mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Concept C - światowa premiera

Concept C - światowa premiera

Concept C, model studyjny kabrioletu Volkswagena, świętuje swoją światową premierę na 74. Genewskim Salonie Samochodowym. C oznacza skrót zarówno od słowa "cabriolet" jak i "coupe".

Concept C - światowa premiera

Jest to bardzo trafne określenie, gdyż nowa generacja składanego stalowego dachu pozwala w ciągu kilku sekund zamienić czteroosobowego Volkswagena z eleganckiego coupe w klasyczny kabriolet - lub odwrotnie. Na uwagę zasługuje zintegrowany z hardtopem szklany rozsuwany dach.

Concept C pozwala spojrzeć w przyszłość i wyobrazić sobie jak mógłby wyglądać nowy kabriolet Volkswagena klasy wyższej. Model studyjny wyposażony jest w silnik FSI o mocy 110 kW/150 KM.

Concept C wykracza poza klasę kabrioletów segmentu A - w zasadzie kabriolet, a jednocześnie coupe niższej klasy średniej. Ponadto concept C jest szerszy niż jakikolwiek kabriolet w segmencie A i B, co znajduje odzwierciedlenie w dynamice jazdy. Dzięki szerokości 1,81 metra (wysokość 1,43 m / długość 4,41 m) model ten „siedzi” na kołach jak prawdziwy samochód sportowy.

Wymiary nadwozia wpływają oczywiście na przestronność interesująco zaprojektowanego wnętrza wzbogaconego elementami wykonanymi ze skóry i drewna. Ergonomiczność i przestronność tego samochodu odczują nie tylko pasażerowie przednich foteli, lecz także podróżujący z tyłu.

Sposób, w jaki pięcioczęściowy system dachu znika w bagażniku, może budzić zdziwienie. Po zwolnieniu mechanizmu blokującego rozsuwany dach przesuwa się najpierw do tyłu (etap 1). Prawie jednocześnie podnosi się tylna część dachu (słupek C wraz z tylną szybą) i przesuwa do przodu (etap 2). Przedni szklany dach znajduje się zatem pod tylną częścią dachu i tworzy z nim zwarty „sandwich”. Teraz, przy użyciu sterowania hydraulicznego, pokrywa bagażnika z tylną półką składa się do tyłu (etap 3). Wsporniki dachu odłączają się od ramy przedniej szyby i wraz z „sandwichem” odchylają się do tyłu. Następnie wsporniki dachu chowają się w bocznych pustych przestrzeniach (zamykanych pokrywami) obok tylnych szyb bocznych. Coupe zamienił się w kabriolet.

Wykonana z aluminium osłona chłodnicy w kształcie herbu oraz pełne wyrazu okrągłe reflektory tworzą nowoczesną „twarz” modelu. Położenie reflektorów i osłony chłodnicy ma duży wpływ na ukształtowanie pokrywy silnika, w której szerokie zagłębienia stanowią przedłużenie formy V osłony chłodnicy. Concept C ma wyraźnie zaznaczone błotniki i nadkola. Efekt: wyjątkowo muskularna środkowa partia sylwetki.

Nie mniej atletyczna jest tylna część samochodu. Analogicznie do pokrywy silnika, także tutaj błotniki unoszą się łagodnie w górę nad nadkolami. Aerodynamiczna krawędź klapy bagażnika (o pojemności do 400 litrów) biegnie dynamicznie między błotnikami.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport