mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Cywilizowany "Dakarowiec"

Cywilizowany "Dakarowiec"

Na pierwszy rzut oka niewiele różni się od poprzednika, a mimo to ma być od niego jeszcze bardziej terenowy, jeszcze bardziej prestiżowy, jeszcze szybszy i co istotne ma być też tańszy. Niemożliwe? Owszem, możliwe. Jak zwykle bywa w takich sytuacjach diabeł tkwi w szczegółach, a w przypadku drugiej generacji Volkswagena Touarega tkwi w aż... 2 300 takich niuansach.

Cywilizowany

Opis
Dokładnie tyle części w porównaniu z poprzednią generacją Touarega zostało zmodyfikowanych lub kompletnie wymienionych na nowe. Wielkich rewolucji co prawda nie widać na zewnątrz – tutaj Volkswagen pozostał konserwatywny, aczkolwiek reformowalny – jednak to co istotne z punktu widzenia prawdziwego fana terenowo-szosowej jazdy z dużą gotówką, uległo ważnym przemianom we „wnętrznościach” topowego, niemieckiego SUV-a.

Do zmian w stylistyce nadwozia bardziej pasuje określenie facelifting niż nowa generacja. Touareg drugiej serii pozostał wierny linii zapoczątkowanej przez swojego protoplastę, która wydaje się być odpowiednim balansem pomiędzy nudą, a gwiazdorstwem. Nie oznacza to, że SUV z Wolfsburga ze swoimi 4754 mm długości, 1928 mm szerokości i 1726 mm wysokości pozbawiony jest charakteru. Wręcz przeciwnie. Patrząc na niego można odnieść wrażenie, że biją się w nim dwie osobowości... typowej terenówki i limuzyny tyle, że na „wysokim obcasie”. Za pierwszą przemawia rzecz jasna prześwit (choć i tak dużo mniejszy niż w klasycznych terenówkach), krótkie zwisy nadwozia umożliwiające bezkontaktowe przejeżdżanie wzniesień o maksymalnym kącie natarcia do około 29 stopni oraz historia startów w pustynnym klasyku, rajdzie Dakar. Za drugą z kolei skierowana w stronę modelu Pheaton stylistyka auta. To nawiązanie szczególnie widać w postaci nowego, chromowanego grilla i nowych reflektorów.

We wnętrzu typowo volkswagenowski ład i porządek połączony z funkcjonalnością. Drażnić może solidnie acz mało ciekawie wykończony środkowy tunel, który niestety odstaje od wizji auta klasy premium. Te niedobory Touareg stara się nadrobić bardzo przestronnym i wygodnym wnętrzem z kilkoma aplikacjami drewna topoli i orzecha, chromu, skóry oraz bardzo dobrze zaaranżowanym miejscem dla kierowcy. Z udanym skutkiem.

Bronią Touarega w walce o klienta na naszym rynku ma być jednak przede wszystkim bogatsze wyposażenie i nowa niższa cena, rozpoczynająca się od nieco powyżej 212 tys. zł. w przypadku najtańszego modelu i od 356 tys. zł jeśli chodzi o najbardziej rozbudowany egzemplarz z dziesięciocylindrowym silnikiem diesla.

W standardzie klient ma gwarancję, że otrzyma między innymi sześć poduszek powietrznych, ESP, wspomaganie kierownicy Servotronic, permanentny napęd na cztery koła 4XMOTION, zestaw halogenów i świateł przeciwmgielnych, dwustrefową klimatyzację Climatronic i skórzane wykończenia niektórych elementów wnętrza. Otrzyma również zaawansowany system ABSplus, który potrafi skrócić drogę hamowania Touarega na luźnej nawierzchni nawet o 20 procent. Dzięki innowacyjnej regulacji poślizgu przez ABSplus, Touareg przesuwa cząstki materiału podłoża przed krótkotrwale blokowanymi kołami. W ten sposób powstaje rodzaj klina hamującego. Rezultat: działanie hamulców – bez negatywnego wpływu na kierowalność – jest wyraźnie lepsze, droga hamowania odpowiednio skrócona.

Prawdziwą technologiczną gratką dla nabywców jest oferta wyposażenia opcjonalnego na czele z pneumatycznym zawieszeniem (włącznie z automatyczną regulacją poziomu nadwozia i elektroniczną regulacją tłumienia amortyzatorów; prześwit maksymalny zwiększa się w tym przypadku do 300 milimetrów; to rozwiązanie jest montowane seryjnie w egzemplarzach z silnikiem W12 i V10 TDI), automatyczną regulacją odległości ACC działającą w zakresie prędkości od 30 do 200 km/h, systemem skanerów „Side Scan” umieszczonych wokół samochodu (przód i boki) eliminujący w dużym stopniu efekt martwego pola, czujnikiem dachowania Roll-Over zwiększającym stabilność pojazdu w razie nagłych przechyłów oraz systemem ESP z funkcją dodatkowego osuszania hamulców.

Paleta silników dla niemieckiego SUV-a jest zbliżona do tej z poprzedniej generacji. Do grona trzech jednostek wysokoprężnych: 2.5 R5 TDI/174 KM, 3.0 V6 TDI-CR/225 KM i 5.0 V10 TDI/313 KM i jednej benzynowej 3.6 V6 FSI o mocy 280 KM (montowany w Passacie R36) dołączyła również benzynowa V8-ka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 4.2 l. i pokaźnej mocy 350 KM.

Wrażenia z jazdy
Pierwsze kilometry za kierownicą nowego Touarega mieliśmy okazję przejechać na asfaltowych i szutrowych drogach wokół mazurskich jezior dzięki czemu SUV Volkswagena mógł w pełni zademonstrować walory jezdne na obu typach nawierzchni.

Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik benzynowy V6 FSI gwarantujący moc 280 KM przy 6250 obr./min. (360 Nm) i sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic, która dzięki świetnie zestrojonym przełożeniom pozwalała dynamicznie rozpędzać ważącego blisko 2200 kilogramów Touarega.

Dzięki możliwości adaptacji sztywności zawieszenia do określonej nawierzchni zarówno na asfaltach jak i luźnej nawierzchni auto cechowało się bardzo dobrą stabilnością. Nawet w krytycznych sytuacjach wspomagany przez aktywne systemy bezpieczeństwa stały napęd 4x4 wyciągał samochód na odpowiedni tor jazdy bez uślizgów i dodatkowych korekt kierownicy.

Niestety coś za coś. Konsekwencją ogólnie twardej charakterystyki zawieszenia i wynikającej z tego celującej stabilności (oś przednia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi: górne wahacze aluminiowe oraz dolne wahacze stalowe; oś tylna również z podwójnymi wahaczami poprzecznymi: górne wahacze odkuwane z aluminium i dolne trójkątne wahacze stalowe) są nasze zastrzeżenia do jego głośniej pracy podczas jazdy po dziurawych odcinkach, mimo że wielokrotnie takie fragmenty dróg przejeżdżaliśmy na „luźnych” ustawieniach sprężyn i podwyższonych amortyzatorach w trybie „Comfort” (do wyboru również opcja „Auto” i „Sport”).

Pomijając ten element Touareg może pochwalić się dobrze wyciszonym i komfortowym wnętrzem zapewniającym kierowcy i pozostałym pasażerom podróż na wysokim poziomie – i dosłownie i w przenośni.

Zobacz galerię zdjęć z premiery modelu Volkswagen Touareg

Dowiedz się więcej o modelu Volkswagen Touareg

Zobacz pełny cennik i specyfikacje modelu Volkswagen Touareg

Czytaj także:

Touareg pierwszą hybrydą VW 2007-02-02

VW Touareg holował Boeinga 747-200! 2006-11-23

Nadciąga nowy Touareg 2006-09-22

Przyłapany Touareg 2006-07-06

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Cena podstawowa już od: 238 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Volkswagen Jetta zadebiutuje w Detroit

Volkswagen Jetta zadebiutuje w Detroit

Aktualności 2017-12-18

Komentuj:

~Jo 2009-01-06

Auto idealne, super kompromis pomiedyz terenem a asfaltem, ynakomicie sie prowadzi.

~Turek 2007-11-08

Turek - to prawda jest zbyt drogi, a przecież nie jest lepszy od Toyoty Landcruiser czy Nissana Murano albo Mitsu Pajero

~bmw 2007-04-05

Ponad 200 tyś za podwyższonego passata ???? Przesada. Ten wóz nie ma ani stylu ani smaku ani osiągów, ot wóz dla mas - tylko droższy.

~Estera 2007-04-04

widac, ze volkswagen to bliski krewniak skody. wystajaca sloma na trzecim zdjeciu potwierdza tylko ten fakt;)

~ludzik 2007-04-02

ludzie 200-300 tys. za VW, coby tam nie mial pod maska to za taka kwote mozna juz kupic fury ze hohoho

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.