mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Colt CZ3 i CZT na polskim rynku

Colt CZ3 i CZT na polskim rynku

Już w przyszłym tygodniu w polskich salonach Mitsubishi pojawi się nowy model o nazwie Colt CZ3. Na początku kwietnia ofertę uzupełni także sportowy Colt Turbo CZT.

Colt CZ3 i CZT na polskim rynku

Colt CZ3 po raz pierwszy zaprezentowany podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego w 2004 r., jako model seryjny przedstawiony został sześć miesięcy później podczas paryskiego salonu samochodowego. CZ3 o stylistyce coupé został zaprojektowany w Europie i będzie sprzedawany wyłącznie na Starym Kontynencie. Colt CZ3 wraz z Coltem CZT, produkowane od grudnia 2004 r. w fabryce NedCar w Born (Holandia), mają stanowić 40% całkowitej liczby oferowanych do sprzedaży egzemplarzy nowego modelu Colt w Europie.

Colt CZ3 jest 3-drzwiową wersją o sportowej linii nadwozia w stylu coupé. W stosunku do wersji 5-drzwiowej jest krótszy o 60 mm (3.810 mm), niższy o 30 mm (1.520 mm) i ma taką samą szerokość (1.695 mm) i rozstaw osi (2,5 m). Charakterystycznymi cechami w wyglądzie zewnętrznym są oryginalne panele zewnętrzne, nachylona pod ostrym kątem przednia szyba, niżej poprowadzona linia dachu, bardziej złożona rzeźba nadwozia, szerokie progi, dłuższe drzwi i opływowy obrys tylnych bocznych okien w kształcie kropli wody.

W 3-drzwiowym modelu Colt dostępne będą 2 różne silniki – wszystkie z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC), 4 zaworami na cylinder i systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Podstawowy 1,1 l dysponuje mocą 75 KM i maksymalnym momentem obrotowym 100 Nm osiąganym przy 3.500 obr/min. Jednostka 1,3 osiąga odpowiednio 95 KM i 125 Nm/4.000 obr/min. Pierwsza jednostka osiąga maksymalną prędkość 165 km/h, druga 180.

Colt CZT nie jest zwyczajnie wersją modelu Colt CZ3 z mocniejszym silnikiem i w atrakcyjniejszym "ubraniu". Colt CZT został skonstruowany przez MMC (na specjalne zamówienie oddziału Mitsubishi Motors Europe), stylistyką nadwozia zajął się zespół projektantów z Mitsubishi Design Europe w Trebur (Niemcy).

Sylwetka modelu Colt CZT jest bardziej dynamiczna od sylwetki modelu Colt CZ3. Oko przyciągają liczne szczegóły, takie jak: oryginalny kształt przedniego zderzaka, ciemnoszare, metaliczne wykończenie opraw przednich lamp, 16-calowe obręcze kół, sportowy tłumik, klamki dopasowane kolorystycznie do karoserii, boczne listwy i oprawy bocznych lusterek.

We wnętrzu również zastosowano szereg oryginalnych elementów: czerwono-czarne pokrycie koła kierownicy z przyciskami radioodtwarzacza, z czerwonym obszyciem, skórzana oprawa gałki dźwigni zmiany biegów, półprofilowane, wysokie, sportowe fotele, aluminiowe pedały oraz srebrne akcenty (oprawy liczników, otwory wentylacyjne, klamki).

Colt CZT został wyposażony w turbodoładowany 1,5-litrowy silnik z 16-zaworowym układem rozrządu DOHC opartym na systemie zmiennych faz rozrządu MIVEC, wyposażony w chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler), osiągający moc 150 KM przy 6000 obr/min i moment obrotowy  o wartości 210 Nm przy 3.500 obr/min. CZT korzysta ze specyficznej, 5-stopniowej skrzyni biegów. Pod względem zasadniczych cech konstrukcyjnych skrzynię produkowaną przez firmę GETRAG wiele łączy z jednostką skonstruowaną dla modeli Colt z silnikiem wysokoprężnym.

Colt CZ3 kosztować będzie 47.790 zł (wersja 1,1) i 48.790 zł (wersja 1,3), zaś CZT 72.990 zł.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport