mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Deawoo Tacuma

Deawoo Tacuma

Nowy minivan Daewoo już w sprzedaży

Deawoo Tacuma

Zwolenników samochodów marki Daewoo na pewno ucieszy wiadomość, że na stronach Internetowego Salonu Samochodowego mojeauto.pl można już zamówić nowy model tej marki.

Tacuma uzupełniła ofertę Daewoo na rynek Polski. Koreańczycy nie oferują już właściwie tylko auta typowo sportowego. Od 1995 co roku wprowadzają do sprzedaży co najmniej jeden nowy model.

Tłok w segmencie minivanów staje się coraz większy. Rywalami Tacumy będą są takie samochody jak: Renault Scenic, Citroen Xsara Picasso, Fiat Multipla, Opel Zafira oraz Seat Alhambra. Tacuma jest jednym z najmniejszych aut w tej klasie. Będzie to jej zaletą, jeśli nabywca większość trasy będzie pokonywał po zatłoczonym mieście. Samochód przeznaczony jest do przewozu 5 osób i 347 litrów bagażu po złożeniu tylnych siedzeń kierowca ma do dyspozycji 1425 l, zaś po ich wyjęciu 1847. W Tacumie nie zapomniano o miejscach na drobiazgi. Kieszenie w drzwiach oraz oparciach tylnych siedzeń, duża skrytka, środkowa konsola z uchwytami na puszki, schowek na okulary umieszczony pod sufitem, schowki w tylnej części podłogi oraz dwa dodatkowe uchwyty na kubki w tylnych podłokietnikach. Oparcia, zarówno przednich, jak i tylnych siedzeń można również złożyć tak, aby służyły jako stoliki na napoje i przekąski.

Auto ma wyrazistą linię, nadającą całości dynamiczny charakter. Charakterystyczna atrapa chłodnicy z logo Daewoo. Krótka maska płynnie przechodzi w łagodne linie boczne wznoszące się pod półowalnymi szybami tylnych drzwi. Wzorem innych aut zamontowano pionowe lampy tylne. Wersja CDX i CDX Lux (na razie tylko te wersje są dostępne na rynku) wyposażona jest w silnik o mocy 121 KM i pojemności 2 litrów. Jednostka napędowa rozpędza Tacumę od 0 do 100 km/h w 10,5 sek. i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 180 km/h.

W wyposażeniu standardowym znajdują się czołowe poduszki powietrzne o zmniejszonej sile napełniania współpracujące z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa oraz automatyczna klimatyzacja. Niestety, na razie nie przewidziano montowania bocznych poduszek w przeciwieństwie do konkurencji. Nad konstrukcją zawieszenia podobno pracowali inżynierowie z Porsche, co powinno gwarantować dobre właściwości jezdne i niezłą stabilność. Tacuma posiada z przodu hamulce tarczowe, natomiast z tyłu bębnowe wspomagane przez system ABS wyposażony w rozdział siły hamowania EBD.

W fazie projektowania Tacumę poddano 120 rzeczywistym testom zderzeniowym. Oficjalne testy EuroNCAP musimy jeszcze poczekać. Za wersję CDX trzeba zapłacić 73.000 PLN, na pewno nie jest to super cena, która rzuca konkurencje na kolana.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport