mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Citroen C4 Picasso: Van z wizją

Citroen C4 Picasso: Van z wizją

Gama 'artystycznych' Citroenów sygnowanych pseudonimem znanego malarza poszerzyła się o kolejny model. Na polskim rynku zadebiutował właśnie nowy samochód określany przez swoich twórców jako 'Visiovan'. Citroen C4 Picasso wprowadzić ma całkowicie nowy kanon standardów w segmencie samochodów rodzinnych, zarówno pod względem komfortu jak i funkcjonalności.

Citroen C4 Picasso: Van z wizją

Określenie 'Visiovan' wzięło się od wyglądu samochodu. Jego modułowa koncepcja wnętrza połączona z dużą powierzchnią przeszkloną nadwozia pozwoliła na stworzenie dosyć funkcjonalnego pojazdu. W nowym modelu francuskiego producenta znajdzie się miejsce nawet dla siedmiu osób. Pod względem wielkości (dł. 4,59m; szer. 1,83m; wys. 1,66m) jest on umiejscowiony w przedziale pomiędzy mniejszym od niego Renault Grand Scenic, a większymi modelami, takimi jak chociażby Ford S-Max lub Renault Espace. Motywem dla stworzenia takiego auta był stale rosnący udział samochodów typu Van w rynku motoryzacyjnym. Jeżeli chodzi o nasz kraj, to ciężko jest tutaj cokolwiek rokować.

Zobacz galerię zdjęć Citroena C4 Picasso

Citroen C4 Picasso stanie więc ramię w ramię z Xsarą Picasso oraz modelem C8. Na pierwszy rzut oka w samochodzie rzuca się bardzo wysoka przednia szyba, która pozwala na dwukrotne zwiększenie kąta widzenia podczas jazdy. W konwencjonalnych samochodach tej klasy wynosi on 35 stopni. Jego nowoczesna konstrukcja pozwala na osiągnięcie nawet 70 stopni widoczności od górnej do dolnej krawędzi. W wersji wyposażonej w szklany dach, siedząc w środku mamy wrażenie jakby między szybą, a dachem istniała ciągłość. Maska i grill samochodu nawiązują w dużym stopniu do siostrzanej wersji trzy lub pięciodrzwiowej modelu C4, lecz w nowej wersji zostały zmienione reflektory. Linia boczna samochodu prezentuje się równie okazale. Pomimo obniżenia kąta ułożenia przedniej szyby, nie ucierpiała na tym widoczność, dzięki zastosowaniu wąskich słupków bocznych. Z tyłu auta zamontowano bardzo wydatne reflektory, dające nocą oryginalną wiązkę światła.

Zobacz TEST Citroena C4 w wersji pięciodrzwiowej

Wnętrze samochodu jest trochę niecodzienne. Konstruktorzy zdecydowali się zrezygnować z przestrzeni po środku deski rozdzielczej. Wygospodarowane miejsce zostało przeznaczone na dosyć obszerny, dodatkowo klimatyzowany schowek W wersji ze skrzynią automatyczną lewarek umieszczony został przy kolumnie kierownicy na wzór samochodów, które produkowane były kilka epok wstecz. W wersji ze skrzynią sekwencyjną MCP, za kierownicą zostały umieszczone specjalne manetki pozwalające na zmianę biegów. W kwestii wentylacji wnętrza zastosowano dosyć ciekawe rozwiązanie. Nowością jest tutaj rozpylacz zapachów. Pomiędzy centralnymi nawiewnikami umieszczone jest specjalne pokrętło z wkładem odświeżającym, dzięki któremu można regulować intensywność jego działania. Będąc w temacie temperatury warto dodać, że samochód ten jako jeden z nielicznych w tej klasie posiada w opcjonalnym wyposażeniu czterostrefową klimatyzację.

Citroen C4 Picasso to auto, które zostało stworzone z przeznaczeniem dla rodziny. Nie dziwi więc w nim to, że można tam zamontować aż trzy rzędy siedzeń. O ile w pierwszym i drugim rzędzie spokojnie podróżować może pięć osób bez utraty na komforcie, to już siedem osób w tym samochodzie traktować należy raczej z przymrużeniem oka.

Pochwała należy się jednak za system modułowego wnętrza, a konkretniej przemyślanego rozwiązania dotyczącego składania foteli. Zwiększanie przestrzeni bagażowej nie musi już być utrapieniem. Wystarczy kilka lekkich pociągnięć i pojemność bagażnika zwiększa się do 576 litrów (przy pięciu fotelach). Parę następnych ruchów i w wersji dwuosobowej pojemność bagażnika wynosi już 1.951 litrów, co jest dobrym wynikiem. Jeśli chodzi o schowki, to jest naprawdę dużo, i co ważniejsze, są one rozmieszczone bardzo ergonomicznie. Jako ciekawostkę można dodać fakt, że w bagażniku ukryta jest podręczna latarka, która na pewno nie raz może się przydać w różnych sytuacjach. Po umieszczeniu jej z powrotem w uchwycie, zostaje ona doładowywana.

Dowiedz się więcej na temat marki Citroen

Na naszym rynku Citroen C4 Picasso oferowany będzie w czterech wersjach silnikowych. Do dyspozycji klientów dostępne będą dwie jednostki benzynowe: 1,8i 16V (127KM) oraz 2,0i (143KM). Nie zabrakło alternatywy dla osób preferujących jednostki wysokoprężne. Tutaj  dostępne będą dwie wersje: 1,6 HDi (110KM) i  2,0 HDi (143KM). Do tej gamy silników dołączane są trzy rodzaje przekładni: mechaniczna (6 biegów), automatyczna oraz nowoczesna skrzynia MCP. Podczas jazd testowych zostały nam udostępnione wersje z różnymi skrzyniami. Spośród wszystkich najwięcej pochwał zebrała skrzynia o tajemniczym skrócie MCP. Pozwala ona na pracę zarówno w trybie automatycznym, jak też i sekwencyjnym, gdzie biegi zmienia się przy pomocy łopatek. Przekładnia spisywała się bez większych zarzutów, biegi przełączały się sprawnie, szarpnięcia nie były odczuwalne. W tym modelu pod maską znajdowała się jednostka wysokoprężną o pojemności 1,6 litra (110KM). Przy tej wadze samochodu moc nie była ona porażająca, lecz pozwalała na całkiem dynamiczną jazdę po mieście.

Francuzi sławni są już z powodu stosowania nietypowych rozwiązań w kwestii zawieszenia. W nowym C4 Picasso zastosowano rozwiązanie o podobnej nazwie, lecz troszkę innej konstrukcji.  Jest to zawieszenie pneumatyczne, składające się ze specjalnych poduszek, tłumiących bardzo dobrze nierówności na drodze.

Zobacz galerię zdjęć z premiery Citroena C4 Picasso

Podsumowując, po nowym produkcie Citroena należy się spodziewać, że będzie pachniał niczym rodzinny dom, dając w swym wnętrzu podobną aurę i atmosferę (klimatyzację). Za najtańszą wersję 'domu na kółkach' napędzanym benzyną bezołowiową trzeba będzie zapłacić 80.900 złotych. Najdroższy 'benzyniak' w wersji Exclusive MCP kosztować będzie 110.200 złotych. Ceny wersji wysokoprężnych zawierać się będą w granicy od 90 tysięcy złotych, aż do 120.300 w wersji z najbogatszym wyposażeniem. Jednakże z okazji premiery polski oddział Citroena przewidział obniżkę wszystkich modeli aż o 5 tysięcy złotych. Czy warto się skusić? To już musicie sprawdzić Państwo sami.

Czytaj także:

Samochód roku 2007 - finaliści! (2006-10-09)

Nowy wymiar Citroena C4 (2006-08-03)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C4
Citroen C4
Cena podstawowa już od: 49 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~Alexis ;D 2007-01-24

Piękny... naćpaliście się?

~mj 2006-11-10

a zebys sie nie zdziwil popatrz na promocje jakie daje citroen

~do mj 2006-11-03

chyba jestes nie ten tego.. uwazaj bo juz odpuszcza ci 10 kloca za nowe auto. LOL!

~mj 2006-11-03

juz teraz mozna zamawiac z 5 tysiecznym rabatem, ja radze poczekac conajmiej do stycznia i mysle ze jeszcze minimum piatke bedzie mozna utargowac

~Daras 2006-11-03

A już miałem MAZDĘ 5 zamawiać !!! Teraz czas się przewieźć autkiem konkurencji...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport