mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Debiut modelu FR-V

Debiut modelu FR-V

Honda przedstawiła nowy model segmentu MPV oferujący dowolną możliwość aranżacji wnętrza. Konfiguracja foteli 3+3 gwarantuje wygodny przewóz 6 osób i sporego bagażu.

Debiut modelu FR-V

Bazujący na wydłużonej platformie modelu CR-V nowy model posiada 4.285 mm długości, 1.610 mm wysokości i 1.810 mm szerokości.

Wnętrze Hondy FR-V umożliwia dobrą komunikację między pasażerami auta, zwłaszcza między rodzicami i dziećmi. Nawet w sytuacji przewożenia dziecka na tylnym fotelu zapewnia rodzicom możliwość kontrolowania poczynań ich pociechy. Środkowe siedzenie przedniego rzędu foteli może być przesunięte do przodu o 270 mm oraz do tyłu o 170 mm, a ponadto składa się w podręczny stolik lub wygodny podłokietnik. Siedzisko jest dzielone i kryje dodatkowy schowek. Już inne modele Hondy, takie jak Jazz i Accord Tourer, dowiodły, że przekształcenie samochodu osobowego w pojazd typu cargo nie musi zabierać dużo czasu i wymagać specjalnego wysiłku.

Przekształcenie wnętrza auta wymaga zaledwie trzech czynności, bez konieczności dwukrotnego składania jednego fotela oraz wyjmowania siedzeń. Fotele FR-V po prostu chowają się w podłodze, a przestrzeń ładunkowa jest zupełnie płaska.

FR-V to także wyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany zwolennikom pojazdów MPV. Samochód wyposażony został w dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne z przodu, boczne kurtyny, a przy wszystkich 6 fotelach trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia z przodu. Pasażerowie przedniego fotela środkowego oraz foteli zewnętrznych chronieni są wyjątkowo dużą poduszką powietrzną o szerokości 860 mm.

Zakładając, że dzieci będą podróżować zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach, w FR-V zamontowano mocowania typu ISOFIX, z zakotwiczeniem w oparciu, przy środkowym fotelu przednim oraz dwóch fotelach zewnętrznych tylnych. Przy przewożeniu małych dzieci na przednim fotelu zaleca się maksymalne odsunięcie siedzenia do tyłu.

Jednostki napędowe FR-V to 1.7 SOHC VTEC 125 KM (92kW) współpracujący z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów; 2.0 DOHC i-VTEC 150 KM (110 kW) oraz 2.2 i-CTDi diesel współpracujące z 6-stopniową przekładnią manualną. Sprzedaż Hondy FR-V rozpocznie się jesienią tego roku.

W Polsce Honda zaoferuje FR-V-a ze 150-konnym silnikiem 2.0. Wersja z silnikiem wysokoprężnym, będzie dostępna dopiero w przyszłym roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Solaris znów wśród najlepszych
Solaris znów wśród najlepszych
Po raz kolejny polski producent autobusów spod poznańskiego Bolechowa jest wśród najlepszych. Firma Solaris to jedyny producent autobusów, który podpisał Europejską Deklarację na rzecz wdrożenia „czystych autobusów”.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech