mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Daewoo/Chevrolet Lacetti

Daewoo/Chevrolet Lacetti

Nowe Lacetti jest kontynuacją ofensywy produktów GM DAT (Daewoo Auto Technology) na rynku europejskim. Pięciodrzwiowy hatchback jest drugim pojazdem, po sedanie, w nowej serii samochodów kompaktowych.

Daewoo/Chevrolet Lacetti

Niebawem dołączy do nich Lacetti w wersji kombi. Dzięki sporym wymiarom, nowe Lacetti jest jednym z największych pojazdów w swojej klasie.

Jego elegancki, sportowy design, opracowany przez znanego włoskiego konstruktora Giugiaro, a także wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa oraz mocne, czterocylindrowe silniki, sprawiają że jest to bardzo atrakcyjna propozycja dla młodych kierowców nastawionych na nową stylistykę. Podstawowym modelem jest Lacetti 1.4, którego silnik o mocy 70 kW/93 KM umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 175 km/h. Zużycie paliwa wynosi 7,1 litra/100 km.

Kolejną propozycją jest Lacetti 1.6, z silnikiem o mocy 80 kW/109 KM i prędkości maksymalnej 187 km/h oraz równie niskim zużyciu paliwa na poziomie 7,1 litra na 100 km. Więcej mocy oferuje wersja Lacetti 1.8 z silnikiem o mocy 90 kW/122 KM, umożliwiającym osiągnięcie prędkości maksymalnej 194 km/h i zużywającym średnio 7,5 litra paliwa na 100 km. Dwa najmocniejsze silniki mogą współpracować z nowoczesną, czterostopniową automatyczną skrzynią biegów firmy Aisin (1.6) i ZF (1.8).

Stylistyka Lacetti (o wymiarach 4.295/1.725/1.445 mm), opracowana została przez znaną firmę Italdesign z Turynu, założoną przez Giorgetto Giugiaro. Wygląd Lacetti z przodu zdominowany jest przez przezroczyste reflektory w kształcie migdała oraz nową kratę wlotu powietrza ze zintegrowanym logo firmy w poziomej, chromowanej listwie.

Szeroki rozstaw osi (2.600 mm), krótkie zwisy, solidnie zarysowane łuki i unosząca się do góry linia okien tworzą dynamiczny wygląd boczny. Mocno zarysowana linia błotników Lacetti przechodzi płynnie, w część tylną ze zwracającymi uwagę, zachodzącymi na boki tylnymi lampami i mocno zarysowaną dolną linią tylnej szyby.

Filozofia GM DAT widoczna jest w nowym modelu Lacetti nie tylko poprzez bogatą ofertę wyposażenia standardowego, ale także poprzez wielkość dostępnej przestrzeni. Jednym z przykładów może być długość samochodu, wynosząca 4.295 mm, czyli dłuższa od średniej w tym segmencie. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji więcej miejsca na nogi, niż w jakimkolwiek innym samochodzie klasy kompaktowej.

Zwiększony komfort pasażerów można dostrzec nie tylko w działaniach projektantów, jakie podjęli w celu zapewnienia maksymalnego wyciszenia pojazdu, ale także w staranności, z jaką podchodzili do detali. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:60, a we wnętrzu pojazdu znajduje się wiele schowków, tacek i uchwytów, jak np. uchwyt na napoje w konsoli centralnej, a także kieszenie na tylnej części oparć przednich foteli, schowki we wszystkich drzwiach czy zakładka na wizytówki w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy.

Lacetti w podstawowej wersji wyposażenia jest oznaczone symbolem SE. Kolejną po niej wersją wyposażenia jest SX, posiadająca zamek centralny, regulację poziomą koła kierownicy oraz elektryczne szyby z przodu. Koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte są skórą, a fotel kierowcy oferuje regulację lędźwiową. System audio wyposażony jest w sześć głośników.

Najbardziej luksusowa wersja CDX standardowo posiada mocny silnik o pojemności 1,8 litra lub opcjonalnie 1,6 litra. System audio obejmuje pięciopłytową zmieniarkę CD, opcjonalnie ze sterowaniem umieszczonym na kole kierownicy. W wersji tej, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane jest także wspomaganie układu kierowniczego, którego siła działania uzależniona jest od prędkości jazdy. Lepszą widoczność w złych warunkach atmosferycznych zapewniają światła przeciwmgielne i czujnik deszczu sterujący wycieraczkami.

Solidna kabina pięciodrzwiowej wersji Lacetti wyposażona jest w wiele rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa. Dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne, pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, z czego pasy pirotechniczne z przodu wyposażone są w ogranicznik siły napinania. Mocowania fotelika dziecięcego Isofix są standardowo montowane na tylnych skrajnych fotelach. Solidne, trzywarstwowe zderzaki, zapewniają doskonałą ochronę przed skutkami drobnych kolizji przy prędkości do 8 km/h.

Nowoczesny, czterokanałowy system ABS firmy Bosch jest częścią wyposażenia standardowego każdej wersji i skutecznie zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. Ponadto samochód wyposażony jest w elektroniczny układ rozdziału siły hamowania.


Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech