mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Citroen prezentuje luksusowy model

Citroen prezentuje luksusowy model

Tym modelem Citroen będzie chciał nawiązać rywalizację z najbardziej luksusowymi markami. Jak na razie nie wiadomo jednak, kiedy Citroen Metropolis, który zostanie zaprezentowany podczas wystawy w Szanghaju, trafi do sprzedaży, a jeśli tak, to czy będzie oferowany tylko na rynku chińskim.

Citroen prezentuje luksusowy model
Citroen Metropolis o trójbryłowej sylwetce, która jest wymogiem koniecznym na rynku chińskim w tym segmencie, mierzy 5,3 m długości, dwa metry szerokości i 1,4 m wysokości. Efektowną i muskularną sylwetkę okrywa karoseria o płynnych liniach i subtelnej barwie "Pearl Silk". Chromowany element ozdobny usytuowany w górnej części szyb bocznych, biegnący daleko ku tyłowi auta, optycznie wydłuża kabinę. Tylna boczna trójkątna szyba, dzięki zastosowaniu niewidocznej ramy eliminuje wrażenie ociężałości i stanowi dodatkowe źródło światła.

Przód modelu Metropolis z osłoną chłodnicy w kształcie latawca to zapowiedź kryjącej się pod maską silnika mocy. Wklęsła tylna szyba i profil bagażnika obejmującego aktywny spojler, podkreślają opływowy kształt prototypu. Światła w kształcie bumerangów z zachodzącymi na siebie elementami stanowią oryginalny akcent nadwozia.

Dzięki zastosowaniu hybrydowego układu napędowego plug-in, Citroen Metropolis zapewnia dużą przyjemność z jazdy, a przy tym jest proekologiczny. Dodatkowo auto zostało wyposażone w zawieszenie Hydractive, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy. Umożliwia ono utrzymanie stałego prześwitu poprawiając aerodynamikę, a tym samym ograniczając poziom emisji CO2.

Hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia Metropolisowi możliwość funkcjonowania w różnych trybach. W trybie całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu) - dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM, która może osiągnąć maksymalnie 95 KM (70 kW). W trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność) - dzięki silnikowi benzynowemu 2,0 V6. Silnik ten rozwija moc 272 KM, a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm. Trzeci tryb pracy, w którym pracują oba silniki występuje w fazach przyspieszania dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM i moment obrotowy wynoszący 430 Nm, a także w trybie z napędem na cztery koła, gdy wymagają tego warunki.

Zastosowany układ hybrydowy umożliwia uzyskanie pięciokrotnie niższego poziomu emisji CO2 (70 g/km i zużyciu paliwa na poziomie 2,6 l/100 km) w porównaniu z klasycznym układem napędowym o podobnych osiągach (silnik V8 o pojemności 4,0 l).
Zobacz koniecznie: Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen targi w Szanghaju

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~w 2010-04-25

c6 jest bardzo dobra limuzyna. prezentuje sie o niebo lepiej niz klocwagen

~Henkel 2010-04-21

Citroen nie jest marką która może konkurować z luksusowymi markami. Dlatego to będzie conajwyżej konkurent VW Phaetona, Chryslera 300C, Hondy Legend, Kii Opirus i Hyundaia Equis

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport