mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Carens i pro_ceed: Dwie nowości KIA na wiosnę

Carens i pro_ceed: Dwie nowości KIA na wiosnę

W ubiegłym roku południowokoreańska KIA należała do nielicznej grupy producentów, którym saldo udało się zamknąć w zielonych słupkach. W tym roku marka zamierza umocnić ten trend, wprowadzając do sprzedaży zupełnie nową generacją modelu Carens oraz trzydrzwiową wersję nadwoziową swojego bestsellera, modelu cee'd. Mieliśmy okazję poznać oba te auta.

Carens i pro_ceed: Dwie nowości KIA na wiosnę
KIA Carens - czarny koń C-MPV?
W 2012 roku sprzedaż w segmencie kompaktowych vanów (C-MPV) w Europie ukształtowała się na poziomie 300 tys. sztuk (sumaryczny wynik wszystkich marek). W obecnym popularność tego typu aut ma rosnąć, dlatego z tego familijnego tortu, KIA zamierza wykroić kawałek dla siebie. Łatwo nie będzie, rywale są mocni: Citroen C4 Picasso, Ford C-MAX, Renault Scenic, Opel Zafira czy wreszcie Volkswagen Touran.

Z pewnością czwarta generacja Carens jest przykładem na to, że vany nie muszą być nudne stylistycznie. Auto zostało zaprojektowane na nowej płycie podłogowej, a projektanci pod przewodnictwem Petera Schreyera zadbali o to, by Carens unifikował się z pozostałą gamą modeli. Konkretnie z kompaktowym ceed'em. Stąd znajdziemy tutaj grill uformowany w stylu "tygrysiego nosa" i przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, które są standardem. Z boku widać z kolei dokładnie dynamiczną linię nadwozia. To efekt tzw. designu "cab forward", odsuwającego podstawę słupka "A" ponad linię środkową samochodu. Ekskluzywności mają dodawać chromowane obramówki szyb bocznych. Tył z kolei opanowała duża pokrywa klapy bagażnika, mająca możliwie jak najbardziej obniżyć próg załadunkowy. Opcjonalnie na tylną ścianę można zamówić zespolone światła LED.

Jeśli chodzi o rozmiary, Carens pozycjonuje się mniej więcej w środku stawki - mierzy 4525 mm długości, 1805 mm szerokości, 1610 mm wysokości. Kluczowy jest jednak rozstaw osi - 2750 mm (większy o 50 mm w porównaniu z poprzednikiem), który ma sprawić, że nowy model ma zagwarantować odpowiednią ilość miejsca dla pasażerów na przednich fotelach, trzech zasiadających na niezależnych fotelach w drugim rzędzie i ewentualnie dwóch dodatkowych w trzecim rzędzie (7-osobowa wersja to dopłata 2500 zł). W praktyce miejsca 6 i 7 nadają do przewozu maluchów. Oba miejsca całkowicie chowają się w podłodze bagażnika. Podobnie z resztą jak roleta bagażnika, która ma tam swoje wydzielone miejsce. Nie ma więc potrzeby wyjmowania jej i zostawiania w garażu, jeśli zaistnieje potrzeba przewozu większych przedmiotów.

Skoro o możliwościach załadunkowych mowa. W konfiguracji 7-osobowej Carens zabierze 103 l. bagażu, przy 5 osobach 492 l., a po złożeniu wszystkich miejscówek 1650 l. Ponadto składany jest fotel przedniego pasażera, dzięki temu Carensem przewieźć można przedmioty o długości do 2,15 m.

Do tego dochodzi kilka pojemnych schowków - w podłodze przed siedzeniami, podwójny w podłokietniku, w centralnej konsoli, obok kierownicy i obszerne kieszenie w drzwiach. Wnętrze KIA Carens dostępne jest w dwóch opcjach tonalnych - czarnej i czarno-beżowej. Za dopłatą w czarnym kolorze można wyścielić również podsufitkę. Przednie fotele z kolei można doposażyć o funkcję wydłużenia siedziska.

W ofercie KIA Carens znajdziemy cztery jednostki napędowe, po dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres mocy od 115 do 166 KM. Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu KIA Sportage, a następnie w nowej KIA cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h. Jeśli chodzi o Diesle, to mowa tutaj o motorze 1.7 l. w dwóch wariantach mocy - 115 i 136 KM. 4-cylindrowy silnik DOHC posiada turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT). W przypadku słabszej odmiany maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm (1250-2750 obr/min), zaś mocniejszej 330 Nm (1750-2500 obr/min). Deklarowane średnie spalanie to kolejno: 4,9 l. i 5,1 l. na 100 km.


Wszystkie silniki współpracują z 6-stopniową przekładnią manualną. Dla jednostek 1.7 CRDI 136 KM i 2.0 GDI 166 KM producent oferuje dodatkowo automatyczną skrzynię biegów, z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Jej cena to 4500 zł.

Gama wyposażenia modelu Carens składa się z 4 stopni: S, M, L, XL. Podstawowa S w cenie od 65 990 zł zawiera między innymi: 6 poduszek powietrznych, systemy bezpieczeństwa: ESC, HAC, VSM - system podpowiedzi ruchu kierownicy, ABS, BAS, ESS, światła do jazdy dziennej LED, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek z alarmem, tempomat, elektryka lusterek i szyb przednich, klimatyzacja manualna oraz radioodtwarzacz CD/MP3. Według przedstawicieli polskiego oddziału największą popularnością w naszym kraju ma cieszyć się wariant M (od 67 990 zł). Jest bogatszy od podstawy między innymi o: światła przeciwmgielne, czujnik zmierzchu, podgrzewane lusterka (wewnętrzne konwersacyjne) i relingi dachowe. 

Specjalnie dla polskich klientów w wersji M za 1500 zł można dokupić czujniki deszczu i automatyczną klimatyzację. Wśród pakietów dodatkowych znajdziemy: Kia Auto Park Assist - 2000 zł, panoramiczny szklany dach - 3500 zł oraz rozbudowany system nawigacyjny Kia Navi System - 5000 zł. Ten ostatni posiada gwarancję 7-letniej aktualizacji map. W przypadku sprzedaży gwarancja przechodzi wraz z samochodem na kolejnego właściciela. Nad Wisłą KIA Carens pojawi się w pierwszej połowie kwietnia.

KIA pro_cee'd - trzydrzwiowy łącznik
Kolejną, wiosenną nowością w salonach KIA będzie model pro_cee'd. Innymi słowy trzydrzwiowy wariant kompaktowego auta sprzedawanego już w wersji pięciodrzwiowej oraz kombi. pro_cee'd to także łącznik dla sportowego pro_cee'd GT, który z mocą 204 KM zamkniętych w turbodoładowanym silniku 1.6 GDI, ma być ukoronowaniem tej gamy modelowej. W salonach od czerwca.

W porównaniu z 5-drzwiowym cee’dem linia dachu w wersji 3-drzwiowej została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są również panele karoserii za słupkiem „B”, okna boczne i słupek „C”, a także klapa nadwozia, tylne światła zespolone oraz zderzak tylny. Kia pro_cee’d drugiej generacji otrzymała do wyboru dwa silniki benzynowe (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwa wysokoprężne (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy od  90  do 135 KM. Wszystkie współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną (opcje to automat dla 1.6 CRDI 128 KM i bezstopniowa DCT dla 1.6 GDI 135 KM) oraz posiadają elektromechaniczne wspomaganie kierownicy FlexSteer, z opcją zmiennej siły wspomagania. Przełożenie pomiędzy położeniami skrajnymi to 2,85 obrotu kierownicy. Pojemność bagażnika jest identyczna jak wersji 5-drzwiowej i wynosi 380 l. z kompletem pasażerów. Po złożeniu tylnych siedzień zwiększa się do 1225 l.

Za najtańszy wariant pro_cee'd trzeba zapłacić 56 990 zł - silniki 1.4 MPI 100 KM. Najtańszego Diesla 1.4 CRDI 90 KM dostaniemy za minimum 64 990 zł. Wyposażenie standardowe obejmuje między innymi systemy: BAS, EBD, ESC, TCS, VSM, 6 poduszek powietrznych, światła jazdy dzień LED, radio CD/MP3, alufelgi 16", klimatyzację manualną, zestaw Bluetooth oraz pełną elektrykę szyb i lusterek.



Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Carens
Kia Carens
Cena podstawowa już od: 67 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia Carens Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia Carens pro_cee'd ceny premiera

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Komentuj:

marko1 2013-03-23

Samochody owszem, ale autor nie napracował się nad artykułem. Dane techniczne przecież są na stronie KMP i po co to pisać jak można poinformować forumowiczów czy czytelników, że więcej znajdom na stronach KMP.

~Rex 2013-03-23

Bardzo ładna ta Carens!! Do pełni szczęścia brakuje mi tylko skrzyni DSG i miałbym następce mojego Tourana :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport