mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Chevrolet Aveo 3d - pierwsza jazda

Chevrolet Aveo 3d - pierwsza jazda

Wrocław i jego okolice były miejscem europejskiej prezentacji małego Chevroleta Aveo w wersji trzydrzwiowej, którego produkcja odbywa się na Żeraniu, a ceny rozpoczynają się od 33.850 zł.

Chevrolet Aveo 3d - pierwsza jazda

Nowa generacja miejskiego Aveo jest pierwszym Chevroletem, który jest wytwarzany w Europie i który został opracowany z myślą głównie o europejskim rynku. Nie dziwi zatem w tym aspekcie wybór warszawskiej fabryki FSO na Żeraniu jako miejsce produkcji Aveo. I nie chodzi tu tylko o bliskość rynków zbytu, ale i, a może przede wszystkim, o wysoką jakość produkcji, z jakiej słyną polskie fabryki wytwarzające samochody. W tym roku z taśm fabryki zjedzie łącznie 60 tys. egzemplarzy Aveo, a w przyszłym już 100 tys.

Wracając jednak do naszego bohatera, Chevrolet Aveo urósł o 4 cm w stosunku do swojego poprzednika, jednak co chyba ważniejsze zyskał więcej agresywności, dzięki czemu może się podobać i z powodzeniem stawać w szranki z konkurencją z segmentu. Wśród licznych stylistycznych akcentów uwagę zwracają sporych rozmiarów trapezoidalny grill, przecięty jednak w połowie belką z logo marki, dynamicznie zakrzywione reflektory, wloty powietrza pod słupkami A oraz siatki w zderzakach.

Wprawdzie wizualnie wnętrze Chevroleta Aveo nie zmieniło się jakoś diametralnie, jednak widać wyraźną poprawę, jeśli chodzi o dobór materiałów i samo wykończenie. Z miejscem podobnie. Nad głowami jest jego sporo, ale już z nogami mogą być kłopoty. Jeśli z przodu zasiądą wysokie osoby, wówczas na tylnej kanapie miejsca zostanie jak na lekarstwo. Dłuższą podróż w więcej niż dwie dorosłe osoby zdecydowanie odradzamy. Wprawdzie pojawiły się wewnątrz takie nowoczesne gadżety, jak gniazdo mp3 czy wejście AUX, jednak wciąż kierownica regulowana jest tylko w pionie.

Chevrolet Aveo dostępny jest z jednym z dwóch silników benzynowych. Mniejsza jednostka o pojemności 1,2 litra rozwija moc 84 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 3.800 obr/min. Mimo wzrostu mocy o 12 KM w stosunku do poprzednika udało się zredukować spalanie o 14% do średnio 5,5 l/100 km (niestety nie byliśmy w stanie tego sprawdzić - auto nie posiada komputera pokładowego). Z tą jednostką Chevrolet Aveo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13 sekund i osiąga prędkość maksymalną 172 km/h.

Nieco więcej można oczekiwać od silnika 1,4 o mocy 101 KM i maksymalnym momencie 131 Nm (przy 4.200 obr/min), który oferowany jest także w wersji z czterostopniowym automatem. Prędkość maksymalna wynosi 176 km/h (z automatem 165 km/h), zaś prędkość 100 km/h uzyskuje po 11,5 s. Udało się także zredukować o ok. 10% spalanie, które teraz wynosi 6,0 (6,4) l/100 km.

Wrażenia z jazdy
Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję pokonać blisko 200 km za kierownicą słabszej wersji trzydrzwiowego Aveo. I choć daleko mu do choć namiastki sportowych wrażeń, to jednak jazda Aveo może sprawić wiele frajdy. Przede wszystkim auto bardzo dobrze zachowuje się na zakrętach, nawet tych pokonywanych z nieco większą prędkością - trzyma się pewnie obranej drogi i nie ma tendencji do zbytnich przechyłów. Poprawnie pokonywane są wszelkie nierówności - cicho i bez nadmiernego podskakiwania.

Choć wartościami przyspieszenia Aveo nie imponuje, to jednak na warunki miejskie powinno to wystarczyć. Nieco gorzej jest już poza miastem, gdzie wyprzedzenie nieco tylko wolniej jadącego pojazdu może zabrać nam sporo czasu. Bez częstej zmiany biegów się tu nie obejdzie.


Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

~kam 2009-12-01

redaktorzy z girtychowska maturą bez komputera pokładowego nie potrafią policzyć ile samochód spalił! A bilet w autobusie umiecie skasować? Komputer pokładowy zawsze trochę przekłamuje, ale żeby to zrozumieć trzeba wiedzieć jak działa to urzadzenie.

~albert 2008-06-03

ladny, nie powiem

~kl 2008-05-22

Ciekawe dlaczego ten tani model ma osobny wyświetlacz radia, a w droższej wersji nawet osobny wyświetlacz dla auto-klimy, a dużo droższe auta Chevroleta EPICA i CAPTVA tych pożytecznych rzeczy nie mają urągając zbiorczymi wyświetlaczami ergonomii i bezpieczeństwu jazdy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport