mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Citroen C3 Picasso: Spacebox

Citroen C3 Picasso: Spacebox

Gama Citroena powiększyła się o kolejnego przedstawiciela z segmentu minivanów, kolejnego ochrzczonego nazwiskiem słynnego hiszpańskiego malarza. Citroen C3 Picasso jest już dostępny w polskich salonach, a jego ceny zaczynają się od 52 tys. zł.

Citroen C3 Picasso: Spacebox

Debiutujący w ubiegłym roku na wystawie w Paryżu Citroen C3 Picasso, poza częścią swojej nazwy, nie będzie miał właściwie nic wspólnego z modelem C3. Co więcej, wbrew obecnie panującym trendom, zgodnie z którymi większość producentów ujednolica wszystkie swoje modele, C3 Picasso, poza może drobnymi detalami, stylistycznie również nie będzie specjalnie nawiązywał do swoich starszych kuzynów.

Patrząc na Citroena C3 Picasso nie sposób nie zwrócić uwagi na jego pudełkowatą linię nadwozia, w której dominują zarówno zaokrąglone, jak i kwadratowe kształty. Auto nie należy do największych w segmencie minivanów (4,08 m długości, 1,73 m szerokości i 1,62 m wysokości) co wraz z krótkimi zwisami nadaje mu dość zwartej sylwetki, którą Citroen określił mianem Spacebox. Wśród rzucających się najbardziej w oczy detali, w pierwszej kolejności uwagę przyciąga pionowa linia bagażnika, ciekawie zaprojektowane reflektory oraz wysoko umieszczone światła tylne. Jednak po bliższym i nieco dłuższym obcowaniu z C3 Picasso zwrócimy z pewnością uwagę na wiele więcej szczegółów, jakich do tej pory nie widzieliśmy w innych modelach tej francuskiej marki - dosyć masywne zderzaki, interesująco wykończone klamki czy wreszcie trzyczęściowa niemalże przednia szyba przedzielona niezwykle cienkimi słupkami. Oczywiście nie brak tu nawiązania i do Picasso, które odnajdziemy w przedniej i tylnej części nadwozia. Całość bez wątpienia może się spodobać, a z pewnością będzie zwracać uwagę na ulicach.

Jak przystało na minivana C3 Picasso oferuje sporą ilość miejsca wewnątrz. Z przodu się dość wysoko, a rozwiązanie z przednią szybą sprawia, że widoczność do przodu jest niemal wzorcowa. Dobrej jakości są również użyte materiały do wykończenia wnętrza. Najbardziej kontrowersyjnym elementem wewnątrz kabiny jest centralnie umieszczony wyświetlacz na samym szczycie deski rozdzielczej. Nie tylko sprawia to, że kierowca musi się przyzwyczaić, że najważniejsze podczas jazdy parametry widoczne są w innym miejscu, a nie tuż za kierownicą, to jeszcze są one doskonale widoczne przez innych pasażerów, nawet tych siedzących z tyłu.

Tylna kanapa pozwala na pewną aranżację wnętrza. Dzielone w proporcji 2/3-1/3 siedzenia mogą być niezależnie przesuwane w zakresie 150 mm, a także składane. Regulowane jest także pochylenie oparcia. Bez większych przeszkód zmieszczą się tam nawet trzy dorosłe osoby, choć na dłuższych dystansach w pełni komfortowych warunkach podróżować tam będzie co najwyżej dwójka pasażerów.

Możliwość regulacji tylnej kanapy sprawia, że możemy także regulować pojemność oraz kształt bagażnika - od 385 litrów przy cofniętej kanapie, poprzez 500 litrów przy jej maksymalnym przesunięciu do przodu, aż po 1.506 przy złożeniu tylnych siedzeń. Podwójna podłoga bagażnika albo pozwala powiększyć przestrzeń ładunkową, albo uzyskać całkowicie płaską podłogę bagażnika. Dodatkowo po złożeniu przedniego siedzenia pasażera możliwe jest przewiezienie ładunku o długości 2,41 m.

W gamie C3 Picasso znajdziemy cztery wersje silnikowe, wszystkie współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną. Podstawowym silnikiem benzynowym, oba powstały przy współpracy z BMW, jest 1,4-litrowa jednostka o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 135 Nm. 1,6-litrowa jednostka osiąga moc 120 KM i maksymalny moment 160 Nm. Oba dostępne diesle mają pojemność 1,6 litra i moc 90 oraz 110 KM (215 i 240 Nm odpowiednio). W przypadku wersji benzynowych średnie spalanie według producenta oscyluje wokół niecałych 7 l/100 km, zaś wersje wysokoprężne mają zaspokoić się niecałymi pięcioma litrami na każde 100 przejechanych kilometrów.

C3 Picasso oferowany jest w trzech wariantach wyposażeniowych - SX, SX Pack oraz Exclusive. Standardowe wyposażenie wszystkich obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, centralny zamek, przednie szyby i lusterka regulowane elektrycznie oraz komputer pokładowy.

Ceny Citroena C3 Picasso zaczynają się dziś (cennik ten ma obowiązywać do 15 maja, a później ceny wzrosną o 2 tys. zł, choć być może niedługo, jak to bywa w zwyczaju, Citroen wprowadzi rabaty cenowe) od 52 tys. zł. Wersję ze słabszym silnikiem wysokoprężnym dostaniemy już od ceny o 10 tys. zł wyższej. Najdroższą pozycję w cenniku zajmuje wersja Exclusive ze 110-konnym silnikiem diesla, za którą trzeba zapłacić 78 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C3
Citroen C3
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~rika 2009-04-05

Za taką cenę i wyposażenie niech sobie go kupują żabojady - patriotycznie

~jak 2009-03-31

Taka KIA Soul z full wyposażeniem i 128 konnym dieslem kosztuje 52 tysiące. Wygląda podobnie. A motorek diesel 90 konny - tylko, w C3 Picasso kosztuje 62 tysiące i auto jest gorzej wyposażone

~jak 2009-03-31

Tych promocji Citroena nie widać. Drogo jak u Citroena. Radia w standardzie nie ma. Jest za to w drogich pakietach. Taka KIA Soul niewiele mniejsza ma za 52 tysiaki diesla 128 konnego i komplet poduszek i kurtyn, a nawet ESP w standardzie. Wygląda nie gorzej od C3 Picasso. A z motorem benzynowym 126 koni kupić ją można za 47 tysięcy.

~komiwojażer 2009-03-24

rozwiązania ciekawe - jak u Citroena, design ładny - jak u Citroena, cena wysoka - jak u Citroena, rabaty pewno też wktrótce bedą - jak u Citroena.....

~osa 2009-03-24

Odwiedzę to auto w środku. Kilka rozwiązań wewnętrznych zapowiada się praktycznie - do codziennego życia. Dla mnie to ważne. Słyszałam opinię o przyzwoitych osiągach benzyniaków zrobionych z BMW. To młode motory - na opinię końcową o nich trzeba poczekać po zaliczeniu 100 tys km lub więcej. Chcę zobaczyć jak reaguje to auto w swojej masie z motorem benzynowym na pedał gazu i na inne warunki na drodze. Zaskakuje wysoka cena diesla w porównaniu z benzyniakiem. Przypuszczam, że diesel sprawi większy komfort jazdy autem o tej masie. Niestety drogi jest ten diesel. Wygląd pudełko - każde pudełko jest pojemniejsze od sedana - na co dzień możliwość szybkiej zmiany pojemności przestrzeni bagażowej to najważniejsze. Na dodatek ta płaska podłoga bagażnika jak w Jazzie Hondy i Mitsubishi Colcie. Z opisu wynika brak radia w standardzie - to błąd.Jeśli okaże sie , ze brak też koła zapasowego - to już nie jest śmieszne. Kia Soul jest podobna, ale o kilka tysiaków tańsza z lepszym wyposażeniem podstawowym, ma też tańszy diesel. Niestety Soul podłogi bagażnika nie ma płaskiej po złożeniu oparcia siedzeń. Honda Jazz wnętrze ma podobnie funkcjonalne na co dzień, silniki mocą porównywalne - cena prawie taka sama. W porównaniu funkcjonalności wnętrza, silników i wyposażenia zwróciłam uwagę w tym zestawieniu na nowego Mitsubishi Colta - ten jest jednak obecnie w benzynie atrakcyjnie tańszy od C3 Picasso i Jazz' a. Colt nie jest dostępny z dieslem. Piszę o Soul'u, Jazzie i Colcie bo jeździłam tymi autami. Osobiście poczekam na konkurencyjne ruchy cenowe w salonach - do późnej jesieni. Raporty sprzedaży są złe dla producentów. Na kryzysie kupujący powinni skorzystać. Przy porównywalnej funkcjonalności i silnikach aut zadecyduje cena i warunki kredytowe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport