mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Chevrolet Trax od 59 990 zł

Chevrolet Trax od 59 990 zł

Blisko o 8000 zł tańszy od swojego brata bliźniaka, Opla Mokka. Właśnie między innymi korzystniejszą ceną Chevrolet Trax zamierza walczyć o przychylność klientów, szukających kompaktowych SUV-ów. W salonach sprzedaży ten nowy model amerykańskiej marki pojawi się w maju. My mieliśmy okazję przejechać nim pierwsze kilometry już teraz.

Chevrolet Trax od 59 990 zł
Oczywiście grupa potencjalnych rywali Traxa, nie ogranicza się tylko do wspomnianej Mokki. Wszak można powiedzieć, że w tym segmencie aut pozostało nieliczne grono producentów, którzy takiego modelu nie oferują. Czy to oznacza, że nowemu Chevroletowi będzie trudniej zdobyć dla siebie kawałek tortu? I tak i nie. Z pewnością rynek kompaktowych SUV-ów może wydawać się już dość mocno nasycony, ale z drugiej strony Chevrolet mógł przez ten czas przyglądać się poczynaniom konkurencji (także na przykładzie Opla), zbadać oczekiwania klientów i skroić ofertę tak, by wszyscy byli zadowoleni. Czas pokaże czy ta sztuka Amerykanom się udała.

Co w takim razie, za podstawową kwotę 59 990 zł oferuje Trax? W wersji wyposażeniowej 'LS' oprócz silnika benzynowego o pojemności 1600 ccm i mocy 115 KM oraz 5-biegowej skrzyni manualnej otrzymujemy między innymi: 6 poduszek powietrznych, system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), system Start & Stop, regulowaną kolumnę kierownicy w dwóch płaszczyznach i 6-kierunkową regulację fotela kierowcy, tempomat, elektrycznie otwierane szyby (tylko z przodu), radio CD/MP3, zestaw Bluetooth, port USB, alarm. Brakuje niestety w standardzie klimatyzacji, co trochę psuje początkowe, dobre wrażenie. Tak więc aby mieć w lecie na pokładzie Traxa trochę chłodu albo zaopatrzysz się w woreczki z lodem, albo dopłacisz 3 990 zł.

Inną opcją jest wybór bogatszych wariantów wyposażeń, w których "klima" dodawana jest z wejścia. Mowa tutaj o wersjach: 'LT' i 'LTZ'. Oprócz tego, że na pokładzie będzie więcej gadżetów wpływających na bezpieczeństwo i komfort jazdy, to również do wyboru oddane zostają napęd AWD sterowany przez elektronikę i szersza paleta silników. Nota bene dobrze znanych z oferty Opla. Mowa tutaj o turbodoładowanej benzynie 1.4 l. o mocy 140 KM (6 biegowa skrzynia manulana) oraz Dieslu 1.7 l. o mocy 130 KM (6 biegowa skrzynia manualna lub 6 biegowa automatyczna). Pierwsze kilometry za kierownicą obu wariantów ujawniły swoje słabe i mocne strony. Benzyna nie ma tzw. "dołu" przez spory lag turbiny, zaś wysokoprężny motor jest niewiarygodnie głośny. Oba silniki są natomiast bardzo ekonomiczne. W dość wymagającym górskim terenie średnie spalanie w jednym i drugim egzemplarzu nie przekroczyło 6 litrów paliwa na setkę.
W pakiecie z wersjami 'LT' i 'LTZ' Chevrolet dorzuca jeszcze system "MyLink", który umożliwia  
podłączenie poprzez gniazdo USB lub wejście AUX między innymi smartfonów z system operacyjnym iOS lub Android. W ten sposób otrzymujemy łatwy dostęp do zasobu tych urządzeń (książki telefonicznej, zdjęć, plików audio/video, itp.). Pliki dostępne są z poziomu siedmiocalowego, kolorowego wyświetlacza dotykowego, umieszczonego na centralnej konsoli, a "MyLink" jednocześnie jest w stanie przechowywać informacje nawet z pięciu podłączanych smartfonów. Mało tego, system jest kompatybilny z wieloma, ułatwiającymi życie aplikacjami takimi jak BrinGo - nawigacja 3D, czy też TuneIn - radio z dostępem do globalnej sieci 70 stacji lokalnych.

Między innymi te funkcje sprawiają, że Trax jawi się jako samochód dedykowany dla młodych. Ale nie tylko one. To samo dotyczy stylistyki tej kompaktowej osobówki na wyższym obcasie. Mamy tu wysoko zaakcentowaną maskę silnika i dosłownie rzecz ujmując "byczy" grill. Wyraziste nadkola i wąskie połacie szyb. Trax z długością 4,25 m jest o 3 cm krótszy od Mokki, ma taką samą szerokość (1,76 m), ale jest też o 16 mm wyższy. To sprawia, że jego sylwetka jest bardziej postawna, ale w żadnym przypadku pulchna. Do kufra zmieści się od 358 do 1370 l. bagażu.

Wnętrze Traxa obfituje w wiele pożytecznych schowków. W tunelu środkowym znalazło się miejsce dla czterech uchwytów na napoje. To chyba nieformalny rekord. Funkcjonalność kabiny przy pierwszym kontakcie oceniam na czwórkę. Obsługa większości urządzeń jest instynktowna, harmonię psuje wysoko umieszczona dźwignia hamulca ręcznego, która koliduje z podłokietnikiem oraz system składania dzielonej, tylnej kanapy. Aby uzyskać płaską podłogę, należy najpierw pionowo ustawić siedziska, a następnie położyć oparcie kanapy. Jeśli więc przednie fotele są mocno odsunięte do tyłu, przestaje to funkcjonować. Jakość materiałów na poziomie mocnej, średniej europejskiej w klasie kompaktów. Jest kilka powierzchni z twardego plastiku, ale zupełnie nie psują one finalnego obrazu. Pozycję za kierownicą da się ustawić bardzo precyzyjnie. Poza tym na przednich fotelach siedzi się komfortowo, w miarę dobrze trzymają na zakrętach. Z tyłu pasażerom do 1,85 m nie powinno brakować również miejsca.

Zawieszenie Chevroleta Trax to standardowa konstrukcja w tej klasie samochodów - przód oparty na kolumnach McPhersona, tył wleczony na belce skrętnej z drążkami Watta. W trakcie normalnej,  codziennej jazdy taki układ działa sprawnie. Podwozie Traxa jest dość sztywne, ale samochód przyzwoicie rozprawia się z wszelkimi ubytkami na drodze. Przy szybszej jeździe w zakrętach trzeba natomiast powalczyć trochę z podsterownością. Układ kierowniczy z kolei ma lekko "rozluźniony" tryb wspomagania.

Podsumowanie:
Mimo kilku niedociągnięć Trax potwierdza, że Chevrolet czasy swojego "kryzysu koreańskiego" ma już dawno za sobą. To niewielki, solidnie wykonany, nastawiony na klientów odnajdujących się w erze 'social media' oraz ulokowany korzystnie cenowo mały SUV, który powinien odnaleźć się w obecnych, niepewnych ekonomicznie czasach. Fakt, że pod względem prestiżu musi ustąpić miejsca modelowi Opla, wcale nie musi oznaczać, że będzie stał w cieniu Mokki. Dacia Duster czy Skoda Yeti są tego najlepszym przykładem.

CHEVROLET TRAX - DANE TECHNICZNE >>>


CENNIK - Chevrolet Trax 2013

Wersja wyposażenia
Moc silnika
Cena
LS
  
       1.6 MT FWD
115 KM
59 990 zł
LT
  
       1.6 MT FWD
115 KM
70 990 zł
       1.4 MT AWD140 KM
82 990 zł
       1.7D MT FWD
130 KM
83 990 zł
       1.7D AT FWD 130 KM
88 790 zł
       1.7D MT AWD
130 KM
90 490 zł
LTZ
  
       1.4 MT AWD
140 KM
86 990 zł
       1.7D MT FWD
130 KM
87 990 zł
       1.7D AT FWD
130 KM
92 790 zł
       1.7D MT AWD
130 KM

94 490 zł

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Mokka
Opel Mokka
Cena podstawowa już od: 70 450 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~mrx 2014-04-19

Komentarze typu jest do dupy itp zazwyczaj piszą ci co tego auta nigdy nie kupią bo ich nie będzie stać ani na ro ani na żadne inne nowe

~sindbad 2013-04-26

Te auto warte jest 45.000 zł i tyle powinno kosztować. Kto kupuje za 75.000 przepłaca.

~Kusta 2013-04-24

Na wagę wychodzi tanio :) . Na wartość samochodu klasy Corsy to jednak niespecjalna okazja. Moda jednak pewnie będzie górą. Ci co myślą kupią co innego, a ci co są "na czasie" i przy kasie kupią wszystko co im wmówią.

~komik 2013-04-23

ładny, atrakcyjna cena, cóż więcej oczekiwać od takiego auta, myślę, że będzei się dość dobrze sprzedawał także w Polsce

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport