mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Co nowego pokaże jeszcze Ford?

Co nowego pokaże jeszcze Ford?

W czasie paryskiego salonu Mondial de l'Automobile 2004 Focus, największa gwiazda Forda, zostanie zaprezentowany w towarzystwie wielu innych nowości, o które Ford wzbogaca pozostałe rodziny modeli: Mondeo, Fiesta oraz Fusion.

Interesującą nowością w grupie niedrogich modeli Forda o wyraźnie sportowym charakterze jest prezentowany po raz pierwszy w Paryżu Ford Fiesta ST. Ten samochód, napędzany 150-konnym silnikiem Duratec, jest dziełem TeamRS – specjalnego działu Forda,  któremu powierzono prace nad nowymi usportowionymi modelami Forda.

Nowy Ford Fiesta ST zapowiada się jako samochód oferujący jedno z najlepszych w swojej klasie połączeń nowoczesnej konstrukcji, osiągów, wyposażenia oraz własności jezdnych, które zrobią wrażenie nawet na najbardziej wymagających entuzjastach sportowej jazdy. "Prowadzenie Forda Fiesta ST daje tyle frajdy, że po prostu nie chce się z tego auta wysiadać" – mówi Nick Collins, szef zespołu konstruktorów TeamRS pracujących nad tym modelem.

Na tym nie koniec dobrych wieści dla amatorów szybkiej jazdy, gdyż rodzina Forda Fiesta wzbogaciła się o kolejną sportową odmianę – jest nią Ford Fiesta S (czyli "Sport"), słabszy kuzyn Forda Fiesta ST. Wyglądem i własnościami jezdnymi nowy Ford Fiesta S jest bardzo zbliżony do mocniejszego i szybszego modelu Ford Fiesta ST, lecz dzięki odmiennej charakterystyce układu jezdnego, i przede wszystkim zawieszenia, zachowuje swój indywidualny charakter. Ford Fiesta S ma nadwozie  3-drzwiowe i jest napędzany jednym z dwóch silników: stosowaną dotąd w Fordzie Fiesta 16-zaworową jednostką benzynową Duratec o pojemności 1,6 litra i mocy  100 KM, bądź  nowym 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi, z turbodoładowaniem, rozwijającym moc 90 KM. Ford Fiesta S pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec 2004 roku.

Jesienią tego roku już i tak bogata oferta silników dostępnych w Fordzie Fiesta i Fordzie Fusion zostanie poszerzona o nową 16-zaworową jednostkę wysokoprężną z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego (intercooler). Jest to nowy 1,6-litrowy silnik Duratorq TDCi z wtryskiem common rail (o mocy 90 KM), który daje Fordowi Fiesta kolejny mocny argument w walce o klienta w dynamicznie rozwijającym się segmencie samochodów małych z silnikiem wysokoprężnym.

Najnowsze rozwiązania dla gamy Forda Transit można oglądać na oddzielnej ekspozycji poświęconej samochodom dostawczym. Gama jednostek napędowych Transita wzbogaciła się o dwa nowe silniki oraz nową 6-stopniową skrzynię biegów o bardziej optymalnym doborze przełożeń i płynniejszej zmianie biegów. Nowy silnik wysokoprężny Duratorq 2.4 TDCi, z układem wtryskowym common rail, rozwijający moc 137 KM, jest najmocniejszą jak dotąd jednostką wysokoprężną w historii modelu Ford Transit. Dysponuje przy tym bardzo wysokim momentem obrotowym 375 Nm przy 2000 obr/min, który zdecydowanie poprawia własności dynamiczne pojazdu i wyraźnie zwiększa płynność jazdy. Silnik ten został opracowany, aby wyjść naprzeciw coraz większemu popytowi na furgony dostawcze wyposażone w mocniejsze i bardziej dynamiczne jednostki napędowe.

Drugą nowością jest silnik Duratorq 2.4 TDdi o mocy 115 KM, mający nieco inną  charakterystykę przyrostu momentu obrotowego oraz wyraźnie niższe zużycie paliwa w porównaniu ze stosowaną dotąd w Fordzie Transit 2,4-litrową jednostką TDdi o mocy 125 KM, którą nowy silnik zastąpi.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport