mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Coupe CLS już na jesieni

Coupe CLS już na jesieni

Na salonie samochodowym w Genewie gwiazdą Mercedesa będzie całkiem nowa klasa CLS, która ma łączyć zalety limuzyny oraz elegancki wygląd coupe.

Coupe CLS już na jesieni

Klasa CLS (Coupe Luxus Sonderklasse) nie jest typowym coupe, przede wszystkim jest czterodrzwiowe, pasażerowie z tyłu mają wystarczająco dużo miejsca na nogi, oddzielne komfortowe siedzenia. Kierowca oraz przedni pasażer z kolei mają do dyspozycji elektrycznie regulowane fotele. Za elegancki wygląd wnętrza odpowiadają skórzane oraz drewniane wykończenia. Skórzana jest kierownica oraz gałka przekładni automatycznej skrzyni biegów, tapicerka siedzeń z materiału ma skórzane elementy. Na desce rozdzielczej dominują za to elementy drewniane nadając całemu wnętrzu bardzo ładny wygląd. O wysokiej praktyczności tego modelu decyduje też sporej pojemności, jak na auta coupe, 505-litrowy bagażnik, który niewiele tylko jest mniejszy od E-klasy, za to przewyższa bagażnik S-klasy. Długość CLS 4,19 m jest większa niż E-klasy i o 10 cm mniejsza niż w S-klasie.

Prawdziwa przyjemność z jazdy została uzyskana przez dwa silniki benzynowe, które są dostępne w nowym modelu. W wersji CLS 350 pracuje całkowicie nowy 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 272 KM z maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm, który rozpędza auto ze startu do 100 km/h w 7 sekund oraz pozwala na uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h (elektronicznie ograniczonej). Przy tym wersja ta z siedmiobiegową skrzynią automatyczną uzyskuje średnie spalanie na poziomie 10,1 l/100 km.

Drugi, mocniejszy silnik ośmiocylindrowy o pojemności 5 litrów i mocy 306 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 460Nm, rozwija maksymalnie 250 km/h i przyspiesza do setki w 6,1 sekundy. Także ten silnik współdziała z siedmiobiegowym automatem.

Seryjne wyposażenie CLS 350 zawiera m.in. automatyczną klimatyzację, system audio, skórzaną kierownicę, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów metali oraz opony o wymiarach 245/45 R17. CLS 500 dodatkowo zawiera pneumatyczne zawieszenie, bardziej komfortową klimatyzację, 18-calowe koła.

By sprostać najwyższym wymaganiom dotyczącym bezpieczeństwa i komfortu jazdy obie wersje oferują przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia na wszystkich siedzeniach. Do tego dochodzą system hamulcowy Sensotronic Brake Control, ESP oraz w opcji światła bi-xenonowe z aktywnym systemem oświetlania zakrętów, tempomat, system sterowania głosem funkcjami auta czy też system bezpieczeństwa Pre-Safe, który ostrzega i odpowiednio reaguje tuż przed nieuniknionym wypadkiem.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.