dodatkowe funkcje, jak hydrauliczny układ wspomagania hamowania awaryjnego HBA (Hydraulic Brake Assist), układ kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC (Hill Descent Control) oraz układ zapobiegający dachowaniu pojazdu – ARP (Anti-Rollover Protection). Oprócz dosyć ciekawego nadwozia, o dynamicznej sylwetce, Captiva oferuje także przestronne i wygodne wnętrze, które wykończone zostało przy użyciu najwyższej jakości materiałów.

Będzie to pierwszy kompaktowy SUV Chevroleta, który napędzany będzie silnikiem diesla. Specjalnie na potrzeby europejskiego rynku, na którym ten rodzaj silników cieszy się szczególną popularnością, zaprojektowany został dwulitrowy silnik wysokoprężny. 16-zaworowy silnik rozwija moc 150 KM przy 4.000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2.000 obr/min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,1 l/100 km. Oprócz tego chętni będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych: 2,4 i 3,2 V6. Captiva będzie także pionierem w innej dziedzinie. Jako pierwszy model Chevroleta na Starym Kontynencie wyposażony zostanie w system ESP.

Silnik diesla zaprojektowany został przez GM Daewoo Auto&Technology, przy współpracy z GM Powertrain oraz VM Motori. Jest to pierwsza jednostka z gamy nowych diesli, które w przyszłym roku trafią także pod maski innych europejskich modeli marki. Na początku planowane jest wprowadzenie silnika wysokoprężnego w modelu Lacetti.

W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu i niezależną konstrukcję czterowahaczową z tyłu. Samochód wyposażony jest standardowo w hamulce tarczowe wszystkich kół. Wersje z silnikami czterocylindrowymi posiadają standardowo ogumienie 215/70 R 16, natomiast w wersji V6 zastosowano opony 235/60 R 17.

Czytaj także:

T2X z Seulu (2005-04-26)

Nowości Chevroleta (2004-09-23)

Zobacz więcej o marce Chevrolet


Podobne wiadomości:

Chevrolet Cruze - auto, którego w Europie brakuje

Chevrolet Cruze - auto, którego w Europie...

Premiery 2016-01-07

Rządowy Chevrolet z czasów PRL odnaleziony i na aukcji

Rządowy Chevrolet z czasów PRL odnaleziony i...

Aktualności 2015-07-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross