mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Daewoo Kalos

Daewoo Kalos

"Kalos" - znaczy piękny

Daewoo Kalos

Kalos, którego nazwa w języku greckim znaczy „piękny”, jest połączeniem walorów małego auta ze stylistyką samochodów MPV. Kalos zaprojektowany został z myślą o kierowcach w wieku 20-30 lat. Cechuje go nowoczesność nadwozia oraz funkcjonalność wnętrza. Odważna europejska stylistyka Kalosa jest elegancka w swej prostocie. Sylwetka pojazdu nie zawiera zamaszystych łuków, a jedynie płynne linie. Poszczególne części nadwozia zbiegają się z geometryczną dokładnością – oczywiście z wyjątkiem linii dachu, która zakrzywiona jest w stylu samochodów MPV, uatrakcyjniając w ten sposób śmiały, sportowy wygląd. Dzięki tej właśnie harmonii linii oraz delikatnym powierzchniom płaskim Kalos będzie wyróżniał się wśród wciąż rosnącej liczby innych przedstawicieli tego segmentu.

Wygląd przedniej części pojazdu sprawia, że Kalosa można łatwo pomylić z pojazdem o “zacięciu” sportowym. Połączenie niemal płaskiego zderzaka i atrapy chłodnicy jest bardzo odważnym rozwiązaniem, dodatkowo zaakcentowanym kontrastowymi kolorami przedłużającymi linie maski silnika aż do dolnej krawędzi zderzaka. Szeroka krata wlotu powietrza z pojedynczym poziomym i pokrytym chromem żebrem, geometrycznie ukształtowane reflektory, wpuszczone i wąskie światła przeciwmgielne, a także wybrzuszone błotniki podkreślają wygląd sugerujący doskonałe osiągi.

Patrząc z boku, „spartańskie” kształty karoserii Kalosa zostały dynamicznie zaakcentowane dzięki górnej części nadwozia, która ulega stopniowemu zwężeniu na odcinku pomiędzy środkową częścią karoserii a tylnymi drzwiami. Wizualna dynamika kontynuowana jest w górnej części pojazdu, gdzie łukowata linia dachu oraz wznosząca się dolna krawędź okna zaakcentowane są ostro wybrzuszoną linią. Kolejne sportowe cechy samochodu uwidocznione są dzięki minimalnym przednim

i tylnym zwisom nadwozia, profilowanym prostokątnym składanym lusterkom bocznym, wybrzuszonym klamkom drzwi, błotnikom wykonanym w dwóch odcieniach lakieru, a także zgrabnym, pięcioramiennym felgom aluminiowym z nisko profilowymi oponami radialnymi serii 185.

Tylną szybę oraz lampy zespolone Kalosa charakteryzują subtelnie zaokrąglone linie. Jako że miejsce na tablicę rejestracyjną znajduje się na klapie bagażnika, tylny zderzak pozostał prawie płaski, co podkreślono poprzez dodanie wąskich świateł przeciwmgielnych wzdłuż dolnej krawędzi zderzaka, a także podwójnych, pokrytych chromem, okrągłych końcówek rury wydechowej.

Aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom klientów, Kalos dostępny będzie z jednym z trzech silników o pojemnościach 1,2, 1,4 oraz 1,6 dm3. Oprócz standardowej, mechanicznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach oferowana będzie również 4-biegowa przekładnia automatyczna, wyposażona w system, który eliminuje prawdopodobieństwo przypadkowej zmiany biegu. Silniki przymocowane będą do karoserii poprzez 3-punktowy system redukujący przechyły boczne, który – razem z izolacją pokrywy silnika oraz wielowarstwową izolacją przegrody czołowej – zapewni niski poziom hałasu we wnętrzu. Zastosowane w Kalosie odmiany znanej już rodziny silników E-TEC spełniać będą wymagania normy Euro III i przyczynią się do ochrony środowiska. Rozstaw osi - wynoszący 2480 mm - oraz krótkie zwisy z przodu i tyłu nadwozia czynią Kalosa autem niezwykle zwrotnym i łatwym do zaparkowania. Sportowe własności jezdne zapewnia optymalnie zestrojone zawieszenie, składające się z kolumn MacPhersona z przodu oraz belki skrętnej z tyłu.

Jako prekursor nowych trendów w segmencie małych pojazdów, Kalos śmiało proponuje też nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Nadwozie - zaprojektowane tak, aby uzyskać maksymalną ocenę 4 gwiazdek w teście Euro NCAP - wyposażone jest z przodu w wyjątkowo skuteczny system rozpraszania energii zderzenia. Jednym z kluczowych elementów tego systemu jest rama pomocnicza wykonana w nowatorskiej technologii łączenia blach o różnych grubościach. Oprócz zredukowania masy pojazdu, tworzy ona strefę kontrolowanego zgniotu, zapewniającą doskonałą ochronę w przypadku zderzenia czołowego. Technologia łączenia blach o różnej grubości zastosowana będzie również przy produkcji słupków środkowych, dzięki czemu ich wzmocniona dolna część zapewni jeszcze lepszą ochronę przy zderzeniach bocznych.

Zarówno we wnętrzu kabiny Kalosa, jak i poza nią, zamontowano szereg urządzeń z zakresu bezpieczeństwa biernego. Oprócz dwustopniowych przednich poduszek powietrznych oraz poduszek bocznych, Kalosa wyposażono także w belki wzmacniające we wszystkich drzwiach, elektroniczne napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu pasażerów oraz specjalny system mocowania fotelika dla dziecka. Mocnym punktem Kalosa jest także bezpieczeństwo czynne. Siedzenia umieszczone są wysoko, niczym w samochodzie typu van, co w połączeniu z dużą powierzchnią przyciemnianych okien zapewnia doskonałą widoczność wokół pojazdu. Podgrzewane lusterka zewnętrzne ułatwiają obserwowanie sytuacji za samochodem niezależnie od warunków pogodowych. Dobrze sprawdzona kombinacja wentylowanych hamulców tarczowych na przedniej oraz bębnów na tylnej osi niezawodnie zatrzyma pojazd w każdych warunkach. Dostępny za dopłatą 4-kanałowy ABS wyposażono w elektroniczny system podziału siły hamowania EBD, będący najnowszym rozwiązaniem z zakresu układów hamulcowych. Bezustannie monitoruje on obciążenie pojazdu oraz warunki drogowe. Dostępny będzie także pilot sterujący centralnym zamkiem, umieszczony w kluczyku. Czy projekt ma szansę na realizacje przy obecnych kłopotach Daewoo? W tej chwili chyba nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport