mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Debiut modelu FR-V

Debiut modelu FR-V

Honda przedstawiła nowy model segmentu MPV oferujący dowolną możliwość aranżacji wnętrza. Konfiguracja foteli 3+3 gwarantuje wygodny przewóz 6 osób i sporego bagażu.

Debiut modelu FR-V

Bazujący na wydłużonej platformie modelu CR-V nowy model posiada 4.285 mm długości, 1.610 mm wysokości i 1.810 mm szerokości.

Wnętrze Hondy FR-V umożliwia dobrą komunikację między pasażerami auta, zwłaszcza między rodzicami i dziećmi. Nawet w sytuacji przewożenia dziecka na tylnym fotelu zapewnia rodzicom możliwość kontrolowania poczynań ich pociechy. Środkowe siedzenie przedniego rzędu foteli może być przesunięte do przodu o 270 mm oraz do tyłu o 170 mm, a ponadto składa się w podręczny stolik lub wygodny podłokietnik. Siedzisko jest dzielone i kryje dodatkowy schowek. Już inne modele Hondy, takie jak Jazz i Accord Tourer, dowiodły, że przekształcenie samochodu osobowego w pojazd typu cargo nie musi zabierać dużo czasu i wymagać specjalnego wysiłku.

Przekształcenie wnętrza auta wymaga zaledwie trzech czynności, bez konieczności dwukrotnego składania jednego fotela oraz wyjmowania siedzeń. Fotele FR-V po prostu chowają się w podłodze, a przestrzeń ładunkowa jest zupełnie płaska.

FR-V to także wyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany zwolennikom pojazdów MPV. Samochód wyposażony został w dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne z przodu, boczne kurtyny, a przy wszystkich 6 fotelach trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia z przodu. Pasażerowie przedniego fotela środkowego oraz foteli zewnętrznych chronieni są wyjątkowo dużą poduszką powietrzną o szerokości 860 mm.

Zakładając, że dzieci będą podróżować zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach, w FR-V zamontowano mocowania typu ISOFIX, z zakotwiczeniem w oparciu, przy środkowym fotelu przednim oraz dwóch fotelach zewnętrznych tylnych. Przy przewożeniu małych dzieci na przednim fotelu zaleca się maksymalne odsunięcie siedzenia do tyłu.

Jednostki napędowe FR-V to 1.7 SOHC VTEC 125 KM (92kW) współpracujący z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów; 2.0 DOHC i-VTEC 150 KM (110 kW) oraz 2.2 i-CTDi diesel współpracujące z 6-stopniową przekładnią manualną. Sprzedaż Hondy FR-V rozpocznie się jesienią tego roku.

W Polsce Honda zaoferuje FR-V-a ze 150-konnym silnikiem 2.0. Wersja z silnikiem wysokoprężnym, będzie dostępna dopiero w przyszłym roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport