mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cayenne Turbo S najmocniejszym Porsche

Cayenne Turbo S najmocniejszym Porsche

Targi motoryzacyjne w Pekinie są okazją do zaprezentowania Porsche Cayenne Turbo S - nie tylko najmocniejszej wersji w gamie Cayenne, ale na dzień dzisiejszy również najmocniejszego seryjnie produkowanego Porsche.

Cayenne Turbo S najmocniejszym Porsche
Porsche Cayenne w najmocniejszej wersji Turbo S w sprzedaży pojawiło się na początku 2006 roku, ale jej żywot rynkowy trwał stosunkowo krótko. Na przełomie 2007 i 2008 roku nastąpiła bowiem zmiana generacyjna Cayenne i palmę najmocniejszej wersji otrzymało Turbo. Nie na długo jednak, już latem w sprzedaży będzie dostępne 550-konne Turbo S, którego głównymi rynkami zbytu mają być jednak kraje wschodniej Europy (czyli głównie Rosji) oraz Azji.

Tak jak poprzednik oraz wersja Turbo, Cayenne Turbo S napędzany będzie 4,8-litrowym silnikiem benzynowym V8. Jednak odpowiednie modyfikacje i optymalizacje pozwoliły na zwiększenie mocy do 550 koni mechanicznych, tj. o 50 więcej niż w obecnym Turbo i o 29 niż w porzednim Turbo S. Podwójnie doładowana jednostka dysponuje 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli ponownie o 50 więcej niż w Cayenne Turbo (w poprzedniku było 720 Nm). Jednostka współpracująca z sześciostopniową przekładnią Tiptronic S pozwala autu rozpędzić się do 280 km/h (Turbo 275 km/h), a prędkość 100 km/h osiągnąć już po 4,8 sek. (Turbo 5,1 sek.). Co ciekawe, mimo większej mocy Cayenne Turbo S osiąga identyczne wyniki spalania - 14,9 l/100 km - jak nieco słabsza wersja bez 'S' w nazwie.

Aby mimo zgromadzonych pod maską 550 koni mechanicznych, jazda za kierownicą Porsche Cayenne Turbo S należała do przyjemnych auto jest wyposażone w aktywne, regulowane zawieszenie (PASM) współpracujące m.in. z układem kierowniczym o zmiennej sile wspomagania. Za skuteczne i szybkie zatrzymanie auta odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe - po raz pierwszy zastosowane przez Porsche w aucie cywilnym. No i o czywiście nie można zapomnieć o napędzie na wszystkie koła, w którym 38% momentu trafia na przód, a 62% na tył.

Stylistycznych różnic nie ma za wiele. Tym, co wyróżnia najmocniejsze Cayenne są 21-calowe felgi aluminiowe, cztery końcówki, również aluminiowe, układu wydechowego oraz atrapa grilla w kolorze nadwozia. Nabywca Cayenne Turbo S może również zdecydować się na oferowany tylko z tym wariantem kolor nadwozia "lavagraumetallic".

Choć do premiery rynkowej pozostało jeszcze trochę czasu, na pierwszych rynkach auto będzie dostępne w sierpniu, to znana jest już cena najmocniejszego Cayenne. Za naszą zachodnią granicą Porsche Cayenne Turbo S kosztować będzie 132.774 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Tematy w artykule: Cayenne Cayenne Cayenne turbo

Podobne wiadomości:

200-tysięczny Cayenne

200-tysięczny Cayenne

Aktualności 2008-02-05

To jeszcze Touareg czy już Cayenne?

To jeszcze Touareg czy już Cayenne?

Aktualności 2008-01-23

Rosjanie mają specyficzne poczucie humoru i bardzo niekonwencjonalne podejście do samochodów. Jak prezentuje poniższy przykład mają również nietypowe pomysły jak wydać masę pieniędzy by stworzyć coś okropnego.

Komentuj:

~gruby 2008-04-23

ja jednak wolabym Porsche

~cdi 2008-04-23

Q7 V12 po modyfikacji elektroniki bedzie miala ok 600KM i grubo ponad 1100Nm. A o cenie wole nie myslec!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport