mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Clio RS z turbo i podwójnym sprzęgłem

Clio RS z turbo i podwójnym sprzęgłem

Na stoisku Renault podczas wystawy w Paryżu największym zainteresowaniem cieszy się oczywiście czwarta już generacja Clio, jednak miłośnicy sportowych aut równie często spoglądają w kierunku sportowej odmiany modelu, czyli Clio RS.

Clio RS z turbo i podwójnym sprzęgłem
Pod maską najszybszego Clio znalazło się identyczne stado koni mechanicznych, jednak tym razem 4-cylindrowy silnik ma tylko 1,6 litra pojemności, a dodatkowo został uzbrojony w turbosprężarkę. Maksymalna moc 200 KM osiągana jest przy 6.000 obr/min, zaś moment obrotowy 240 Nm (zwiększony o 25 Nm w stosunku do poprzedniego Clio RS) dostępny jest już od 1.750 obr/min i utrzymuje się aż do 5.600 obr/min.

Jednostka ta została dopracowana przez oddział Renault Sport z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, takich jak popychacze z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) wywodzące się z bolidów F1 i podwójny regulator wałka rozrządu (VVT). Jak zwykle w Renault Sport, dopracowano również dźwięk układu wydechowego.

Kolejną nowością w sportowej odmianie Clio jest to, że silnik jest dostępny tylko z sześciobiegową skrzynią biegów Renault EDC z podwójnym sprzęgłem. Podczas jazdy dynamicznej reaguje szybko na działania kierowcy dzięki trzem trybom pracy, w tym zwłaszcza w trybie "race". Łopatki przy kierownicy – pierwsze takie w Renault – zapewniają wygodną zmianę biegów, szybszą niż przy ręcznej skrzyni biegów. W trybie "race" zmiana biegu odbywa się w czasie 150 milisekund.

Przekładnia EDC posiada ponadto przycisk "sport", noszący nazwę RS Drive. Naciśnięcie tego przycisku powoduje zmianę konfiguracji skrzyni biegów i silnika, reakcji ESP, ustawienia układu kierowniczego i czułości pedału gazu. Działa on w 3 trybach (normalny, sportowy i rajdowy) i będzie umożliwiać nowemu Renault Clio RS zaprezentowanie bardziej sportowych doznań.

Dwie dostępne wersje zawieszenia pozwalają na dostosowanie auta do swoich indywidualnych oczekiwań. Zawieszenie Sport zapewnia odpowiednią dawkę komfortu, usztywnione zaś o 15% i obniżone o 5 mm zawieszenie Cup będzie bardziej odpowiadać miłośnikom wyścigów ulicznych.

Patrząc z zewnątrz na to auto nie mamy żadnych wątpliwości, iż mamy do czynienia z prawdziwym modelem Renault Sport. Aerodynamiczna listwa F1 przypomina sukcesy Renault w Formule 1. Tylny dyfuzor i spojler zapewniają odpowiednio 80% i 20% dodatkowego docisku do podłoża. Osłona chłodnicy, spojler, przedni i tylny zderzak, rozsunięte światła mijania z LED, nadkola, spojlery progowe i obręcze kół 17-calowe (w opcji także "osiemnastki") należą również do cech Clio RS.

Również wewnątrz panuje sportowa atmosfera, przesycona czerwienią. Kierownica z przyciskami zmiany biegów i innymi przyrządami oraz aluminiowe pedały emanują sportową pasją. Fotele kubełkowe mają wzmocnione boki i skórzaną tapicerkę wysokiej jakości.

Dodatkowym elementem wyróżniającym Clio RS jest to, że produkuje się je w Dieppe, kolebce producenta samochodów wyścigowych Alpine.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Clio
Renault Clio
Cena podstawowa już od: 41 900 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport