mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Chrysler 300C Touring SRT8

Chrysler 300C Touring SRT8

Osiem cylindrów, silnik HEMI o pojemności 6.1 L, 25 procent mocy więcej, dostępny od 2006 zarówno w Europie jak i na świecie. Pod tymi hasłami markowana jest premiera wyczynowej wersji kombi znanego i cenionego na naszym rynku Chryslera.

Chrysler 300C Touring SRT8

Podczas tegorocznych targów samochodowych w Genewie, koncern Daimler Chrysler Group zapowiedział premierę wspomnianego wyżej modelu. W sprzedaży ma on pojawić się w drugiej połowie tego roku, a oferowany ma być w wersji dla ruchu lewo i prawostronnego.

Do oczekiwanego sukcesu tego samochodu ma przyczynić się zamontowany tam 425-cio konny silnik HEMI. Wypowiedź dyrektora działu zajmujacego się SRT zapowiada jeszcze więcej mocy i charyzmy. I rzeczywiście, dane mówią same za siebie. Maszyna ta, rozpędza się do 100 km/h w ciągu 5 sekund, a jej możliwości mają być elektronicznie ograniczone do 270km/h. Moment obrotowy jest osiągany już na poziomie 569 Nm przy 4800 obr/min. W dbałości o tradycję legendarnej linii silników, zachowane zostają charakterystyczne dla niego akcenty barwne, pomarańczowy blok silnika oraz czarne pokrywy zaworów. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, kupujący będą posiadać dwie opcje do wyboru. Pierwsza to automatyczna, pięciostopniowa skrzynia biegów. Druga zaś, ręczna, posiadająca specjalnie skalibrowaną funkcję manualną pod nazwą "Autostick".

Zawieszenie i podwozie samochodu ze względu na swój sportowy charakter zostało obniżone o 13 mm w stosunku do wersji seryjnej. System ESP został dostrojny do nowych warunków jezdnych samochodu. Układ hamulcowy ma wyznaczać nowy standard pod względem skuteczności w tej klasie pojazdów.

Dowiedz się więcej o modelu Chrysler 300C

Poza dodaniem emblematów SRT, linia i wygląd zostały nieznacznie zmodyfikowane, aby polepszyć przepływ powietrza chłodzącego elementy i aerodynamikę. Temu drugiemu służyć ma zamontowany, specjalnie profilowany tylny spoiler. Dodaje on drapieżności i co ważne, zwiększa docisk tylnych kół do podłoża o jakieś 39 procent.  Zmianie uległa krata chłodnicy, listwy zderzaków, lusterka zewnętrzne oraz klamki drzwi. Wersje kolorystyczne wprawdzie skromne, srebrna oraz czarna, lecz do tego zdążył nas Chrysler przyzwyczaić.

W standardzie wyposażenia znajdują się podgrzewane przednie fotele wraz z pamięcią ustawień. Elektrycznie regulowane pedały przyspieszenia i hamulca, skórzane obszycie kierownicy, selektora biegów oraz klamek typu "technicznego". Metalizowane akcenty pojawiają się często we wnętrzu i na desce rozdzielczej.

Przestrzeń ładunkowa o pojemności 630 litrów, zwiększająca się do imponującej wielkości 1602 litrów po złożeniu tylnej kanapy budzi zachwyt. Parametry te przewyższają samochody takie jak Audi A6 Avant oraz BMW Touring serii 5. W dodatkowym wyposażeniu znajdziemy także roletę przestrzeni bagażowej, pojemniki na boczkach wewnętrzych, zaczepy mocowania ładunku oraz gniazdko 12V. W podłodze bagażnika ukryty jest potrójnie składany, wyjmowany pojemnik, w którym można ukryć różne drobiazgi. Na opcjonalnym bagażniku dachowym będzie można przewozić elementy o wadze do 68 kilogramów.

Jedyną rzeczą która niezbyt może cieszyć Europejczyka pozwalającego sobie na taki samochód, to jego spalanie. Utrzymuje się ono na poziomie 21 litrów w mieście do około 10 litrów poza miastem, lecz silnik HEMI o tak potężnej pojemności musi być w końcu czymś zasilany.

 

Warto przeczytać:

"Chrysler 300 obchodzi 50 urodziny"  (2005-09-23)

"Moda na HEMI" (2005-12-14)

Komentuj:

~dj szatan 2006-11-29

autko wypas poprostu zajebiste

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport