mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Dodge Challenger powrócił!

Dodge Challenger powrócił!

Moda na odświeżanie legendarnych modeli sprzed kilkudziesięciu lat trwa w najlepsze i to zarówno w Europie, jak i za oceanem. Po 35 latach na wystawie w Chicago zaprezentowany został nowy Dodge Challenger SRT8.

Dodge Challenger powrócił!
Na całe szczęście dla fanów tego auta, jak i w ogóle wszystkich modeli "muscle cars" amerykański producent zachował wszystkie najważniejsze cechy tego auta, którymi Dodge Challenger zdobył sobie tak dużą popularność i reputację w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku (Dodge Challenger produkowany był w latach 1970-74).

Tak jak i wersja koncepcyjna, pokazana przed dwoma laty na targach w Detroit, nowy Dodge Challenger SRT8 ma charakterystyczną bryłę nadwozia, oczywiście dwudrzwiową, z długą maską, pod którą kryje się mocarny silnik (ale o tym za chwilę), z dwoma wlotami powietrza, przednie reflektory o "zabójczym" spojrzeniu, duże, 20-calowe koła z oponami o rozmiarach 245/45 z przodu i 255/45 z tyłu oraz krótki, ale za to agresywny tył z nieodłącznym spojlerem. Rozmiary nowego Challengera to 5,02 m długości, 1,92 m szerokości, 1,45 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,95 m.

Wnętrze Challengera SRT8 również zainspirowane zostało oryginalnym modelem i pełne jest różnych sportowych akcentów. Sportowe kierownica i fotele obite zostały czarną skórą, przed kierowcą znalazły się cztery okrągłe zegary, a na wyświetlaczu pokazywane są m.in. wartości przyspieszenia od 0-100 km/h, hamowania z prędkości 100 km/h oraz czas pokonania dystansu 1/4 mili. Ponieważ Dodge Challenger SRT8 ma być oferowany tylko w limitowanej serii, w każdym egzemplarzu pojawi się plakietka z indywidualnym numerem.

Dodge Challenger nie będzie obfitował w różne wersje silnikowe. Bo i po co, skoro pod maską ma się taką jednostkę jak 6,1-litrowy silnik HEMI o mocy 425 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm osiąganym przy 4.800 obr/min. Napęd przenoszony jest na tył za pomocą pięciostopniowej automatycznej przekładni.

Osiągi? Więcej niż imponujące. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa niecałe pięć sekund, sprint do 100 mil/h (160 km/h) i zatrzymanie auta zajmuje ok. 17 sekund, czas potrzebny na pokonanie dystansu 1/4 mili to 14 sekund, zaś całkowite zahamowanie z prędkości 100 km/h zajmuje ok. 30,5 m.

Amerykanie będą mogli nabyć nowego Challengera już od kwietnia. Znana jest cena, jaką trzeba będzie zapłacić za to auto - 37.995 dolarów z pewnością nie jest wygórowana. Auto, które dostępne będzie w trzech kolorach - pomarańczowy, srebrny i czarny - wyposażone będzie w liczne elementy mające zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, m.in. w wielostopniowe poduszki przednie, boczne poduszki powietrzne oraz systemy ESP specjalnie dostosowany do Challengera SRT8, kontroli trakcji oraz asystenta hamowania.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge Challenger Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge Dodge Challenger

Podobne wiadomości:

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Dodge Viper zniknie z rynku

Dodge Viper zniknie z rynku

Samochody luksusowe 2015-10-14

Komentuj:

~mietek 2008-02-08

dlatego pewno do Europy nie trafi, zeby legenda sie nie skonczyla..

~Artur 2008-02-07

Fajny. Ale amerykński. Więc będzie dobrze jeździł tylko po prostej. No i w środku będzie wykonany jak Łada

~lord 2008-02-07

echh, takie auto to mistrzostwo świata!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport