mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Chevrolet Cruze: Kombi zapowiedzią dalszych sukcesów

Chevrolet Cruze: Kombi zapowiedzią dalszych sukcesów

Olbrzymią popularność zapewniły mu już wersje sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Wchodząca do sprzedaży niebawem także odmiana kombi jeszcze bardziej powinna zwiększyć zainteresowanie tym modelem. Chevrolet Cruze kombi jest bowiem autem, które może przypaść do gustu zarówno rodzinom, jak i osobom, które prowadzą tzw. aktywny tryb życia. A i przedstawiciele handlowi nie powinni nim pogardzić.

Chevrolet Cruze: Kombi zapowiedzią dalszych sukcesów
Kompaktowe kombi to jeden z ważniejszych podsegmentów rynkowych, stanowiący na europejskich rynkach ponad 20 proc. sprzedaży w klasie średniej niższej. Nie ma się jednak co dziwić tym wynikom. Auta tego typu są niezwykle praktyczne, z przestronną kabiną i pokaźnym bagażnikiem, a przy tym zapewniające właściwości jezdne na zadowalającym poziomie, porównywalne z kompaktowymi hatchbackami i sedanami. Nawet rozrastające się jak grzyby po deszczu kompaktowe minivany czy SUV-y nie są w stanie znacząco zmniejszyć popytu na kombi.

Na tym tle wydaje się, że połączenie Cruze + kombi nie tylko może, ale musi się skończyć sukcesem. Od 2009 roku Chevrolet Cruze, początkowo oferowany wyłącznie jako sedan, a od zeszłego roku także w odmianie pięciodrzwiowej, sprzedał się w liczbie 1,3 mln sztuk (do końca I kwartału 2012), co zapewniło mu pierwsze miejsce wśród wszystkich modeli Chevroleta w skali globalnej.

Kombi to przede wszystkim pojemny bagażnik i na tym tle 500-litrowa część ładunkowa wydłużonego Cruze'a prezentuje się zgodnie z oczekiwaniami. Porównywalne wyniki oferują tu główni konkurenci kombi Chevroleta - Volkswagen Golf (505 l), Ford Focus (490 l) czy też bliźniaczy Opel Astra (500 l). Bagażnik o regularnych kształtach z pewnością starczy nam w codziennych sprawunkach, a i na wakacyjny wyjazd czteroosobowa rodzina powinna się pomieścić. Funkcjonalności bagażnikowi dodają płaski schowek z trzema przegrodami, osłona, którą możemy schować do specjalnej przegrody, dodatkowe schowki za nadkolami i pod podłogą oraz uchwyty na ściankach. Ponadto możemy się zaopatrzeć w siatki przytrzymujące bagaż, specjalne pojemniki z regulowanymi przegrodami i wreszcie boks dachowy czy też uchwyty na rowery, narty bądź deskę surfingową (relingi dachowe dostępne są w standardzie już od podstawowej wersji). A jeśli to wciąż będzie mało, zawsze możemy złożyć oparcia tylnej kanapy (dzielonej 60:40) i uzyskać w ten sposób 1.478 litrów pojemności.

Jeśli jednak o naszym wyborze mają decydować także inne argumenty, a nie tylko możliwości transportowe, np. wygląd zewnętrzny, to i tu Cruze kombi nie stoi na straconej pozycji. Wraz z wprowadzeniem tej wersji nadwoziowej we wszystkich Cruzach zmieniona została nieznacznie osłona chłodnicy z logo marki pośrodku, a także zderzak i obudowy świateł przeciwmgielnych. Nadwozie o długości 4.675 mm (4.510 mm w hatchbacku i 4.597 w sedanie) prezentuje się płynnie, lekko opadająca linia dachu nadaje autu dynamicznego charakteru, który został zrównoważony przez wspomniane już relingi dachowe.

Rewolucji nie spodziewajmy się także w kabinie Cruze'a kombi. Znajdziemy tu charakterystyczny podwójny kokpit z typową deską rozdzielczą. W tych egzemplarzach, które zostaną wyposażone w nowy system multimedialny MyLink bądź nowy zestaw audio, przeprojektowaniu uległ środkowy panel instrumentów i nawiewów.

Nowością w Cruzie będzie także system bezkluczykowy, a w wersjach z systemem start&stop pojawił się wyświetlacz zawierający menu asystenta eco-drivingu. Zaawansowany system MyLink z siedmiocalowym, dotykowym wyświetlaczem umożliwia połączenie z telefonem bądź innymi urządzeniami jak odtwarzacze MP3, iPod czy iPad. System MyLink będzie także zintegrowany z kamerą cofania oraz nawigacją, która będzie dostępna pod koniec roku.

Jedna nowa oraz cztery znane już silniki znalazły się w ofercie Chevroleta Cruze kombi. Ta nowa jednostka, którą zresztą możemy spotkać choćby w Astrze kombi, to turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 200 Nm (1.850-4.900 obr/min). Podczas pierwszych jazd testowych po drogach wokół byłej stolicy niemieckiej Chevrolet Cruze kombi w tej wersji silnikowej pokazał, że może być dobrą opcją dla tych kierowców, którzy nie są przekonani do silników wysokoprężnych. Porównywalna moc do silnika 1,8 (141 KM), a przy tym niższe spalanie (wg danych katalogowych o 1 l/100 km) powinny być mocnymi argumentami, z pewnością decydująca okaże się cena obu wersji.

Poza benzynowymi silnikami 1,4 i 1,8 w ofercie znajdziemy także silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 124 KM. Tą wersję raczej byśmy polecali jednak osobom, które nie mają zapędów do szybszej jazdy. Również ekonomika, a nie dynamiczna jazda będzie przyświecać za kierownicą 1,7-litrowej wersji wysokoprężnej. 130-konny motor jest bowiem najoszczędniejszą jednostką, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Chevroleta Cruze. Średnie spalanie tej wersji wynosi 4,5 l/100 km, choć sprint do setki w 10,4 sekundy tragicznym wynikiem nie jest.

5,8 l/100 km to z kolei wynik, jaki uzyskaliśmy jeżdżąc najmocniejszym, nie tylko dieslem, ale w ogóle silnikiem dostępnym z Cruzem. Dwulitrowy motor o mocy 163 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm (1750-2750 obr/min) wykazał się wysoką kulturą pracy, niewielkim hałasem i naprawdę niezłymi już osiągami.

Turbodoładowany silnik 1,4 oraz oba diesle zostały połączone z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, zaś dwa pojemniejsze silniki benzynowe mają o jedno przełożenie mniej. W przypadku wersji z największymi motorami będzie można wybrać opcjonalnie sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Chevrolet Cruze kombi do grona zalet, z jakich słyną już obie dostępne wersje nadwoziowe, dołącza jeszcze pojemniejszy bagażnik. To dla wielu potencjalnych nabywców może być ważny argument. Z pewnością bardzo kluczowym argumentem powinna być cena modelu, która zaczyna się już od 51.990 zł. A to może spowodować, że już wkrótce także i na polskim rynku Cruze prześcignie Aveo w rankingu najlepiej sprzedających się Chevroletów.

Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

~maslow 2012-07-06

chevrolet cruze to naprawdę spoko auto, jeździłem firmowym przez kilka dni (hatchbackiem) i byłem pod sporym wrażeniem, za kwotę o kilka tysi niższą dostaje się auto porównywalne do vw, opli, fordów etc.

~sensej 2012-07-05

astra kombi ładniejsza, bardziej dynamiczne kształty no i chyba lepiej wyopsażona

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport