mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Citroen odświeża swoje visiovany

Citroen odświeża swoje visiovany

Citroen C4 Picasso oraz Grand C4 Picasso jeszcze pod koniec tego roku trafią do sprzedaży w nieco zmodyfikowanej formie. Oba modele będą także oferowane w wersjach mikro-hybrydy e-HDi.

Citroen odświeża swoje visiovany
Stylistyczne zmiany obejmują kilka drobnych, można powiedzieć, modyfikacji. Pojawi się nowe logo na osłonie chłodnicy, pokrywie bagażnika, felgach oraz kierownicy. Przednie światła otrzymają białe klosze kierunkowskazów, tylne z kolei czarne obramowania. W obydwóch typach nadwozia zastosowano oryginalny zderzak przedni, identyczny jak w 5-miejscowej wersji C4 Picasso, który zyskał pod lampami reflektorów dodatkowe światła typu LED. W C4 Picasso udostępniono opcję Black Top, która proponuje kombinację sześciu wariantów kolorystycznych nadwozia z dachem i słupkami w czarnym błyszczącym kolorze. Najbardziej topowa wersja wyposażeniowa Exclusive otrzyma nową tapicerkę foteli i okładzinę drzwi oraz chromowaną listwę na klamkach zewnętrznych.

Najważniejszą jednak nowością będzie pojawienie się w ofercie wersji e-HDi z silnikiem 1.6 HDi o mocy 110 KM i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Technologia mikro-hybrydy bazuje na systemie Stop&Start drugiej generacji, który z kolei korzysta z alternatora sprzężonego z rozrusznikiem o udoskonalonych osiągach.

Szybkie i niezauważalne dla kierowcy uruchomienie silnika trwa 400 ms, czyli o połowę krócej niż w przypadku zwykłego rozrusznika. Urządzenie wspomagające pokładową sieć elektryczną, czyli e-booster, pozwala wzmocnić elektryczne zasilanie alternatora dzięki dodatkowej energii, uzyskiwanej chwilowo z akumulatora. Urządzenie to zapewnia m.in. wzrost ilości przekazywanej energii, podtrzymanie napięcia w elektrycznej sieci pokładowej oraz funkcję zwiększonego poziomu ładowania akumulatora i uzyskania chwilowego wzrostu mocy poprzez odzyskiwanie energii przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, w fazie hamowania oraz przy lekkim zwiększeniu hamowania silnikiem.

Wszystkie te modyfikacje wpłynęły na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km w przypadku C4 Picasso (5,0 w przypadku Grand C4 Picasso), a emisja CO2 wynosi 125 (130) g/km. W środowisku miejskim, ograniczenie spalania i emisji CO2 może sięgać nawet 15%.

W obu minivanach pojawi się także funkcja Citroen eTouch, obejmująca wezwanie pomocy i assistance z możliwością lokalizacji, a także wirtualną książkę serwisową oraz usługę Eco Driving. W przypadku realizacji połączeń telefonicznych, Citroen eTouch funkcjonuje w sposób całkowicie autonomiczny. System wyposażony jest w moduł GPS i kartę SIM niewymagającą abonamentu telefonicznego i bez limitu czasu rozmów. Obydwie usługi są bezpłatne i dostępne przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C4
Citroen C4
Cena podstawowa już od: 49 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego crossovera

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego...

Premiery 2017-02-07

Citroen C1 wraca do polskich salonów

Citroen C1 wraca do polskich salonów

Aktualności 2017-01-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.